Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowa norma olejowa RN17


Rekomendowane odpowiedzi

Dobra, znalazłem odpowiedni olej do jednostek 1.2 TCe. Pewnie do 1.3 też po gwarancji. Jest nim Amsoil Extreme Power 0W-30. Baza PAO estrowa. Normy ACEA: C3 i API: SP, więc nowoczesny pakiet dodatków, który także przeciwdziała LSPI. Olej z dość wysokim indeksem lepkości VI 179 przez co ma dobry KV100, który ma wartość 12,1 cSt jak na lepkość 0W-30. Dla przykładu aktualnie wlany do mego silnika Elf 5W-30 RN17 KV100 ma 12,3 cSt. Amsoil ma bardzo wysoką temp. zapłonu, bo aż 246 stopni Celsjusza. Z racji tego, że to olej także C3 to jego HTHS jest już "normalny" i wynosi 3,5 cP. Dość wysoki TBN 8,4, co jest na plus. Także Noack jak na olej 0W-30 jest dość niski, bo wynosi 7,4%, więc też na plus. 

 

Olej do jednostek turbodoładowanych. Czystość w strefie pierścieni. Nie zostawia osadów - pewnie zasługa bazy PAO i dodatków Estrowych. Olej do pracy w podwyższonych a wręcz ekstremalnych temperaturach a takie są silniki wysilone turbo-kosiarki. Sam olej nie jest olejem racingowym tylko do jazdy ulicznej.

 

Do przeczytania po angielsku -> https://www.amsoil.com/w/lit/international/databulletins/I3405_P Series.pdf

 

 1391041260_Screenshot2023-02-28at13_28_04.thumb.png.af2e5c79f9e0721ac4a6f327c27ea9f6.png

Edytowane przez emigrant_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten co ja podałem to nie jest Signature Series tylko Extreme Power. Kompletnie dwa różne oleje. Signature Series raczej nie nadaje się do tego silnika. 

Edytowane przez emigrant_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pomysły są coraz to głupsze i wbrew logice. LSPI jest przyczyną zbyt dużego wysilenia od zbyt niskich obrotów, małolitrażowych silników na bezpośrednim wtrysku. Innymi słowy mieszanka paliwowa spala się w sposób nieprawidłowy z powodu za dużej jej dawki, przy mocnym obciążeniu w zakresie niskich obrotów silnika. Jest to proces nieunikniony, większej filozofii tu nie ma, a dorabianie na potrzeby teorii o specjalnych olejach pod lspi jest dla mocno naiwnych.

 

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem LSPI nie dotyczy silników o większej pojemności niż 1 L? - bzdura. Już widzę jak nie stuka silnik 3 L pracujący na obrotach 1100-1300 zarzynany automatyczną skrzynią biegów.

Co ma do tego tzw. "wysilenie" o ile takie coś istnieje? To, że współczesne silniki mają wyższą sprawność - czyli większy procent spalanego paliwa przekłada się na moc oddawaną na wale niż kilkadziesiąt lat do tyłu. Faktycznie stopień sprężenia turbobenzyn w Renault jest na poziomie 10:1 i nie odbiega od tego stopnia jak było w silnikach wolnossących - K4M 1.6 16V miał stopień 9,8:1 czy K4J 1.4 16V 10:1. Inaczej ma się sytuacja w silnikach Skyactiwe (około 14:1) czy TSI (np. 1.5 TSI 130 KM 13:1). 

