Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Metaliczny dźwięk z silnika podczas ruszania 1,6 16v


Nigon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów!
Około miesiąca temu podczas ruszania z miejsca usłyszałem delikatny metaliczny dźwięk z silnika z okolic prawej strony pod maską.
W ostatnich dniach dźwięk ten się nasilił i dodatkowo jest słyszany również podczas gaszenia silnika.
Występuje bez względu na temperaturę na zewnątrz, na zimnym i ciepłym silniku tylko przy niskich prędkościach obrotowych (głównie podczas ruszania).
Po podpięciu na CLIPa nie było żadnych błędów.
Nie zauważyłem problemów z odpalaniem samochodu.

Obecnie mam przejechane 140 tys. km, rozrząd był wymieniany przy przebiegu około 75 tys. km 3 lata temu (jednak z tego co mi wiadomo koło zmiennych faz rozrządu nie zostało wymienione).
Zamieszczam poniżej kilka nagrań przedstawiających opisywany dźwięk.
Bardzo proszę o pomoc w diagnozie.

 

 

 

 

 

Brak problemów z odpalaniem, jednak podczas gaszenia słyszalny jest ten dźwięk:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.06.2020 o 20:04, krzychu73 napisał:

Zobacz czy podpora półosi nie ma luzu.


Dopiero dzisiaj udało mi się wejść na kanał.
Sprawdziłem podporę półosi i nie zauważyłem na niej żadnych luzów.

Udało mi się jednak zauważyć, że odgłos ten dobiega z okolic sprężarki klimatyzacji lub alternatora.
Pojawia się na chwilkę podczas gaszenia silnika oraz w momencie gdy próbuję ruszyć dodając zbyt mało gazu (wówczas obroty spadają w okolice 900 i ten dźwięk jest słyszalny).

W związku z tym pytanie- czy alternator posiada jakiś element, który może wydawać taki odgłos, czy bardziej kierować się w stronę sprzęgła sprężarki?
Dodam, że klimatyzacja działa bez problemu, alternator również dobrze ładuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to wspornik skrzyni biegów do karoserii tzw dolna ósemka? Żeby ją zdiagnozować trzeba mocno bujać silnikiem z kanału lub w 15 min wykręcić z dwóch śrub i sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

abc

:lapka:

Regulamin forum się kłania, odnośnie zasad pisania. 

Przed wysłaniem proszę przeczytaj co palce nastukały, popraw literówki i stosuj odpowiednie znaki przestankowe. 

Trochę szacunku dla czytających. - Prezes 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oprócz zbyt mocno napiętego paska rozrządu oraz walnietego zaworu zmiennych faz zbyt wiele nie słyszę. Ponadto pojawiają się odgłosy hydraulicznych popychaczy. Przydała by się płukanka i wymiana oleju na 5W40 SXR. Stuk może być od poduszki olejowej pod warunkiem sprawnej "8" jak pisał Jabrze.

Alternator raczej nie posiada sprzęgiełka (brak zaślepki na kole pasowym alternatora). Dodatkowy dźwięk przy gaszeniu może pojawić się od zużytego napinacza paska wielorowkowego. Warto wymienić pasek osprzętu razem z napinaczem przy wymianie rozrządu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, szwagier24a napisał:

Ja oprócz zbyt mocno napiętego paska rozrządu oraz walnietego zaworu zmiennych faz zbyt wiele nie słyszę. Ponadto pojawiają się odgłosy hydraulicznych popychaczy.

Ja też tylko tyle słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.06.2020 o 20:35, szwagier24a napisał:

 

Alternator raczej nie posiada sprzęgiełka (brak zaślepki na kole pasowym alternatora). 

abc

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
W dniu 20.06.2020 o 20:35, szwagier24a napisał:

Ja oprócz zbyt mocno napiętego paska rozrządu oraz walnietego zaworu zmiennych faz zbyt wiele nie słyszę. Ponadto pojawiają się odgłosy hydraulicznych popychaczy. Przydała by się płukanka i wymiana oleju na 5W40 SXR. Stuk może być od poduszki olejowej pod warunkiem sprawnej "8" jak pisał Jabrze.

Alternator raczej nie posiada sprzęgiełka (brak zaślepki na kole pasowym alternatora). Dodatkowy dźwięk przy gaszeniu może pojawić się od zużytego napinacza paska wielorowkowego. Warto wymienić pasek osprzętu razem z napinaczem przy wymianie rozrządu.

Po jaki dźwięku poznajesz walnięty zawór zmiennych faz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!