Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Luz na prawej półosi, uporczywe stukanie z prawego koła, czy to przeguby?


sskala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Pacjent megane 2 1.6 2004, Mam problem ze stukami w przednim prawy kole, słychać je na nierównościach jak np. tory tramwajowe, studzienki itp. niezależnie od prędkości. Wymieniłem już sworzeń wahacza (tuleje rok temu Lemfordera)  końcówke drążka, przekładnie kierowniczą, amortyzatory,  łożysko ze sprężyną, gumy stabilizatora, łączniki stabilizatorów, dalej stuka i puka. Kiedy podniosłem prawe przednie koło zauważyłem luz na półosi, czy u was też tak jest, czy przerabiał ktoś temat stukających przegubów? Wydaje mi sie że dźwiek dochodzi z zewnetrznego, link do usterki tu https://youtu.be/q1xCciN52jk .

Czy może to być pęknięta sprężyna przegubu wewnętrznego? Auto w pełnym zakresie predkości nie szarpie, nie trzesie, tylko te stuki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi, rozmawiałem ze znajomym który zwrócił mi uwagę na jeden fakt, jak podniosłem auto na lewarku zmieniło się położenie koła względem  skrzyni biegów - wtedy tak jak na filmiku jest duży luz i stukanie, kiedy natomiast auto stoi na 4 kołach tego luzu nie ma ale jak powstanie wstrząs koła (zasune kopniaka w oponę) to ewidentnie przez słyszę (ciężko to opisać) taki metaliczny grzechot, na drugim kole tak nie ma, jest cisza. Nagram i wrzucę później filmik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet przy takim podniesieniu nie ma luzu. Można wciśnąć oś, ale  sprężynuje. Sprawdzałeś jak wygląda podpora tej półosi. Ponadto w przegubie smar wysechł i jest do wymiany.

Właśnie kiedyś szukając delikatnych stuków i myśląc że to klocki wymieniłem smar przegubów zewnętrznych. W jabłuszkach go nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że sprężyny wymieniłem (niestety) na KYB i stoi wysoko jak koza, teraz między oponą a nadkolem jest jakieś 13 cm, z tyłu może z 7, auto poszło do góry więc półoś już nie jest tak mocno dociskana, sprężyna na wewnętrznym przegubie jest na tyle krótka/wyrobiona że nie dociska półosi do przegubu zewnętrznego. Jeżeli tak jest, to czy wymieniać całą półoś na używkę/nową , czy same przeguby (zewnętrzny i wewnętrzny) , bo samej sprężyny to chyba raczej nie kupie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegubów jak dobrze pamiętam w nie wymienisz samych. Trzeba całość z półośką wymienić.

@sskalapopraw fazę auta z II na I, bo sam piszesz że masz z 2004r.

A nie stuka przypadkiem drążek stabilizatora na wyrobionych gumach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym obstawiał drążek (sam tak mam - gumy czekają na wymianę). Półoś, wg. mnie jest ok. Gdyby miała luz promieniowy to by stukało. Natomiast stuk może być od tego że jest już spory luz miedzyzebny na mechanizmie różnicowym. A jak do kompletu zużyta tylna poduszka to stuka aż nie miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szanowe Pany i Panewki - bardzo chciałęm wszystkim podziękować za zainteresowanie tematem i liczne podpowiedzi - problem okazał się tak prozaiczny że palę się ze wstydu... Po wymianie sprężyn dokręciłem całą kolumnę "na stole", zamontowałem i z każdym dniem stuki stawały się coraz głośniejsze - ponieważ sprężyna "się układała" i pod wpływem ciężaru auta tak docisnęła że zrobił się luz na kolumnie - po solidnym dokręceniu stuki ustały. Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!