Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.6 16v nierówna praca silnika na biegu jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, Razor1996 napisał:

dodatkowo kupię od razu map sensor,  jest sens kupować używany czy lepiej nowy zamiennik, a może nowy oryginalny

Na początek warto przeczyścić map sensor oraz zadbać o jego szczelność w montażu,

Silniki reno nie lubią zamienników z elektroniką;

  - wprowadzają błędy,

  - ulegają szybkiemu uszkodzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie:

-Wymienię świecę

-Skontroluje cewki wizualnie + dodam zdjęcia starych świec przed i po czyszczeniu

-Wyczyszczę czujnik położenia wałka

-Wyczyszczę map sensor

 

Jak tylko dotrą do mnie świece wezmę się do roboty i oczywiście napiszę czy podjęte działania pomogły czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż jak wygląda świecą po wykręceniu.

Wyczyścić główkę i kowadełko papierem 220-400, wydmuchać i kowadełkiem ustawić między nimi szczelinę 0,7 mm. To w przypadku, jakbyś ich nie wymieniał.

Mapsensor może być używka, ale przed montażem wymyta w odtłuszczaczu i wysuszona.

Potencjometr musi szybko reagować na zmiany. Bardzo ważne, żeby wymienić oringi na nowe. Musi być zamocowany sztywno. Po wymianie delikatnie wzrosną obroty. Podciśnienie dla 700 musi się mieścić w zakresie - 0,3 do - 0,26 Bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Razor1996 napisał:

Co do sondy lambda jeśli mogę pokazać jej prace Clipem jak najbardziej to zrobię, aktualnie wolałbym wstrzymać się z jej wymianą.

Warto pomierzyć zmiany napięcia na I sondzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.05.2020 o 12:14, Andrzej-2010 napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

W tej chwili ta sonda w szczycie wskazuje wartość poniżej 0,7V bo jest nie dogrzana. 

W logach po 90 s. Było widać brak zmiany korekcyjnej dawki paliwa tak jak w samochodach z zapowietrzonym układem chłodzenia. Nie przypuszczałem, że dawka podstawowa jest tak dużo przekroczona.

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jabrze napisał:

 

Mapsensor może być używka, ale przed montażem wymyta w odtłuszczaczu i wysuszona.

Potencjometr musi szybko reagować na zmiany. Bardzo ważne, żeby wymienić oringi na nowe. Musi być zamocowany sztywno. 

Jeżeli dobrze zlokalizowałem ten czujnik to znajduje się on niedaleko wlewu oleju, poruszałem nim z ciekawości i on "lata" tzn na pewno nie jest zamocowany sztywno.

Numer części to 8200105165 oraz załączam zdjęcie aby się upewnić czy dobrze zlokalizowałem czujnik. Co do sondy lambda przez katalizatorem to po prostu powinienem nagrać parametry (rozgrzanego) silnika Clipem jak ostatnio + dodać napięcie sondy.

 

 

mapsensor.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to jest on. Zmień dwa oringi i go wypłucz w odtłuszczaczu. Może uda się usunąć czarną maż powstałą z oparów oleju, która przeszkadza w powrocie do zerowego położenia. Dobrze do tego użyć strzykawki, żeby płukać pod ciśnieniem. Często ten zabieg się udaje. Oczywiście elektrycznie można to sprawdzić mierząc potencjometr i symulując podciśnienie strzykawką z vacuometrem. Dla Ciebie istotny jest rzeczywisty odczyt podciśnienia, bo on mówi o podstawowej dawce paliwa podawanej na wtryskiwacze. Były też mapsensory z silikonową wkładką i one już nie są tak sztywne, ale zapewniają szczelność dolotu.

