Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam . Jakich żarówek h7 używacie w swoich reflektorach, bo oryginalne, świecące na żółto nie odpowiadają absolutnie. Pytam o takie, które spełniają wymogi Renault o obniżonym promieniowaniu UV aby nie zniszczyć kloszy. Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W oryginale u mnie były Osram. Faktycznie świecą na "żółto". I nadal jeżdżę na nich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wsadź pure led i będziesz miał światła jak ta lala. Na forum wielu tak zrobiło. Koszt używanych lamp nie jest duży.

 

nie wspomnę a aspekcie wizualnym - wóz wyglada o wiele nowocześniej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja używam najzwyklejszych H7 i moje nie świecą na żółto. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na tych: https://allegro.pl/oferta/2-szt-osram-h7-night-breaker-laser-150-9684692966 jest bardzo OK  Nie zgodzę się natomiast z Sarną, bo może i LED'y są w porządku, ale... nie te renówkowe. Dodatkowo zimą jak jeździsz w góry (na nizinach niestety brak zim), one się w ogóle nie oczyszczają, zwyczajnie są zimne szkła i śnieg z nich nie spływa. Może robią jakieś podgrzewane teraz, nie wiem. A w tym roku w lutym w Zakopcu śniegu było po pachy :) Najlepiej się przejedź z kimś i oceń po swojemu, ja za dopłatą takie zamiany bym nie zrobił.

  • Zmieszany 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

H7 ma wbudowaną grzałkę 55W :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ja mimo wszystko żałuję, że nie mam LEDów. Wyprzedażowych samochodów z LEDami nie było a czekać nie chciałem - z perspektywy czasu uważam że jednak trzeba było. Ostatnio rozważałem zmianę samochodu i brałem pod uwagę BMW serii 1. Dostałem taki do testów na jeden dzień i tylko się upewniłem że LEDy to jest to - do garażu wjeżdżałem jak w dzień ;) Z uwagi na niepewne czasy pozostanę jednak przez jakiś czas z Renault ale to zachęciło mnie do sprawdzenia zamienników LED w moim samochodzie. Philipsy LED robią świetną robotę. Piękna linia odcięcia i ładne jasne światło. Niestety u mnie po jakimś czasie komputer wyłączał światło dzienne w jednej lampie (mimo dodatkowych adapterów CAN-BUS). Tego efektu nie ma przy standardowych halogenach. Także na teraz niestety zostaję przy standardowych żarówkach - co by nie było zbyt żółto używam Philips White Vision.
 

Edytowano przez chucky80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz, ja nie krytykuje technologii LED, (postępowi nie ma co kontry dawać :) ) być może w BMW reflektory są OK w renówkach LED OK nie są. One zdaje się, nie są nawet samo-poziomowane i chyba bez spryskiwaczy, ale to już opieram się nie na sobie a na wiadomościach przeczytanych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, nie mają samo-poziomowania i spryskiwaczy ze względu na nowe normy, które przy zastosowania mniejszej mocy reflektorów pozwalają na brak w/w. I tak, potwierdzam, że LED Pure Vision z Reno to jakaś popierdółka. Człowiek był napalony, dopłacił i poza wyglądem one są totalną wydmuszką. Często jeżdżę wieczorami i za każdym razem jak mija mnie jakiś nowy Mondek, Pasek czy inny samochód na LEDach to jest mi przykro, bo moje wyglądają jakby świeciły na pół gwizdka. Już pomijam te LEDy w samochodach klasy premium typu Audi, BMW i inne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ja przy zakupie szukałem z PureLED, ale niestety że brałem na koniec roku to nie było na stoku odpowiadającego mi konfiguracją (jak miał LED'y to nie miał czegoś innego albo kolor nie ten).

Jednak w toku użytkowania wiem, że wyszło to na plus. Te LED'y w Megnace to jest śmiech na sali. Dzięki temu że maja niższą moc (i nie muszą mieć samopoziomowania i sprysków) to świecą jak świeczki. Najgorzej jest w deszcz - totalnie nic nie widać. To już wolę mieć żółtawe H7 i coś widzieć, niż mieć piękne białe LED'y i się zastanawiać co mam przed samochodem.

Dostałem kiedyś jako zastępczy za 300C - BMW serii 3 z LED'em - i tam te lampy LED świeciły jak trzeba (a był to podstawowy LED, nie ten lepszy) - było jak pisze @chucky80 - prawie jak w dzień.

A powiem jeszcze jedno - nawet Clio ma lepsze lampy LED.

Niestety przez popieprzony system montażu żarówki w lampach halogenowych, jest kłopot z montażem retrofitowych LED'ów.

Edytowano przez MarcinDe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Technologia LED jest z pewnością energooszczędna, co w samochodzie (spalinowym) nie ma znaczenia. Dzięki żarówkom LED (230V) stosowanym na masową skalę są poważne globalne oszczędności energetyczne. Żarówka LED 10W do domu kosztuje jakieś 4,99 (wczoraj w Majstrze) ale jakościowo jest kiepściutka- nie wytrzymuje 2 lat gwarancji. Myślę że firma Kobi, która je robi :-) nie zbankrutowała tylko dlatego, że mało komu chce się trzymać paragony i latać do marketu na wymianę.

Ale wracając.... Technologia żarnikowa (zwykła nie Xenon) jest banalnie prosta i zabójczo skuteczna. Dlatego myślę, że w wersjach tańszych samochodów  światła drogowe przez dość długi czas będą dostępne jako żarówki halogenowe. A ten BMW 300C to ile razy droższy od M IV? IV razy?

Edytowano przez Pitrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Pitrek za mojego 300C dostałem zastępczy BMW 318d - nie wiem ile droższe, ale myślę że kosztowało koło 150 tyś.

 

Cały pic polega na tym, że niestety Renault z tymi LED'ami w Megane mówiąc kolokwialnie "dało dupy". teraz po lifcie jest całkiem inna konstrukcja i podobno ma to dużo lepiej świecić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ożesz... To się nie wykazałem :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Pitrek przecież nie napisałeś źle.

Tak sobie zerknąłem - obecnie taka BMW kosztuje 150 tyś, a Meganka w podobnej konfiguracji (diesel, wyposażenie itp) - wyjdzie pewnie w granicach 120 tyś. czyli nie jest jakaś przepaść cenowa.

Te samochody w tym roku podrożały strasznie - niech EU jeszcze wymyśli nowe normy emisji, to będziemy płacić za samochód jak za złoto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to widać na przykładzie Octavii. To jest już dramat. Bez 90 nie ma co nawet podchodzić, chyba że ktoś chce dać 82 koła za 1.0 TSI :96_ok_hand:

 

Brak benzyny w automacie, jedynie ta ich śmieszna Mild-Hybrid z silnikiem z kosiarki i ceną 96 koła. No poebao ich do reszty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...