Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III Coupe 1.6 - zgasł podczas jazdy po mieście, kręci, próbuje odpalić, ale gaśnie


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Sprawdziłem kostki od pompy i nie stwierdziłem żadnych zaśniedzeń.

Podłączyłem Megane pod bardziej specjalistyczny komputer u znajomego... Wyszło coś z czujnikiem położenia wałka rozrządu BŁĄD P0340 i pokazywało ponad 2000 obrotów silnika, kiedy on był wyłączony. Kolega stwierdził, że skoro pokazuje takie wartości obrotów to do wymiany jest czujnik położenia wału. Kupiłem nowy czujnik położenia wału Siemens... Wymieniłem i jest bez zmian, auto nie odpala... Kręci, kręci, ale nie łapie.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Druga sprawa, odpiąłem wężyk paliwa pod maską (z tą zieloną, kwadratową "ikonką") i kolega kręcił rozrusznikiem próbując odpalić - z wężyka nie wyleciała ani kropla benzyny. Czy to normalne? Czy taki błąd może np. odłączyć pompę?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Co polecacie? Kupić i wymienić jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu? Czy lepiej postawić auto do elektryka i niech sprawdza instalacje?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Pozdrawiam serdecznie!

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt  5.9 :!: - Prezes

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Paulson napisał:

Wyszło coś z czujnikiem położenia wałka rozrządu BŁĄD P0340

Miałeś wymienić czujnik położenia wałka rozrządu, nie czujnik

położenia wału korbowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy w poprzednich wiadomościach pisali o czujniku wału korbowego, a na komputerze wskazywało 2000 obrotów, kiedy silnik był zgaszony... więc kolega u którego podłączałem samochód również polecił mi w pierwszej kolejności wymienić czujnik wału, bo wg niego wszystko na to wskazywało.

 

OK jutro kupię czujnik wałka rozrządu i wymienię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://obdii.pro/en/code/P0340

ten błąd ewidentnie wskazuje na wałek rozrządu, na szczęście czujniki nie są w zbyt wygórowanych cenach, choć za oryginał przyjdzie dość słono zapłacić. Możesz szukać zamiennika możliwie najlepszej jakości/firmy. Ostatnio przerabiałem temat w cytrynie C4, z tym, że wcześniejszymi objawami było falowanie obrotów i losowe problemy z odpaleniem silnika (odpalał zazwyczaj po kilku kręceniach). Nie miałeś wcześniej żadnych objawów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim kupisz nowy czujnik położenia wałka rozrządu to go wykręć i przeczyść jego czoło- zbierają się na nim opiłki- nie podziewają się tam wiórów. 

Czujnik jest taki sam jak do 1.5 dci - nie ma oringu.

Z błędem wałka nie działają zmienne fazy.  Auto normalnie odpala, jeździ- ma trochę mniej mocy - przerabiałem to w MII.

Nie wiem czy w MIII jest zewnętrzny filtr paliwa. W MII  nie ma chociaż zdarzały się egzemplarze które miały.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Paulson napisał:

Druga sprawa, odpiąłem wężyk paliwa pod maską (z tą zieloną, kwadratową "ikonką") i kolega kręcił rozrusznikiem próbując odpalić - z wężyka nie wyleciała ani kropla benzyny. Czy to normalne? Czy taki błąd może np. odłączyć pompę?

 

Co polecacie? Kupić i wymienić jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu? Czy lepiej postawić auto do elektryka i niech sprawdza instalacje?

 

 

Zostaw te czujniki na później. Zajmij się sprawdzeniem zasilania pompy paliwa. Do tego nie trzeba kręcić rozrusznikiem, żeby nie rozładować akumulatora. Robimy tak, jak przy podłączeniu clipa. W UPC masz bezpiecznik pompy. Włącza ją przekaźnik. Sterownik silnika może blokować wtrysk, ale nie zasilanie pompy paliwa. Po odpięciu wężyka i zakręceniu rozrusznikiem powinien być słup paliwa w górę od 1-2 metrów. Żeby odpiąć złączkę trzeba użyć trochę siły dopychając do listwy, bo nie daje się wcisnąć zabezpieczeń - dla sprawnej pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jabrze napisał:

Sterownik silnika może blokować wtrysk, ale nie zasilanie pompy paliwa.

Teoretycznie tak powinno być, ale nieraz ;

    - błąd czujnika rozrządu tak negatywnie wpływa na ecu, że możliwe jest blokowanie pompy paliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za fachowe podpowiedzi.