Clipa użyjesz na końcu, żeby sprawdzić poprawność wykonywanych prac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peszek... Chciałem wyciągnąć ten czujnik ale strasznie mocno siedział koniec końców się urwał i ta plastikowa tulejka została w środku. Zrobiłem haczyk i na szczęście udało mi się go wyciągnąć ale tak mocno siedział że jak już puścił to wystrzelił gdzieś i wpadł tak że nie mogę go znaleźć, mam nadzieję że wystrzelił razem z origami. Także kupuje nowy czujnik i zobaczymy co będzie na nowym. Wiecie może jaki powinien być rozmiar tych oringów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przetestowałem map sensor który do mnie dotarł i ciśnienie wynosi około 460 mbar więc różnica znikoma... Praca silnika również nie uległa poprawie, wrzucam parametry pracy silnika tym razem pomijając przepustnicę. Dajcie mi proszę znać co o tym sądzicie, czy taka wartość podciśnienia może być normalna? Dodam że samochód w momencie nagrywania wartości parametrów pracował na LPG (ogólnie porównywałem wcześniej parametry takie jak wyprzedzenie oraz prędkość obrotowa silnika i niezależnie czy LPG czy benzyna silnik pracował tak samo)

 

Mam jeszcze jeden MAP sensor (kupiłem dwa) sprawdzić co się dzieje na drugim? Czy jak sprawdziłbym ciśnienie na wyłączonym silniku powinno być równe ciśnieniu atmosferycznemu? Zwróćcie proszę uwagę na podobieństwo przebiegu wykresu ciśnienia wlotowego do wykresu obrotów silnika - może to jest jakiś trop?

 

Dotarły do mnie również świece - wymieniać od razu czy sprawdzić coś jeszcze przed ich wymianą?

 

101580774_2645313759074641_4290161914790543360_n.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Razor1996 napisał:

Dodam że samochód w momencie nagrywania wartości parametrów pracował na LPG

(ogólnie porównywałem wcześniej parametry takie jak wyprzedzenie oraz prędkość obrotowa silnika

i niezależnie czy LPG czy benzyna silnik pracował tak samo)

Wymienić świece,

Zakręcić gaz na butli,

Zrobić ok; 100 km na benzynie,

Pomiary na benzynie, na gorącym silniku, na biegu jałowym.

Wymienić filtr powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza jest świeży ma maksymalnie z 400-500 km przebiegu. W takim razie biorę się za wymianę świec. Wrzucam dodatkowo pomiary na drugim czujniku zarówno na gazie jak i benzynie - wychodzi na to że stary map sensor był dobry.

 

 

gaz czunik nr2.png

benzyna czujnik nr2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.05.2020 o 10:05, szwagier24a napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

Koło jest nowe ma kilkaset km przebiegu (tak jak i cały rozrząd), co do czujnika testowałem kilka i było to samo natomiast pewności nie mam bo były to używki(chociaż wydaje się to mało prawdopodobne aby każda była zła). Wklejam odczyt parametrów na benzynie po wymianie  świec oraz zdjęcia świec - są według mnie zbyt białe. 

 

noweswiecebenzyna.png  99120461_537156150294641_594739888302063616_n.jpg  100061172_476821233110024_8519661187506372608_n.jpg  100590558_1190693937934890_7512438966583296_n.jpg

101279354_2535776200086066_4587392768573177856_n.jpg  

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się stało w 40 sekundzie? Nagle wzrosło podciśnienie. W okolicy 50 sek. były jakieś problemy z mieszanką bo najpierw mamy wzbogacenie a później zubożenie, ale cały czas podwyższone podciśnienie. Wyprzedzenie zapłonu już nie sięga 10 stopni, ale jest i tak za wysokie. U mnie na wolnych oscyluje -1,5 do 2. Na chinskim zaworze mam -0,5 do 5. 

Wg. mnie świece ok. Drugie i czwarte zdjęcie ładniejsze.

Zastanawiaja mnie te poziome fragmenty na wykresie.

Co się dzieje z napięciem ładowania - przyjmuje jakąś wartość stałą czy oscyluje? Można wykluczyć wpływ alternatora na falowanie poprzez odpięcie wtyczki od alternatora i zrobienia krótkiej próby. Miałem tak w 1.4.

Kompresja sprawdzana? Jeżeli różną to tak może być- zrobić czyszczenie antykoksem. Przy gazie mogły się poza wieszać pierścienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!