Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowa norma olejowa RN17


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Dziś byłem na rocznym(4-tym) przeglądzie Meganki IV 1.2 TCe. Czy to jest normalne, że na tym przeglądzie wlali mi olej Elfa 5W-30? Wcześniej był wlewany Elf 5W-40. Gość mi powiedział, że oni teraz posługują się nową normą RN17, która zastąpiła normę RN0700 i RN0710. Z tego co widzę, to nie ma Elfa 5W40 z normą RN17 tylko 5W-30. Pytanie co oni mi wlali dokładnie?

 

1. ELF EVOLUTION FULL-TECH R 5W-30

2. ELF EVOLUTION R-TECH ELITE 5W-30

 

Któryś z tych dwóch. Pytanie który? Od następnego roku mam zamiar przywozić swój olej. Wrócić do 5W-40 z RN0710, czy już pozostać na 5W-30 z RN17?

Edytowane przez emigrant_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak jadę na wymianę oleju to sam przywożę olej. I nadal przywożę Elfa 5W-40 tego co mam w książce wpisany (3 razy taniej kosztuje w sklepie niż u nich)

Teoretycznie pomiędzy 30 a 40 dużej różnicy nie ma (kwestia temperatur pracy)

Edytowane przez Schvenck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Warto przeczytać; 

Wymiana oleju w silniku 1,33 FAP

Dzięki za linka. Nic z tego tematu za bardzo się nie dowiedziałem konkretnego. Poza tym, tam głównie mowa o nowym silniku 1,3 do którego fabrycznie leje się 5W-30 abstrahując od normy.  Był jeden post gościa, któremu w ASO powiedzieli, że nawet do starszych 1.2 leją już 5W-30 RN17, bo po prostu 5W-40 już nie używają. Odgórnie muszą stosować oleje z nową normą RN17, gdzie 5W-40 do dziś z taką normą nie występuje. 

 

Co drugi rok przyzwoziłem swój olej Elfa 5W-40. Temu co drugi rok, bo miałem wykupioną tę przedłużoną gwarancję. Tam olej się zmienia co drugi rok... więc jak ktoś chce co roku zmieniać to w lata bezolejowe trzeba przywozić swój olej, albo zgłaszać, żeby ekstra zmienili olej i za to ekstra zapłacimy. Im koło dupy lata, czy ktoś przywiezie 5W-40 z normą RN0710, czy 5W-30 z normą RN17. Wleją ten i ten olej. Ma być odpowiednia norma. Od nich olej zawsze będzie to olej z normą RN17, bo po prostu już nie używają z normą RN0710. Stąd w mojej Megance wylądował olej 5W-30 RN17. 

 

Najgorzej, że oni ten olej mają w beczkach i posługują się numerami oleju OEM. Nazwy handlowe mają tylko butelki dla detalu. Pewnie nie będą wiedzieli, czy to jest ELF EVOLUTION FULL-TECH R 5W-30 czy ELF EVOLUTION R-TECH ELITE 5W-30

 

Mamy tutaj na formum jakiegoś znawce olejowego? Te dwa oleje można stosować zamiennie w 1.2 TCe?

Edytowane przez emigrant_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • emigrant_ zmienił(a) tytuł na Nowa norma olejowa RN17
16 minut temu, emigrant_ napisał:

Odgórnie muszą stosować oleje z nową normą RN17, gdzie 5W-40 do dziś z taką normą nie występuje. 

 Obecnie są normy ; RN17; RN17FE; RN RSA

 Oleje z normę RN17 RSA to ;

    - Elf evolution - RN - TECH SPORT 0W40

   -  Yacco Galaxie A - 0W40 PAO RN17 RSA

   -  Castrol Edge - 0W40 RN17 RSA


 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie za bardzo RN17 FE i RN RSA nie interesuje. Te oleje nie są dedykowane dla tego silnika. Poza tym 0W-40 to nie to samo co 5W-40 i nie mogą być dla siebie zamiennikiem. Inna lepkość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, emigrant_ napisał:

Poza tym 0W-40 to nie to samo co 5W-40 i nie mogą być dla siebie zamiennikiem.

Inna lepkość. 

Olej 0W40 może być zamiennikiem, może być stosowany w Twoim silniku, 

Jest to olej pełny syntetyk, o dużo lepszych parametrach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że prawie sprzed roku post i dla @stalan został wlany do 1.2 TCe ELF EVOLUTION R-TECH ELITE 5W-30. Pewnie we wszystkich ASO używają beczkowego R-TECH ELITE a nie FULL-TECH R. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mojej skromnej wiedzy Full tech R, Rn-tech, Elite Rn-17 to ten sam olej. Elite już nie kupimy - chyba wycofany. Fulltech R chyba na rynek Polski, RN-TECH na pozostałe. 

5W40 to był SXR - nie jest to dobry olej do silników TCE - zwłaszcza do 1.2. Znośny do K4M.

Wg. etykiety RN-17 zastępuje wcześniejsze normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie Elfa "polskiego" nie ma Elite, jest tylko FULL-TECH R http://produkty.elf.com.pl/pl/automotive/cars?bn=ELF&vg=5W-30  Nie ma nawet 0-40 W. Tutaj @szwagier24a by się zgadzało. Elite jest na alle... i innych stronach to pewnie leżaki, albo prywatne importy. 

To co, mam zostać przy 5W-30 FULL-TECH R? Czy to taki sam szajs jak SXR? Czy to totalnie technologicznie inne oleje? Abstrahując od ich lepkości 5W-30 i 5W-40. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!