Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błędy ESP regulatora prędkości wtrysków paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z moja megane 3 coupe ph1 silnik 2.0 tce 180km. Od jakiegoś czasu na 2 sekundy pojawia się i znika błąd skontroluj wtryski paliwa, skontroluj regulator prędkości. Dzisiaj 2 razy wyskoczył również błąd skontroluj ESP i zaczęło trząść samochodem.

Po zgaszeniu silnika i odpaleniu na nowo po kilku km zaczęło się to samo szarpanie.

Ma ktoś pomysł co może być nie tak. Błędy na aplikacji pyclip to df002 obwód czujnika temperatury powietrza, df093 obwód sondy tlenu za katalizatorem i df1012 zgodność inf multipl dla regulatora prędkości.

Ktoś coś wie może miał podobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czy udalo Ci się znaleźć przyczynę błędów ? Miałem podobne błędy na początku. Teraz pojawia mi się błąd skontroluj układ wtryskowy i świeci się kluczyk na desce. Bywa, że podczas 30 minutowej jazdy pojawi się na kilka minut i zniknie. W komputerze brak jakichkolwiek błędów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.07.2020 o 10:03, GODje napisał:

Od jakiegoś czasu na 2 sekundy pojawia się i znika błąd skontroluj wtryski paliwa, skontroluj regulator prędkości.

Dzisiaj 2 razy wyskoczył również błąd skontroluj esp i zaczęło trząść samochodem.

Po zgaszeniu silnika i odpaleniu na nowo po kilku km zaczęło się to samo szarpanie.

W pierwszej kolejności ;

   - wymienić świece zapłonowe,

   - skontrolować cewki zapłonowe/ ewentualnie wymiana,

   - zadbać aby świece i cewki były suche i czyste,

Dnia 30.07.2020 o 10:03, GODje napisał:

Błędy na aplikacji pyclip to ;

 - df002 obwód czujnika temperatury powietrza,

- df093 obwód sondy tlenu za katalizatorem,

-  df1012 zgodność inf multipl dla regulatora prędkości.

Te błędy to raczej skutek a nie przyczyna uszkodzenia;

   -  sonda sygnalizuje fakt pracy poza zakresem prawidłowych parametrów, spowodowana  nieprawidłową pracą ; świec, cewek,

Po wymianie i kontroli warto przegonić auto na wysokich obrotach jeżeli;

  - przeważała jazda po mieście i na krótkich dystansach.

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale jak dla mnie, jest gdzieś przerwa w obwodzie elektrycznym, prawdopodobnie któregoś z czujników.
Może to być choćby zaśniedzialy styk.
Na początek sprawdził bym obwody związane z potencjometrami i czujnikami pedału przyspieszenia.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na początku sygnalizowało błąd ESP i do tego skontroluj wtryski. W komputerze były błędy wypadanie zapłonu 2 cylinder, sonda lambda, full czujników. Wymieniłem wszystkie świece, spryskałem kontaktem wtyczki cewek, czujników: przy turbinie, wałka rozrządu, sondy lambda, temperatury powietrza na ssaniu. Od czasu do czasu pojawia się komunikat skontroluj wtryski. Zamieniłem cewkę 1 z 2 i dalej to samo. W komuterze tylko błąd wypadanie zaplonu 2 cylinder. Sprawdziłem ciśnienie w 1 i 2 cylindrze. W obu ok 12 bar. W piątek byłem u mechanika od Renówek. Tuż przed dojazdem pojawil się błąd. Na szczęście:D był jak do niego dojechałem. Sprawdzil błędy: czujnik temperatury powietrza, ciśnienie doładowania, spalania stukowego, wałka rozrządu i wypadanie zapłonu 2 cylinder. Auto jeździ prawidłowo, zapala, gaśnie, przyspiesza i hamuje ok. Mechsnik nie potrafił nic stwierdzić. Skasowal błędy. W drodze powrotnej znów błąd sprawdź układ wtryskowy ale zanim dojechałem, to zgasł. Sprawdziłem błędy i brak. Żeby tyle czujników pokazywało błędy. Może przetarty kabelek jakiś wspólny, może słaba masa...

Edytowane przez ferrit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd reg. prędkości był od czujnika ciśnienia powietrza w kolektorze ssącym.

Czyszczenie wtyczek od sond lambda to zły pomysł.

Nie mam schematu elektrycznego, ale pewnie wszystkie te czujniki są zasilane z tego samego bezpiecznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ferrit napisał:

- W komputerze były błędy wypadanie zapłonu 2 cylinder, sonda lambda, full czujników.

- Wymieniłem wszystkie świece, spryskałem kontaktem wtyczki cewek, czujników:

        - przy turbinie, wałka rozrządu, sondy lambda, temperatury powietrza na ssaniu.

- Od czasu do czasu pojawia się komunikat skontroluj wtryski.

- Zamieniłem cewkę 1 z 2 i dalej to samo.

- W komuterze tylko błąd wypadanie zaplonu 2 cylinder.

- Sprawdziłem ciśnienie w 1 i 2 cylindrze. W obu ok 12 bar.

Sprawdź czystość styków II wtrysku;

   - drugi wtrysk - liczy się od skrzyni,

   - zamień wtrysk II z innym wtryskiem,

Czy nie ubywa płynu chłodzącego???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

 - drugi wtrysk - liczy się od skrzyni,

W nowszych silnikach Renault liczy cylindry od strony rozrządu a nie jak dotychczas od koła zamachowego. Jeżeli kolega @ferrit posiada silnik 1,4 TCE to drugi cylinder jest liczony od strony rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ferrit tak, okazalo sie, ze jak patrzyłem po obd to pokazywalo temperature w dolocie -40 stopni caly czas, wiec wymienilem czujnik ale nic nie dalo. Potem sprawdzalem miernikiem polaczenie z kompa przy siliniku do tego czujnika i okazalo sie ze przerwany jest przewod zaraz przy czujniku. naprawione i dziala. A z tym gaśnieciem wymienilem świece i śmiga.

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że masz na myśli jakiś konkretny obwód. Jak chcesz całą megane III z silnikiem 1,4 tce to musisz szukać w necie pliku NT8456 Visu v5.0 Megane III X95. Mam taki plik ale waży prawie 300 MB. Cała Megane III to kilkaset schematów.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!