 

5 godzin temu, Laros napisał:

Nie miałeś wcześniej żadnych objawów?

Nie miałem żadnych objawów, auto śmigało bardzo dobrze. I zgasło nagle.

 

4 godziny temu, szwagier24a napisał:

Z błędem wałka nie działają zmienne fazy.  Auto normalnie odpala, jeździ- ma trochę mniej mocy

Gdzieś też to właśnie wyczytałem... Że są problemy z pracą silnika, ale auto odpala.

 

1 godzinę temu, jabrze napisał:

W UPC masz bezpiecznik pompy. Włącza ją przekaźnik. Sterownik silnika może blokować wtrysk, ale nie zasilanie pompy paliwa. Po odpięciu wężyka i zakręceniu rozrusznikiem powinien być słup paliwa w górę od 1-2 metrów. Żeby odpiąć złączkę trzeba użyć trochę siły dopychając do listwy, bo nie daje się wcisnąć zabezpieczeń - dla sprawnej pompy.

To dziś właśnie odpiąłem ten wężyk benzynowy pod maską (tak jak pisałem, ten z zielonym kwadracikiem) , kolega kręcił rozrusznikiem i nawet kropla benzyny nie poleciała... A może orientujesz się jaki bezpiecznik sprawdzić?

 

18 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

błąd czujnika rozrządu tak negatywnie wpływa na ecu, że możliwe jest blokowanie pompy paliwa

Hihi, to wygląda na to, że aby cokolwiek ruszyć jednak będę musiał kupić ten czujnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad akumulatorem masz dużą skrzynkę bezpieczników i wyprowadzeń. W dolnym lewym rogu jest szare 6 pinowe złącze (duże piny) MM. Nad nim bezpiecznik rozrusznika i powyżej brązowe 12 pinowe złącze CN. Zasilanie pompy wychodzi z pin nr 1 i jest on pierwszym w górnym rzędzie po prawej stronie obok bezpieczników. ( rząd - od strony zapięcia złączki). Na nim pojawia się napięcie 12V po włączeniu zapłonu (start bez sprzęgła; hamulca i na biegu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Kolego jabrze za szczegółowy opis.

 

Nie mam teraz dostępu do samochodu, ale wyszukałem grafikę tej skrzynki bezpieczników na GOOGLE.

Czy w zaznaczonym przeze mnie miejscu (pinie) ma pojawić się 12V po wciśnięciu START? Dobrze zrozumiałem?

 

Pozdrawiam serdecznie.

Grafika w załączeniu.

 

PS: Napisałeś, że w UPC znajduje się bezpiecznik pompy. Pamiętasz może który to jest, żeby z samego rana zacząć sprawdzenie właśnie od tego, czy nie jest spalony?

pin.png

Edytowane przez Paulson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

w dniu dzisiejszym został zakupiony nowy, oryginalny czujnik położenia wałka rozrządu. Jak się pewnie domyślacie - po jego zainstalowaniu nic się nie zmieniło i auto nadal kręci, ale nie odpala. Przyjechał po jakimś czasie mój brat, wziął tester napięcia, odpiął kostkę od pompy paliwa, przyłożył tester i:

 

- po włączeniu zapłonu (tj. po włożeniu karty) podało na krótką chwilę 12V.

- przy kręceniu rozrusznikiem cały czas podawało 12V.

 

Przykładając ucho do pompy NIC NIE SŁYCHAĆ, brat jest pewny na 100%, że pompa padnięta i polecił mi kupić nową. Co myślicie? Jestem trochę zmieszany, już wydałem prawie 300 zł na dwa oryginalne czujniki... Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.06.2021 o 16:56, Paulson napisał:

Sprawdziłem kostki od pompy i nie stwierdziłem żadnych zaśniedzeń.

Podłączyłem Megane pod bardziej specjalistyczny komputer u znajomego...

Wyszło coś z czujnikiem położenia wałka rozrządu BŁĄD P0340 i pokazywało ponad 2000 obrotów silnika, kiedy on był wyłączony.

 

 

Czy jeździsz dużo na rezerwie paliwa???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ostatnie dni jazdy na mieście odbywały się właśnie na rezerwie... Staram się tankować do pełna, ale fakt, iż miałem dużo pilnych spraw do załatwienia w szybkim czasie spowodował jazdę na rezerwie (na kompie wskazywało zasięg poniżej 100 km, 1 kreska na wskaźniku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!