Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silniki DCI - Renaul Megane 4


causative

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Chciałbym się upewnić  czy silniki:

1.5 dci 110km oraz 1.6 dci 130km mają już ad blue czy jeszcze nie?

Na pewno ad blue ma np. 1.5 blue dci 115km.

Jakie są wasze doświadczenia z użytkowania tych silników 1.5 dci 110km oraz 1.6 dci 130km?

Planuję zakup meganki kombi 2017 / 2018 właśnie jednym z nich.

 

Dzięki za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę po latach, że to najlepsze silniki w gamie Reno. Wysoka kultura pracy, bezawaryjność, wysoka trwałość, pomijalne zużycie paliwa (1.5dCi) Kuzyn ma Reno Trafic 1.6dCi 130KM i teraz już przebieg ok 600k km, ale przy 0,5mln zaczął mu się niestety sypać. Wymienił sprzęgło, wtryski, turbo i coś tam jeszcze, tylko ten samochód lekko nie ma. Ja w 1.5dCi jedna awaria czujnika ciśnienia paliwa, który na Allegro kupiłem za 50zł Wymieniłem też kpl. panewek korbowodowych, choć po czasie wiem, że to było zbędne. Tym się zresztą nie stresuj, panewki korbowodowe OE kosztują 200zł a ich wymiana jest trywialnie prosta. Aha, świece żarowe też wymieniłem, ale to w sumie eksploatacja.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karol, porównywalne nie jest, bo jest wyższe. Co do frajdy to już zależy co komu potrzebne, mnie takowa już nie kręci, natomiast bardzo kręcą mnie koszty eksploatacji samochodu, co by były jak najniższe. Nie zmienia to faktu, że obie te jednostki są bardzo udane i każda z nich to będzie dobry wybór.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównywałeś katalogowe? Miałem meganki z silnikiem 1.5 100KM, 105KM, 110KM, 1.9 130 i teraz 1.6 130. Spalanie pomiędzy 1.5 a 1.6 jest porównywalne, różnica może 0.5l, ale pewnie to wynika z tego że inaczej się jeździ. Koszty eksploatacji zbliżone, do 1.6 lejesz więcej oleju, ale za to do 1.5 wlewasz AdBlue. Mogę z czystym sumieniem polecić 1.6 nawet jeśli nie zwracasz uwagę na frajdę. Wybór oczywiście kwestia indywidualna.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że ok 0,5l więcej, własnie o tę "połówkę" mi chodziło. Ja mam bez AdBlue Koszty zbliżone z tym się zgadzam, kuzyn rozrząd wymienił przypomniałem sobie, po 0,5mln km a ja już dwa razy po 160k km i 320k km więc tu wyjdzie podobnie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info koledzy. Potwierdzieły się moje przypuszczenia że 1.5 110 ( bez adblue,  bo to nie 1.5 115)  i 1.6 130 to bedzie najlepszy wybor.

 

Jeszcze pytanie a macie moze jakies doswiadczenia z nowym silnikiem benzynowym 1.3 115 lub 140 km? Nie powiem ze je tez nie rozwazam.... z opcja z LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak podczytując forum mimo że silnik 1.3 dość nowa konstrukcja, to jak narazie całkiem całkiem się sprawuje. Oczywiście zużycie paliwa to już zupełnie będzie inna bajka. Ja LPG miałem w dwóch samochodach i skutecznie się z tego wyleczyłem, ale są też osoby zadowolone z tej alternatywy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.02.2020 o 11:42, causative napisał:

A jak właśnie spisuje się te 110 koni w trakcie jazdy.

Moment obrotowy max to ;

     1/ dla 1,5 dci   

             -    240 Nm / 1750 obr/min,

             -    260 Nm / 1750 obr/min  od  2014 r ,

             -    po   chipie ; 129 KM   i   305 Nm;

                     -  Śmiga wzorowo, spalanie  się  nie  zmieniło - napisał Komarek 

  2/  dla 1,6 dci  ;

            -   320 Nm / 1750 obr/min,

  3/ dla 1,3 TCe/130 KM;

           -    220 Nm/ 1500 obr/min,

  4/ dla 1,9 dci /160 KM;

           -   380 Nm / 2000 obr/min.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co kto rozumie przez "Da radę w miarę energicznie wyprzedzić". Dla mnie nie da się w miarę energicznie wyprzedzić przy 260 Nm mając na pokładzie 4 osoby i jeszcze walizki w bagażniku, a drugi będzie twierdzić, że rwie lacie przy 260 Nm. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, na chwilę obecną w Peugeot 308 SW 1.6 HDI mam  240 Nm / 1750 obr/min więc myślę że wrażenia będą porównywalne.

 

57 minut temu, karolaa napisał:

Pomijam serwisowanie i awaryjność, bo nie na tym się teraz skupiamy

 

Co masz dokładniej na myśli? Uważasz że któryś z nich jest bardziej awaryjny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Silniki DCI - Renaul Megane 4

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!