Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z grzaniem świec żarowych - sterowanie przekaźnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Reasumując to na razie wszystkim dziękuję za porady i podpowiedzi. Spróbuję jutro uruchomić grzanie świec sposobem ręcznym, czyli zlokalizuję przewód zielony co wchodzi do wtyczki sterownika silnika. Jeśli po przyłożeniu w to miejsce masy świece nie będą grzać to oznacza to nic innego jak brak ciągłości tego przewodu od sterownika silnika do przekaźnika świec. co za tym idzie przekaźnik świec nie otrzymuje sygnału sterowania lub otrzymuje go dosłownie na krótki moment co powoduje brak grzania. O efektach Was poinformuję.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem przypadek o którym dyskutowałem na priv z kolegą @aniewa. Wymieniłem świece w lecie. zamawiałem na allegro Beru ge110. Były nawet w oryginalnych kartonikach renault. Zamówione świece miały symbol 266 023 a świece w silniku 266 032. Rożnica taka że błędu od grzania świec nie ma bo prąd płynie, ale świece z końcówka 023 nie robią się czerwone podczas grzania a co najwyżej ciepłe. Po wymianie świec na prawidłowe znaczna poprawa.

 

Proponuję wykręcić świece podpiąć wtyczkę i zapiąć przewodem rozruchowym do masy akumulatora i wtedy zakręcić rozrusznikiem.

Oczywiście uważać podczas odkręcania ale u mnie przy przebiegu ponad 200tys odkręciły się normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo ciekawa informacja, ja nie zwróciłem na to uwagi, nie miałem tej wiedzy. Z odpalaniem nie mam problemów. Te świece koniecznie wkręć na smar ceramiczny, małą tubkę bez problemu dostaniesz w każdej filii Inter Cars.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam kolegów,

Podepnę się do rozmowy, zauważyłem, że przed odpaleniem zimnego silnika w dci 1.5 110km 2010r.jak włączam zapłon i grzanie świec (4-ro krotnie bez zapalania silnika), to za 5 razem zostawiam juz grzanie + odpalanie i zawsze odpali od strzału. Natomiast bez tego zabiegu w czasie zimy jest zawsze problem - za 3,4 razem z biedą zapala. Czy winą może być przekaznik? Dodam, że świece mam nowe, prawidłowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wieczorem podszedłem do meganki i zrobiłem próby (chociaż z rana jezdziłem).

Napiecie przed startem 12.3V, podczas zapalania spadło do 10.9V, zapalił odziwo za pierwszym razem (rano byłyby problemy), po zapaleniu napiecie 14.35V, akumulator dwuletni Centra Future (uważam ze jest dobry). Obroty przy zapaleniu w systemie mi nie pokazywał ale ok.3obr/sek.(na ucho;))

Temp.silnika 0st.C, po zapaleniu obroty 980 obr/min.

Gdybym teraz nie zapalał to rano bankowo nie odpali....

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne obroty podczas odpalania to około 200obr/min. Ja też byłem przekonany że mam prawidłowe świece. Proponuję wykręcić jedna świece zapiąć przewód rozruchowy do masy. Podpiąć przewód z przekaźnika i włączyć grzanie. Jak nie ma żaru a robią się tylko ciepłe to jednak nie te. 

 

Ja mając nie te świece co trzeba to od 5 stopni na plusie już kręciłem dłużej rozrusznikiem a od -1 to wogole porażka. Ale co ciekawe przy -7 również odpalało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece które w zeszłym roku zamontowałem to 8200682592 - link: 

https://allegro.pl/oferta/swieca-zarowa-1-5-dci-megane-iii-scenic-iii-oryg-6612209720?snapshot=MjAxOS0wMS0yOFQyMToyODoxMS44MDhaO2J1eWVyOzQxOWEyYWFhYmVjYmI2MTUxN2JhZDIxM2IxZmQwNThkNmVjY2M5OTkwNTg2YWFkM2Q2NWMxZjlhYWE0ZmQ4ZTU%3D

 

Ja dlatego świece wyklyczam bo po zamontowaniu rok temu nie miałem żadnych efektów z zapalaniem. Lecz po próbie 4-ro krotnego nagrzewania świecami a następnie zapaleniu (za 1 razem), zastanawiam sie o co chodzi - stąd pytanie o przekaźnik , może styki na przekaxniku dają opór. Jak poprawnie mierzyć napięcie na świecach i w jaki sposób??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko się zgadza. Też kupiłem takie świece. Też mam oryginalne kartoniki niby beru ge110. A jednak były nie te:). Przekaźnik jest półprzewodnikowy i nie ma styków.

Z moich obserwacji wynika że na początek przekaźnik daje około 12v potem silnik kręci i po uruchomieniu silnika podaje niecałe 3v. 

 

Jak tak nie jest to albo przekaźnik albo wiązka. Ecu-przekaznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, sleczkal napisał:

świece wyklyczam bo po zamontowaniu rok temu nie miałem żadnych efektów z zapalaniem.

Rok czasu, to długi czas dla świec;

  - istotne jest jak często zapalasz auto,

  - czy preferujesz jazdę po mieście i na krótkich dystansach,

14 godzin temu, sleczkal napisał:

zastanawiam sie o co chodzi - stąd pytanie o przekaźnik ,

1/ Clip powinien pokazać usterkę przekaźnika świec żarowych ;

    a/ Przekaźnikiem steruje sterownik silnika w zależności od temperatury cieczy chłodzącej ;

         - sprawdzić jaką temperaturę odczytuje komputer silnika,

         - sprawdzić czy temperatura silnika zgadza się z temperaturą otoczenia,

   b/ Podłączyć interfejs i odczytać błędy silnika;

         - niesprawność chociaż jednej świecy spowoduje powstanie błędu podgrzewacza świec,

2/ Czujnik temperatury cieczy chłodzącej bierze udział w rozruchu, decyduje o ;

         - czasie podgrzewania świecami żarowymi,

         - dawce paliwa przy rozruchu,

    a/  W przypadku uszkodzenia czujnika cieczy ;

         -  czas grzania świec może być inny niż przewidziany dla danego silnika.

        -  może być sprawcą dymienia na biało ,

     b/ W niskich temperaturach daje o sobie znać ;

         -  słabe ciśnienie sprężania,

         -  niskie ciśnienie wtrysku,

         -  jeden popuszczający wtryskiwacz potrafi narobić większe problemy z odpalaniem

             niż padnięte wszystkie świece żarowe,

      c/ Warto przyjrzeć się ;

           - filtrowi paliwa,

          -  filtrowi powietrza, bo one też potrafią utrudnić odpalanie,

3/ Sprawdzić i wyregulować kąt wyprzedzenia wtrysku ;

        a/ kiedy wymieniany był rozrząd ? Prawidłowość ustawienie rozrządu ,

        b/ kontrola wtryskiwaczy,

        c/ obecność pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową

             Z którego roku auto???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!