Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III GT220 kilka pytań


bartasKRK

Rekomendowane odpowiedzi

Na jedno od razu mogę Ci odpowiedzieć, że dotrysk paliwa absolutnie nie jest potrzebny.

@Quentin88 Ty już widzę zgazyfikowałeś swoją 2.0TCe180, jaki osprzęt tam dałeś ? stroiłeś z AFR ?

Edytowane przez witman
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.08.2020 o 22:30, witman napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

Staq Qbox, wtryski hana, reduktor ac R01 250
tak strojony z sondą na autostradzie.

:lapka:

Regulamin forum się kłania, cytowani i pisownia  :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Quentin88 napisał:

Staq Qbox, wtryski hana, reduktor ac R01 250

Bardzo dobry setup. Choć Hany straciły trochę na jakości, ale jak nawet padnie, to nowy kosztuje nieco ponad 70 zł za sztukę gdzie w BRC jeden wtryskiwacz to koszt 220 zł.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.08.2020 o 18:19, Komarek napisał:

F4R bez turbo mial 135KM

 

F4R wolnossące 115, 120, 135, 138, 140, 143, 145, 147, 150, 169, 179, 197 i 201KM , były w dostawczakach np.Renault Trafic, w osobówkach oraz hothatch`ach, były z fabrycznym LPG i CNG oraz na etanol :-D

F4R montowali jeszcze w 2017r. do Sondero RS na rynek Ameryki Łacińskiej w wersjach 145, 150KM.

 

 

 

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, witman napisał:

 

F4R wolnossące 115, 120, 135, 138, 140, 143, 145, 147, 150, 169, 179, 197 i 201KM ,

 

 

 

ok, źle to napisałem. Nieprecyzyjnie

F4R to nie silnik a rodzina silników. 115 i 197 mają wspólną tylko nazwę. Nawet blok jest inny - na pewno w F4R z Clio RS i F4R z SC2 wolnossący. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moce w F4R często różniły w zależności od państwa w którym było auto sprzedawane, chodziło o podatek drogowy, dla przykładu zrobiono specjalnie 99,5kW, a nie 100kW, bo od 100kW był już większy podatek :-) to samo auto z F4R w innym państwie EU np. w Szwajcarii miało 103kW = 140KM, a na rynek Rosja, Ukraina 106kW, związane to było również z normami emisji spalin EURO4 i EURO5, auta miały też różnej wielkości katalizatory.

Od modelu 710 do 874 było ich prawie 20, nie wspominając o innych producentach, którzy montowali F4R w swoich autach, np. Volvo, Opel itp ...

Wolnossaki F4R te 115~145 były niemal identyczne, planowaliśmy kiedyś swapa w Dusterze z 1,6 K4M 105KM na najmocniejszego wolnossącego 2,0 F4R i mocno rozkminiałem temat rożnych wersji F4R

Przepraszam za małe OT

 

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Quentin88 napisał:

Staq Qbox, wtryski hana, reduktor ac R01 250
tak strojony z sondą na autostradzie.

Qbox plus czy tylko basic? Dla użytkownika nie obsługującego LPG to różnica mieć albo nie mieć 100 - 150 PLN. Ja polecam tylko PLUS. Hany cicho pracują czy klepią jak waldemary? Ja mam Barracuda - całkowicie bez dźwięczne.

Filter fazy lotnej bibułowy czy odstojnikowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.08.2020 o 21:24, szwagier24a napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

mógłbyś co więcej o tej różnicy pomiędzy qbox?
nie zauważam róznicy w dzwieku pomiedzy pb alpg
filtr nie wiem.

szczerze narazie zrobiłem 13k od instalcji, przy 10k był obowiązkowy serwis

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania, cytowanie i pisownia :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja Plus  ma wbudowany ELM327 dzięki któremu sterownik odczytuje parametry pracy silnika z sieci CAN. Gazownik może, ale nie musi, włączyć wbudowany mechanizm korekty czasu wtrysku LPG od parametrów korekty długookresowej i krótkookresowej wtrysku PB. Wielkość tej korekty można regulować w programie. Ponadto można automatycznie ustawić kasowanie błędów, które są na liście predefiniowanej w sterowniku LPG. Oprócz mechanizmu korekty czasu wtrysku po parametrach CAN można wybrać system korekt opracowany przez STAG ISA3.

Zdania są podzielone co do skuteczności tych korekt i wpływu na pracę silnika. W teorii instalacja ma być "odporna" na gaz różnej jakości oraz na zmienne obciążenie układu napędowego (pełny załadunek auta, przyczepa).

Ja sam kalibruję swoją instalację. Czytnik parametrów LPG bardzo mi pomaga w ocenieniu czy instalacja nie powoduje powstania korekt czasu wtrysku PB podczas pracy na LPG i nie tylko. Tak jak pisałem poprzednio: narzędzie ułatwiające regulacje dla stroiciela instalacji niż dla użytkownika auta.

Osobiście kupiłem interfejs BT i na aplikacji w telefonie mam podgląd na pracę instalacji pozostałe możliwości oprogramowania komputerowego.

Filtr warto założyć odstojnikowy. Problem z przełączaniem się na LPG może, ale nie musi, pojawił się u mnie zimą przy przebiegu około 40 tyś. Winny był brud, który nie został wyfiltrowany przez filtr.

Dźwięk silnika nie zależnie od paliwa ma być taki sam, natomiast wtryskiwacze gazu potrafią generować dodatkowy dźwięk słyszalny w kabinie. Niby drobiazg a jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
53 minuty temu, meganecoupe02 napisał:

Czyli w internetach jednak nie kłamią, że z serii można wycisnąć małe co nieco :-)

 

 

Nie mają powodu, bo tak jest, bardziej inny znaFcy próbują to komentować na swój sposób :-) 

Dokładnie, jest to w 100% silnik z RSki F4R.874, a ECU ma jedynie wgraną słabszą mapę co i tak daje w serii więcej jak 220KM :99_muscle:

Być może zalane paliwo przed strojeniem Pb100 V-Power podniosło trochę parametry (243KM), szpec od strojenia chciał, aby oktanowość paliwa bardziej zbliżyła się do większej oktanowości paliwa LPG, jest to pomocne przy strojeniu obu sterowników wtrysku Pb/LPG.

Podejrzałem też inne GT220 i RSki, które były robione na tej hamowni niektóre samo Pb, ale większość Pb/LPG i wyniki były podobne.

To przykładowo z RS 265

 

 

RS 265 wykres.jpg

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, witman napisał:

Instalacja BRC SQ32, reduktor Genius.MAX, wtryski żółte, bez dotrysku Pb

:) Zestaw jak z bajki za słaby to tej mocy:

- wtryski żółte do max 63 kM z cylindra.

- reduktor cegła do 326 kM - na styk - jak wiadomo reduktor dobiera się min. 20 % o większej wydajności.

- SQ32 - wiadomo - brak oprogramowania do samodzielnego serwisu czy zmiany nawet filtrów.

Nie mówiąc już o kosmicznych cenach części zamiennych.

Dyrektor Piotr Oleksyk to jakiś głąb i chyba nie umie liczyć - jak takie słabe graty wrzuca :) 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, co na to sprzęgło.

 

Silnik jest 100% seria? Naprawdę jestem pod wrażeniem, te silniki mają ogromny potencjał.

Co do "fabrycznego bonusa", to słyszałem to już w wielki miejscach, od wielu osób. Chętnie bym sprawił, ile by wypluł mój 872.

 

Ktoś ogarnia różnice w silnikach 874 i 872? Pomijając osprzęt typu turbo, wtryski, IC, bo to wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!