Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowa norma olejowa RN17


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 4.05.2024 o 18:09, emigrant_ napisał(a):

Jak ma być olej ACEA C3 to trzeba szukać olejów które mają specyfikację/normę Porsche C40 i/lub MB 229.52.

Przy tych dwóch normach olej przechodził testy na LSPI.

Oczywiście obok tych specyfikacji/norm powinien być jeszcze RN0710 na etykiecie oleju. 

RAVENOL RNV 5W-30 ;   RAVENOL RNV SAE 5W 30 CleanSynto®    - wg ; tego  opisu ;

Klasy jakości ; ACEA C3

Specyfikacje ;  Renault RN17,  MB 226.52

 - Może być również stosowany do najnowszych silników EURO 6d,

 - Odpowiedni do stosowania w silnikach benzynowych oraz wysokoprężnych ;

       - z lub bez filtra cząstek stałych oraz katalizatora jak również w silnikach zgodnych z najnowszą normą EURO 6d. 

 - Specyfikacja Renault RN17 -  zastępuje specyfikacje RN0700 i RN0710 we wszystkich silnikach,


 

 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś w ASO na wymianę płynu hamulcowego, bo od nowości nie był zmieniany i poprosiłem o wydruk jakie płyny są dopuszczone do 1.2 TCe Energey 130 na tę chwilę. Do tego silnika nie ma mowy o RN17. RN17 nie jest dla tego silnika. To chyba zamyka dywagacje. Pisałem to już - to że norma RN17 zastępuje RN0700 i RN0710 nie znaczy, że zastępuje lepkość oleju. 

 

Tego Ravenola co tutaj przedstawiłeś mam aktualnie od prawie roku zalanego do tego silnika. Czy coś z silnikiem się dzieje? Nikt tego nie wie. Trzeba byłoby go rozebrać na części i zrobić ekspertyzę każdej części która mogłaby się zużyć lub nie. Tak, czy siak od czerwca powrót do 5W-40 RN0710. 

 

image.thumb.jpeg.7df195e720c99d4e3e7d5f410f29fbb3.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało robię km rocznie, więc Noack za bardzo mnie nie interesuje. Poza Ravenolem, który udostępnia publicznie prawie wszystkie dane w tym CCS i MRV to nikt tego nie robi. Nie ma co się czepiać Millersa, że nie udostępnił Noack. Mało kto HTHS udostępnia a Millers to robi.

Edytowane przez emigrant_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
21 godzin temu, emigrant_ napisał(a):

Nie wystarczy obecność odmy?

Warto zainteresować się wyglądem np;   Czyszczenie zaworów (ASO)/nagar - 1,2 TCE 130KM

   - zaworów dolotowych w 1,2 TCe,

   - kanałów dolotowych,

 i wówczas odpowiedź sama się pojawi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Spoko oliwa. Nie jestem przekonany, czy olej jest wart tej ceny. Moim zdaniem jest trochę za drogi - to może wynikać, że GB nie jest już w EU. Olej nie ma aprobaty RN0710. Jedynie spełnia specyfikację RN0710 - tutaj trzeba wierzyć na słowo producentowi oleju, że tak jest. Za rok wpadnie olej innej marki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

U mnie mała zmiana. Yacco zostało zwrócone a w jego miejsce wleciał Amsoil Extreme Power 0W-40. To nie jest olej racingowy do motorsportu tylko zwykły FULL SAPS z lepszymi bazami pod obciążenia termiczne - It is a high-performance lubricant designed for streetdriven vehicles. Głównie to 5 rzeczy z tego oleju mnie zainteresowały - wysoki HTHS 3.9, bardzo niski Noack 6.9, KV100 14, Zn ≥ 1000 ppm i spełnia wymagania RN0710.

 

image.thumb.png.83c205540ea3b5c0276ccc6621118960.png

image.thumb.png.406a9cc505c6ef26c1857569a70710f3.png

image.thumb.jpeg.761758f77253e1592d67fbf339ff3ff3.jpeg

image.thumb.jpeg.d293ca47db0115e78f3fa04fc41f4724.jpeg

image.thumb.jpeg.6125a65f3015c42af765ea783103199f.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.05.2024 o 21:54, emigrant_ napisał(a):

Millers EE Performance 5W-40 C3 kosztuje ponad 200 złotych za 5 litrów co już jest trochę szaleństwem. Przypomnę, że do tego silnika jak był lany SXR to 5 litrów tego oleju kosztowało 89 złotych kilka lat temu, bo teraz jest droższy. 

To poszalałeś jednak z tym Amsoil 🫢   Ja się zastanowię nad sprawdzonym NESTE PRO C3 5W40  lub max  ELF EVOLUTION R-TECH SPORT 0W-40

Edytowane przez lufa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Elf jest tylko do silników RS. No, ten AMS to czyste szaleństwo zakupowe - 5 butelek kwartowych 360 złotych, więc za jakieś 4,7 litra. 

Edytowane przez emigrant_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!