Faktycznie, problem dotyczy głównie silników o bezpośrednim wtrysku paliwa, do których komory spalanie dostaje się olej silnikowy, nie spala się całkowicie pozostawiając na głowicy, zaworach czy tłoku zgorzelinę. Zgorzelina żarząc się powoduje zapłon ubogich mieszanek w momencie innym niż zaplanował to producent czyli w momencie sprężania mieszanki. W tak zapalony sposób mieszanka ma energię niszczącą dla silnika (tłok przesuwa się w kierunku głowicy a energia ciśnie go już w kierunku wału): może uszkodzić pierścienie, doprowadzić do pęknięcia tłoka, półki na pierścień w tłoku i inne. Krótko mówiąc spalanie stukowe - nie zainicjowane przez świecę zapłonową. Sterowniki silnika takie spalania mieszanki rejestrują poprzez czujniki spalania stukowego - w 1.3 TCE są 2 szt. Wpływ na to ma zastosowane paliwo - im niższa liczba oktanowa tym bardziej podatne paliwo na spalanie detonacyjne oraz obroty eksploatacyjne podczas jazdy - najlepiej powyżej 2000 obr.

Z punktu widzenia eksploatacyjnego dla posiadaczy silników benzynowych turbodoładowanych to to aby: olej z odmy, z turbosprężarki nie dostawał się do komory spalania. Po za tym wchodzą w rachubę wady konstrukcyjne silnika: czyli normalnie zużywające olej podczas pracy - z tym zbyt wiele nie można zrobić. Ostatnim elementem na który kierowca ma wpływ to styl jazdy i rodzaj stosowanego oleju silnikowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 29.12.2020 o 14:23, emigrant_ napisał(a):

Cześć,

 

Dziś byłem na rocznym(4-tym) przeglądzie Meganki IV 1.2 TCe. Czy to jest normalne, że na tym przeglądzie wlali mi olej Elfa 5W-30? Wcześniej był wlewany Elf 5W-40. Gość mi powiedział, że oni teraz posługują się nową normą RN17, która zastąpiła normę RN0700 i RN0710.

 

No i w moim białostockim ASO się odmieniło. Do 1.2 TCe leją ponownie 5W-40 RN0710.  Wydaje mi się, że zmiana na lepkość 5W-30 i RN17 do 1.2 TCe to było jakieś zamieszanie/błąd. Norma RN17 zastępuje stare normy RN0700 i RN0710, ale raczej nie zastępuje lepkości. Z jakiś przyczyn ten silnik potrzebuje grubej 40-tki, bo np. SXR ma KV100 14,7 a RN17 oleje mają KV100 w okolicach 12. Silnik nie ma GPF'a, więc jemu norma C3 nie jest potrzebna a mnie ekologia i mniejsze spalanie nie interesuje. Interesuje mnie najlepsza ochrona silnika, czyli oleje na ZDDP. Aktualnie mam zalany Ravenol RNV 5W-30 RN17, ale przy zbliżającej się wkrótce wymianie(czerwiec) wracam z powrotem do lepkości 5W-40 i tak zostanie. W tym roku chcę przetestować Millers EE Performance 5W-40 A3/B4. Trochę lepszy od Elfa SXR. Ma w sobie bor, molibden, estry, ale nadal na klasycznym ZDDP. Ravenola już nie chcę. Oni nawet butelek poprawnie nie umieją zaprojektować, bo cieknie podczas transportu. To ich USVO(polimery gwiaździste) to też trochę ściema, bo w analizach oleju u R2D Ravenole dość szybko się degradują. To mityczne PAO też ma swoją "ciemną stronę". 

 

Moje domysły są takie, że ten silnik mimo, że zrodził się w 2012 roku dla Meganki III to bazuje na jakiejś archaicznej konstrukcji innego silnika. Może to po prostu stary 2.0 turbo z obniżonym litrażem? Takie silniki chyba miały Laguny? Teraz Castrol współpracuje z Renówką i nawet ich dobieraczka podpowiada Castrol Edge A3/B4 full sapsa.  

 

@szwagier24aTy chyba pisałeś, że odczuwałeś akustyczną różnicę na Ravenolu RNV względem innego oleju. Ja nic takiego nie odczuwam. Silnik tak samo pracuje na RN17 jak i na Elfie SXR A3/B4. 

Edytowane przez emigrant_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!