Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silniki DCI - Renaul Megane 4


causative

Rekomendowane odpowiedzi

Nie uważam żeby któryś był bardziej awaryjny, ale są ludzie którzy uważają, ze 1.6 pali więcej (może 0.5l), potrzebuje więcej oleju (6.5l na wymianę) i ma wycieki spod osłony rozrządu (pocenie). To ostatnie polega na uszczelnieniu pokrywy, choć serwis zaleca wymianę pokrywy za 1200 przy okazji. Tylko pamiętać należy, że 1.5 też potrafią sie pocić pomiędzy skrzynia a silnikiem, więc...

Gdyby ktoś kazał mi wybierać to tylko 1.6, ale to moja opinia.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, karolaa napisał:

Nie uważam żeby któryś był bardziej awaryjny,

Stan łańcucha rozrządu oraz napinacza łańcucha w 1,6 dci zależy w dużym stopniu od ;

   - rodzaju, jakości oleju oraz czasu jego wymiany,

Auto posiada ;

  - 2 szt egr,

 - przepustnicę na wydechu, ulegającą zapieczeniu. 

Dnia 21.02.2020 o 13:16, causative napisał:

Jeszcze pytanie a macie moze jakies doswiadczenia z nowym silnikiem benzynowym 1.3 115 lub 140 km? Nie powiem ze je tez nie rozwazam.... z opcja z LPG

Nic nie napisałeś jaki charakter będą miały jazdy ;

   - miasto, do pracy?

  -  czy trasy ?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt długie interwały pomiędzy wymianą oleju każdy silnik mogą nadwyrężyć. EGR i przepustnica - może się zawsze zepsuć, nie uprawiaj czarnowidztwa. Koszt przepustnicy ok 1tys albo można ją odłączyć. Tak można zniechęcać do każdego silnika. Jeśli to ma dyskwalifikować przed zakupem to co mają powiedzieć użytkownicy bmw i silników z serii n47?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.02.2020 o 08:44, causative napisał:

Jakie są wasze doświadczenia z użytkownia tych silników 1.5 dci 110km

Jeżdżę dwoma samochodami z tym silnikiem i naprawdę dają radę, dodatkowo są tanie w serwisowaniu. EGR i DPF bezawaryjny.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, karolaa napisał:

nie uprawiaj czarnowidztwa.

Nie napisałem, że to dyskwalifikuje auto,

Jest to taka sama informacja jak wartość mocy czy momentu silnika,

13 minut temu, karolaa napisał:

Koszt przepustnicy ok 1tys albo można ją odłączyć.

Odłączenie, może negatywnie wpłynąć na wypalanie fap-a.  

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie super że takie ciekawostki podajcie o tych silnikach...

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Nic nie napisałeś jaki charakter będą miały jazdy ;

   - miasto, do pracy?

  -  czy trasy ?

W moim przypadku to 50/50 miasto/trasa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał wybór przy zakupie , wolałbym 1.6 dci. Spokojnie skręca się to na 155-160KM. Ale nie miałem. 1.5 miał 110KM i 260Nm. Dawał radę przy 4 dorosłych osobach, bagażu i trasie. Po chipsie jest wyczuwalne lepiej. 129KM i 305Nm. Śmiga wzorowo, spalanie się nie zmieniło. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu benzyna jest wskazana? 

4 letnie auto więc różnica w cenie miedzy benzyna a dislem w  zakupie praktycznie żadna co i nego z salonu by było. Do tego one chyba całkiem nieźle radzą sobie w mieście i raz na jakiś czas w trasie wypali się filtr... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie 20 kkm rocznie to przebieg raczej skłaniający do kupna diesla. Nie wierz powtarzanym w internecie i prasie zaleceniem, że diesel tylko od 50 kkm rocznie.

Edytowane przez aniewa
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak to jest, ktoś kto jeździ na benzynie zawsze będzie polecał taki silnik i na odwrót. Jakiejś większej logiki w tym nie ma. Może sugerują się opiniami o dużej awaryjności diesli i wysokimi kosztami napraw? Po prostu każdy jeździ tym co lubi a sugerowanie, że ten silnik to bee a tamten to cacy to tak jak rozstrzyganie sporu o wyższości świąt Wielkanocy nad Bożym Narodzeniem.  Ludzie kupują benzynę bo ciszej jeździ, odpadają ewentualne problemy z rozruchem przy ekstra silnych mrozach, można dołożyć gaz dla oszczędności itp. Diesel też ma swoje nie małe zalety. Kupuj co Ci serce podpowiada i nie skreślaj z góry diesla ze względu na roczny przebieg. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Silniki DCI - Renaul Megane 4

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!