Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stuka, puka, trzeszczy - refleksje 2 latka


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Posiadam Megane IV 1.6 dCi 160 EDC w GT-Line, od ok. 32kkm przebiegu (2 lata) samochód stał się frustrująco hałasujący:

 

- wszystkie 4 szyby stukają o uszczelki, czasami nawet na prostej drodze krajowej jest to słyszalne (czasami poruszanie wszystkimi szybami potrafi na jakiś czas docisnąć je do uszczelek), 

- na każdych dziurach dudni klapa/pokrywa bagażnika (wytłumiona w kilku miejscach uszczelkami do okien oraz w zawiasy wsadzone oringi sylikonowe aby nie jeździła na boki, niestety dalej tłucze a sama klapa oczywiście jest nierówna, po prawej stronie ok. 0.5cm większa szczelina nad światłami - jak doczytałem wydaje się to być "standardem")

- z przodu w desce (w środku) również coś brzęczy, jakby luźny zaczep

- zawieszenie z tyłu wydaje dziwny dźwięk, jest bardzo głośne, przebija się on po lekkim wytłumieniu pokrywy bagażnika, jakby łącznik stabilizatora/coś z belką ale to jeszcze nie ten dźwięk, jakby głośne nadkola...,

- w boczku lewych, tylnych drzwi również coś brzęczy

- fotel kierowcy czasami skrzypi

- pedał hamulca piszczał ale lampka + chwila leżenia z głową pod kierownicą i smarem sylikonowym zażegnało jakiekolwiek piski,

- paruje dolna część paska LED od oświetlenia dziennego (też ponoć normalne),

- system R-Link 2 na androidzie to porażka, co chwilę trzeba go włączać i wyłączać bo sterowanie dźwięków się miesza i za każdym razem steruje innym dźwiękiem za pomocą manetki pod manetką od wycieraczek, teraz na przykład któryś dźwięk sam ustawił się na maksa i jak nie pisknie w niektórych momentach...

- na drodze brukowanej odzywa się cała filharmonia wszystkiego, jakbym jechał blaszką z luźnym ładunkiem na pace + dudnienie w uszach od ciśnienia (to też podobno normalne i potwierdzone w wielu przypadkach jak czytam od kilku tygodni)

 

Poza tym autko jeździ bardzo przyjemnie, środek ciężkości mógłby być troszeczkę przesunięty w tył jedynie, od strony napędu nie ma się do czego przyczepić, no może to obijanie lędźwi przy ruszaniu z lekkim gazem (żadnej zmiany biegów nie czuć, efekt rwania jest jedynie przy ruszaniu i to od początku, wyczytałem że to też "normalne"), łączniki stabilizatora przednie wymienione, pokrywa rozrządu uszczelniona.

 

Przy prędkościach autostradowych autko jest bardzo ciche (bez porównania do Proceed GT w którym nie da się rozmawiać przy 170km/h) oraz pali odpowiednio mało w zakresie 5,8 - 8,5l (zakres odpowiednio: trasa + górki, --- trasa + autostrada + miasto --- i dynamiczna jazda na krótkich odcinkach)

 

Moje pytanie brzmi: czy ktoś z was miał już podobne problemy i jak sobie z nimi poradziliście? Przeszedłem na 2 letnią gwarancję od cargarantie w salonie i nie jestem pewien, czy te wszystkie usterki będą przez nią honorwane oraz czy będą zakwalifikowane jako usterki, boję się też, że jak coś rozmontują to dopiero wtedy zalęgną się prawdziwe świerszcze i inne cykady a wtedy (przez wystrzał poziomu frustracji spowodowany hałasem) chyba odwiozę to autko na złom bo za 130k według mnie samochód tak zachowywać się nie powinien po takim czasie. Moja była, stara, poczciwa Croma do teraz jeździ po cichu, jedynie słupek piszczy na głębokich dziurach ale tak miała od wyjazdu z salonu.

 

Co do uszczelek planuję drugi raz przesmarować je smarem do uszczelek i zastanawiam się nad nagięciem ich po rozgrzaniu opalarką w stronę szyby LUB kupno owiewek, taka grubość na pewno je dociśnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem auto prawie 4 lata (niestety skończyło na całce). Poza wymienionymi łącznikami i ustawioną klapą tylną (htb) - to auto nie sprawiało problemów.

A o takich wadach jak pisze Mevolent to nawet mi przez głowę nie przeszły - a moja żona (główna użytkowniczka) ma pierdolca na punkcie dźwięków w aucie i słyszy nawet takie, których ja nigdy w życiu nie wychwycę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane nie porównywałbym do Tipo, prędzej Tipo do jakiejś Dacii, fotele w Tipo są skręcone z dwóch prostych desek obitych poduszkami na wezgłowie z castoramy - takie sprawiają wrażenie.

Spróbuję pojeździć bez tej osłony przy tunelu.

