Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciśnienie doładowania turbiny - 1.9DCI F9Q-872 131KM Megane 3 2009


zonee

Rekomendowane odpowiedzi

EGR zaślepiony, nie sypał błędami, wiec go w komputerze nie wyłączałem.

Logi z zaślepionym EGR:

Pomiar 1 - 3 bieg, rozgrzany silnik - https://pyren-logs-front.herokuapp.com/60e70e33241006000928e1ae

Właściwy pomiar od: 11.732 rekordu

Pomiar 2 - 3 bieg, rozgrzany silnik - https://pyren-logs-front.herokuapp.com/60e70f152ba96d00092f4d26

Właściwy pomiar od: 37.017 rekordu

Ciągle brak powietrza :) następna będzie podmiana przepływomierza, tylko mój ma oznaczenie: SIEMENS VDO 8200 682 558/--A, a wszędzie widze głównie /--B, /--C !

Co to oznaczenie A, B, C oznacza i czy działa to wymiennie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.06.2021 o 21:24, jabrze napisał:

Dla mnie to również jest dziwne dlatego poleciłem go przejrzeć.

Ja zaślepiłem zawór zaraz po gwarancji. Żadnych błędów nie było. Wydawało mi się, że lepiej pracował przy upałach, ale znikł ten charakterystyczny dźwięk na postoju. Byłem do niego przyzwyczajony. Pół roku później tuner go podkręcił, ale przedtem polecił zdemontować blaszkę i tak zostało przez 11 lat. Bardziej polecam ten zabieg bo daje większą satysfakcję i nie wpłynął szkodliwie na silnik, ale wystrzegam się kręcenia na zimnym - rozgrzewam przy spokojnej jeździe.

Ja zaślepkę miałem przed chłodniczką spalin,

Mój k9k836 też wyrzuca zamkniecie zaworu egr na -4. Co ciekawe np w zimie gdy egr był zamknięty to było -4 ale przy wypalaniu było 0 potem znowu -4. Oczywiście mowa o pozycji zadanej. Nowe przyuczanie zaworu nic nie wnosi, Wymiana zaworu również. Wiec -4 to chyba TTTM :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, halas2 napisał:

Wiec -4 to chyba TTTM :)

Rozumiem, że walczyłeś z tym aż do wymiany zaworu EGR i ciągle to samo - zatem Tak Ma Być tak ? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczę z czym innym :) Po prostu zwracam uwagę ze w przypadku 1.5dci i kompa sid305 na rożnych zaworach i po przyuczeniach tez mam wartość zamknietego egr-4 więc to chyba wymysł inżynierów renault :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, halas2 napisał:

1.5dci

W 1.5DCI w MIII jest chyba dokładnie ten sam EGR więc cos jest na rzeczy ze i ty i ja tak mamy - zakładam ze tak ma być - kopiowanie idzie dobrze wiec go domyka. Tylko ja nie mam DPF/FAP czy co tam jest.

 

 

A z czym walczysz ?

PS. a nie wiesz o co chodzi z numerami przepływomierzy ? A,B,C ?

Edytowane przez zonee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o co chodzi z a,b,c.

 

U mnie silnik odpala chodzi równo po czym otwiera się EGR szarpnie kilka razy i chodzi ok. I tylko na zimnym silniku. Różne egr i przepływki wyrzucają te same wartości w logach. Dolot wyczyszczony, Spróbuje teraz klon sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, halas2 napisał:

Spróbuje teraz klon sterownika.

OO kurde grubsza sprawa - napisz mi co było przyczyna (jak ustalisz) może u mnie tez cos takiego sie pojawi ?

Edytowane przez zonee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko to trwa już 1,5roku więc nie spodziewał bym się szybkiej odpowiedzi:) a mechanicznie już dość przegrzebalem osprzet silnika. Ale może coś przeoczyłem bo to mój pierwszy diesel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, halas2 napisał:

U mnie silnik odpala chodzi równo po czym otwiera się EGR szarpnie kilka razy i chodzi ok. I tylko na zimnym silniku

Sprawdź prąd podgrzewania każdej świecy.( fajka-świeca ) Pomiar na zakresie 20A. Jedna osoba wkłada kartę, a druga robi odczyt ( zimny silnik - bardzo krótki czas pomiaru)

Jeśli pomiary będą w tolerancji 5% to pozostaje sprawdzenie kompresji.

W normalnych warunkach zmienia się tylko odgłos pracy silnika. Nawet zimą w chwili otwarcia egr nie powinien obniżyć obrotów o więcej niż 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem pomiary kompresji. A świece nawet oryginalne uszkodzone trafiłem. To już przerobiłem i opisywałem w innych tematach. Myślę że offtop mojego przypadku w tym temacie jest zbędny:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dobra sprawy mają się tak.

 

1 - Podmieniona przepływa na oryginalną nową-to samo brak powietrza powyżej 2500 obr/min.

2 - Podmieniony zawór N75 (na nowy zamiennik chiński) i tu auto jedzie jak muł prawie zero mocy, dorwałem używany oryginał i wykres wygląda dokładnie tak samo jak na moim starym.

 

Zastanawiam się, czy jednak nie dorwać nowiutkiego oryginalnego N75, aby jeszcze mieć 100% pewności ze to nie on. Ale w RENAULT powiedzieli mi ze dla mojego mogą tylko ściągać z Francji (oznaczenie z mojego zaworu - 8200826919, 7.01814.03) niby nie ma zamiennika ani org odpowiednika ! Na allegro znalazłem taki: https://allegro.pl/oferta/zawor-n75-turbiny-renault-1-5-dci-1-9dci-pierburg-7699131827

ale ma inne oznaczenie - 8200790180, 7.01814.05.

 

Pytanie, czy muszę mieć dokładnie z moim oznaczeniem ? Czy ten z allegro będzie też ok, bo wiadomo jak to francuz numery zmienia w zależności, do jakiego auta idzie część a są takie same. Dziwi mnie tylko ze w aso do tego akurat nie ma innego odpowiednika zgodnego z numeracja. W ASO chcą 300 PLN za niego z allegro mam za 130 PLN - jednak troche mniej jak sie okaze że to nie to.

 

PS. Mój mechanik mówi że jak nie przepływomierz i nie N75 (egr aslepiony) to zostaje samo turbo (ale ono dobija ładnie do zadanego ciśnienia tylko lekko późno wstaje) albo jeszcze intercooler zawalony do czyszczenia. Ma to sens waszym zdaniem ?

 

Logi z dziś (zaślepiony EGR) - https://pyren-logs-front.herokuapp.com/61138e7e3d03390009059ed3

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, jabrze napisał:

uszczelka wargowa w rurze przy turbinie

Daj jakiś link z allegro, bo szukam i nie widzę takiej uszczelki.

 

Jutro popatrzę na intercooler przez zderzak, ale dalej mi się wydaje że jest dodatkowy szum, mały słyszalny jak dodaje gazu więc stawiam na nieszczelność układu, bo i ubytek mocy mały na razie ?. Choć szum słychać na zimnym a na ciepłym mniej prawie wcale - a testy robię na ciepłym. Dziwne 

 

 

Ps. N75 z allegro zamówiłem dla pewności, gość z allegro twierdzi że będzie działał u mnie mimo innej numeracji.

Edytowane przez zonee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, jabrze napisał:

Jest tylko oring na przepustnicy.

 

Jeżeli coś puszcza to dopiero jak turbo nabija blisko 2,4bar bo na wykresach od tej wartości spada powietrze.

 

Zastanawiam się jak to sprawdzić - na YT są filmiki jak pompować układ ale nie do 2.4bar bo rury rozsadzę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!