Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silniki DCI - Renaul Megane 4


causative

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, aniewa napisał:

Według mnie 20 kkm rocznie to przebieg raczej skłaniający do kupna diesla. Nie wierz powtarzanym w internecie i prasie zaleceniem, że diesel tylko od 50 kkm rocznie.

No nie wiem czy diesel teraz jest wskazany przy takim przebiegu? U mnie cena benzyny to 4,92, a cena oleju napędowego to 5,18.

Edytowane przez ChetnynaMegan
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, ChetnynaMegan napisał:

U mnie cena benzyny to 4,92, a cena oleju napędowego to 5,18

Latem będzie na odwrót.:D Zimą olej napędowy ma dodatki i przez to jest sezonowo droższy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, causative napisał:

4 latka identyczna to co skłaniałoby za benzyną oczywiście porównując te 2 silniki 1.3 TCe 130Km

Czterolatka nie kupisz z 1.3 Tce bo one są od 2018 roku. Pozostaje Tobie albo problematyczne 1.2 Tce i 1.4 Tce, albo muł bagienny 1.6 Sce lub któryś z dCi.

1 godzinę temu, ChetnynaMegan napisał:

No nie wiem czy diesel teraz jest wskazany przy takim przebiegu? U mnie cena benzyny to 4,92, a cena oleju napędowego to 5,18.

Ja kupiłem 1.5 dci do planowanego 17 tyś rocznie. ON u mnie teraz 4.89 i ciągle spada. A spalanie w Kadjarze po 14k mam - 5.42 wg dystrybutora. Koszt przejechania 100 km - 27,1 zł

 

Screenshot_20200227-105649_Fuelio.jpg

 

Ciekawe porównanie:

 

Edytowane przez sylwekdm
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę by 1.2 Tce było problematyczne. Możesz to jakoś rozwinąć? Jakich testów bym kiedyś nie czytał to silnik jest raczej zachwalany po testach 100k KM.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, sylwekdm napisał:

Czterolatka nie kupisz z 1.3 

Zakup planuje na 06.2021. Teraz po prostu chce poznać wszystkie za i przeciw aby wybór był w miarę dobry a ideałów wiadomo nie ma.... 

 

Powiem szczerze że ciekawe te statystyki z Kadjar. Ojciec myśli o Captur ale Kadjar też byłby chyba z tym dislem niezła opcja. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, causative napisał:

Powiem szczerze że ciekawe te statystyki z Kadjar.

 

Captur czy Megane jest mniejszy, lżejszy i ma mniejsze opory powietrza - więc powinno być lepiej.

Mieczysław z dCi ma lepsze statystyki: 

https://autokult.pl/35322,mercedes-benz-a180d-limuzyna-czyli-baby-benz-na-nowo-auto-zachwyca-spalaniem

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 11 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...

Witam panowie.

Posiadam Megane IV 1.5dci blue 115KM z 2018r. Czy ktoś się orientuje jaki olej silnikowy powinienem użyć do wymiany?

0W20 czy 5w30 a może 5w40? Na różnych stronach jest różnie napisane. W wielu tabelach widziałem że dopiero od 2019r takie silniki były niby stosowane...

Auto kupiłem używane i nie jestem już w stanie dowiedzieć się czym był wcześniej zalany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyznacznik lepkości, ale normę jaką ma spełniać olej. W przypadku tego auta, z pewnością będzie to norma RN17. Dokładnie ustalisz w serwisie, jeżeli nie posiadasz dokumentacji auta. Do tego silnika mógł być wlany 5W30 lub 0W20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.07.2021 o 16:54, szwagier24a napisał:

Do tego silnika mógł być wlany 5W30 lub 0W20

 

W dniu 19.07.2021 o 15:35, Darek1231 napisał:

0W20 czy 5w30 a może 5w40?

0w20 to popłuczyny, a nie olej. Żeby wykazać niższe spalanie i zmieścić się w normach, to zalewają takiego rzadziaka, żeby zmniejszyć opory w silniku. Jaką ochronę dla silnika zapewnia tego typu ciecz w upalne dni i większym obciążeniu, to chyba nie trzeba wyjaśniać. Nie patrz na DPF i bzdurne eko wymysły marketingowe do wyciągania pięniędzy typu oleje niskopopiołowe do DPF. SIlnik przepala olej napędowy, a nie silnikowy. Lej gęsty, zwyczajny 5w40 i będzie ok. W swoim aucie z DPF leję od 80 tys km najzwyklejszy 5w40 i eureka, dpf żyje i nawet nie daje o sobie znać.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Silniki DCI - Renaul Megane 4

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!