Ja mam również pierdolca na punkcie jakiegokolwiek stukania, a teraz nagle to się pojawiło wszystko, jeszcze dwa miesiące temu była cisza, idealnie jak się skończyła pierwotna gwarancja 2 letnia, dobrze, że wykupiłem tą drugą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

 

Dnia 19.11.2020 o 17:08, szwagier24a napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

17"

 

:lapka:

REGULAMIN forum się kłania :!: - Prezes

 

A Tobie o co chodzi, w czymś mogę pomóc? Spokojna wymiana zdań. Odpowiedziałem na pytanie nie łamiąc żadnego punktu, nie pisząc posta pod postem a tu wyjazd z jakimś przedrzeźnianiem wiatropylnym, przypierdolka moda dla zasady czy jesteśmy dorosłymi ludźmi? Jak coś nie pasuje to pale wrotki w normalne miejsce, trochę szacunku do ludzi bo zaraz tu nikogo nie będzie z takim podejściem elektrodowym. A regulamin wyklucza swoje własne punkty i niektóre z nich brzmią jak te z blogów w 2000 roku, polecam pomoc prawną w tym zakresie żeby miał ręce i nogi jak się na niego tak powołujecie.

Edytowane przez Mevolent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U mnie coraz gorzej, inaczej niż na prostej drodze można szału dostać, każda szyba drga więc czasami jadę tłukąc po szybach żeby się uspokoiły, przy 1500obr/min (w super wąskim zakresie), (na biegu czy bez biegu, bez znaczenia) pojawia się dziwne drganie i dźwięk jakby silnik miał wypaść, raz nie słychać tego w ogóle a raz jak auto zrzuca obroty i przechodzi przez 1500 to miałem wrażenie, że po tarce jadę tak zgrzytnęło. 

Z tyłu tłucze i tłucze, jak dociążony bagażnik miałem to nie tłukło, może to dno bagażnika.... Wsadzę dzisiaj ze dwie kostki z podjazdu i zobaczę, z miejsca na koło zapasowe (mam zestaw naprawczy) wszystko wyciągnięte. Masakra jakaś, depresji powoli dostaję przez ten samochód... Jak będzie lato to spróbuję opalarką ponaginać te gumy, przez ostatnie tygodnie nie miałem najmniejszej weny żeby poza umyciem go cokolwiek robić...

Oby to nie początki problemów z kołem dwumasowym, w ubezpieczeniu Car Garantie skrzynia opisana jest jako skrzynia + cały jej osprzęt, natomiast dwumasa według mnie zalicza się do silnika a tam wyszczególniony jest układ olejowy, pompa wtryskowa i tyle... Miał ktoś z Was już styczność z tą gwarancją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za fajnie jeździ mimo wszystko. Ten silnik z twin turbo ciągnie od samego dołu i jednak 380NM sprawia frajdę ? Tylko skrzynia mogła by mieć 7 biegów, wtedy na autostradzie paliłby myślę z 1.5l mniej.

Poza tym nawet czasu i ochoty nie mam żeby się gryźć z serwisem, jeździ - tak, problemy z zapłonem, pracą silnika, pracą skrzyni, spalaniem, czymkolwiek innym - nie, ino puka i stuka... Przed chwilą ani zająknięcia przy 1500rpm nie miałem, nie wiem o co chodzi, może poduszka od silnika. Moja Meganka ma gorsze i lepsze momenty zauważyłem w tej swojej filharmonii ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja mam pytanie o tego ,,świerszcza'' w konsoli. Pierwszy raz tej zimy zaczął się u mnie odzywać. Lokalizuję go gdzieś w okolicach pierwszej dmuchawy powietrza, obok RLinka, z prawej. Nawet dmuchnąłem tam sprężonego powietrza, bo liczyłem na to, ze to może jakiś liść albo coś, ale nic z tego.   

1. Słyszę go jedynie, kiedy jest zimno, czyli teraz, choć jak wyjeżdżam z ciepłego parkingu to ,,świerszcz'' milczy 

2. Odzywa się wyłącznie w okolicach 3 tys. obrotów, poniżej i powyżej nie. 

Ki czort? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio coś ucichło, czasami się pojawi na chwilę jakby w boczku prawych drzwi albo faktycznie z tego kawałka pokrywy od filtra powietrza kabinowego. Raz jak dziada na postoju złapałem i mocno waliłem w prawy boczek to coś go dźgnęło, potem mocno ścisnąłem w jednym miejscu i jakby ucichło ale musiałem ruszać spod świateł. Może to jakiś zaczep w drzwiach...

 

Serwis to totalna porażka (umówiłem się w końcu), 3h czekania, diagnosta 3 razy wyjeżdżał, o 7 rano w ciemnym salonie siedziałem, nawet nikt światła nie zapalił i chcieli mnie naciągnąć na kilkaset zł, musiałem udowadniać, że mam gwarancję na samochód... swoją drogą, do dzisiaj nie dostałem oryginału umowy z banku.

Nasmarowali kilka rzeczy, odbój amortyzatora i zamiast wyregulować klapę z tyłu to nasmarowali sam zamek, ponoć poprawili, uwaga, pokrywę akumulatora. Sprawdziłem, była tak wsadzona że żaden zatrzask nie był na swoim miejscu. Na szczęście wszystkie papiery mam więc jak coś się stanie to bawić się z nimi nie będę w ten sposób następnym razem skoro tak traktują klientów.

Reasumując, biały smar napchany gdzie się da i może pan jechać, wszystko w porządku, nic nie zostało wymienione czy naprawione, jest jak było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda taka  że , prędzej gwarancja się skończy niż te patafiany z ASO coś naprawiają , u mnie np padł cały moduł klimatyzacji ,oczywiście tak naprawili że za tydzień znowu padł .....jeśli chodzi o serwis Renault to jest dramat ,przynajmniej w moim mieście.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!