Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciśnienie doładowania turbiny - 1.9DCI F9Q-872 131KM Megane 3 2009


zonee

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, jabrze napisał:

W większych i nowszych silnikach jest jedno i drugie.

Idąc tym tokiem myślenia, to w nowszych silnikach jest ;

    - 3-cia przepustnica na wydechu, sterującą pracą zimnego EGR, 

2 godziny temu, jabrze napisał:

Przepustnica dodatkowo pełni rolę gaszaka, a w normalnej pracy  służy do shamowania przepływu powietrza.

Montowana jest przed EGR

Ustawia się w kilku procentowych wartościach.

Żaden diesel ;

  -  nie ma przepustnicy takiej jak w benzyniaku,

  -  silnik diesla zasysa tyle powietrza ile mu potrzeba, 

 Klapka w gaszaku ;

   -   jest zawsze otwarta a 89 % jest wielkością prawidłową,

   -  zamyka się przy gaszeniu silnika dlatego aby ;

          - samo gaszenie nie powodowało telepania silnikiem,

         -  zapobiega rozbieganiu silnika - zamykając dopływ powietrza,

          - w czasie wypalania FAP, przymyka się by podnieść temperaturę spalania,

Dodawanie gazu ;

   - nie ma najmniejszego wpływu na zachowanie przepustnicy powietrza wlotowego gdy jest ona  w stanie OK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

-  zapobiega rozbieganiu silnika - zamykając dopływ powietrza,

Niestety nie. Przy wyłączaniu silnika przepustnica zamyka się na chwilę (u mnie na 1.5s) a następnie wraca do pozycji otwartej. Takie zachowanie nie uchroni przepustnicy silnika przed rozbieganiem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, jabrze napisał:

Powinieneś robić pomiary jak będzie chłodniej

 

Tak wyszły pomiary ! Zerkniesz ? Bądź ktokolwiek ?

Pomiar 1: https://pyren-logs-front.herokuapp.com/60d9fe73c794c20008a02ca4

Pomiar 2: https://pyren-logs-front.herokuapp.com/60da075e7743240008878ce0

Pomiar 3: https://pyren-logs-front.herokuapp.com/60da0e01498bdb00095219c2

Turbo zawsze z lekkim opóźnieniem, choć niby dobija do zadanej i na wykresach faktycznie brak powietrza. Parametrów od EGR nie ogarniam, co znaczą.

Po lewej fajnie to widać jak się podzieli wykres na każde z parametrów po kolei do porównania parami parametrów uzyskanych i otrzymanych.

 

Na innym forum piszą cyt.: "że mam wyłączony programowo EGR. Jest cały czas zamknięty. (a nikt go nigdy nie wyłączał)
Dodatkowo brakuje powietrza przy maksymalnym obciążeniu"

Edytowane przez zonee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, że ktoś zmienił mapę dla EGR.  Masz rację że brakuje powietrza, ale może to wynikać z brudnego przepływomierza, bo ciśnienie jest zgodne. Z nim związane dawki paliwa powinny być zaniżone i to Mógł byś sprawdzić jeśli chcesz dalej walczyć.

Na początku też widziałem wyłączenie programowe ERG, ale dalej zauważyłem, że jednak dokonała się zmiana z -4 (Nie bardzo rozumiem dlaczego ktoś zrobił niedomkniętego).

A może on już się nie domyka na postoju? Wystarczy podnieść pokrywę i to sprawdzić.

5 godzin temu, undercover20 napisał:

Przy wyłączaniu silnika przepustnica zamyka się na chwilę (u mnie na 1.5s) a następnie wraca do pozycji otwartej

Przy normalnym gaszeniu rzeczywiście tak jest. A czy Sprawdzałeś jeśli długo przytrzyma się przycisk przy gaszeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, jabrze napisał:

Na początku też widziałem wyłączenie programowe ERG

1-Mam 100% pewności że nic nie było ruszane z EGR, jest od nowości, ma już swoje plus miasto więc zakładam wariant drugi i rozumiem że sprawdzę to tylko zdejmując pokrywkę czy można zrobić jakieś inne pomiary PyClip-em ? A jak tak to jakie.

 

2- Tak chce powalczyć ale bez twojej pomocy to jak grać w piłkę ze złamana nogą ? Jak mi powiesz co jeszcze zmierzyć PyClip-em to to zrobię. Rozumiem że same dawki paliwa tylko jak to się nazywa w PyClip dokładnie i co dodać do całego zestawienia pomiarowego ? Czy mierzyć samo paliwo. Tak żeby na wykresie były wszystkie potrzebne dane dla kogoś kto się zna.

 

Rano jeszcze raz zmierzę te parametry z dziś jadąc do pracy a po pracy mogę nowe zestawienie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nic nie było robione z EGR to jest on podejrzany. 4 % to już słychać inny, ciężki odgłos pracy silnika. Z tym może się wiązać zmniejszona masa powietrza. Lupa do sprawdzania będzie nie zbędna. Zwróć uwagę na zęby i ustawienie osi przysłony na zderzaku. Wymontuj dużą zębatkę i sprawdż po lekkim naprężeniu sprężyny, czy samoistnie wraca. Dawki paliwa masz wtrysk/obwód paliwa ale EGR mnie bardziej interesuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, jabrze napisał:

4 % to już słychać inny, ciężki odgłos pracy silnika.

 

No jak jadę i dodaje gazu, to właśnie słyszę lekki, ale słyszę jakby dodatkowy dźwięk silnika SYCZENIE bądź szum, jak odpuszczam gaz, to dźwięk dodatkowy znika. Dźwięk najlepiej słychać na biegu 2,3 jak mam obroty na około 1400 i nagle dodaje cały gaz (ale to pewnie dlatego, że jadę wtedy wolniej i szumu powietrza nie słyszę). Dodatkowo na postoju na jałowym jak dodaje gazy i odpuszczam to na końcu słychać taki lekki cięższy dźwięk hmm jakby wyhamowujący silnik elektryczny przez chwilę, ale nie wiem, czy tak nie powinno być.

 

Logi z dziś: https://pyren-logs-front.herokuapp.com/60daaa58ce17b5000820ea29

 

Pytanie 1:  wytłumacz mi, bo na wykresach dla EGR "Zalecany kąt otwarcia" mam albo dodatnią wartość, albo to -4 ! Nie rozumiem tego, -4 to jest niedomknięty i tak zaleca komputer a plusowa otwarty ? I tak samo "Kopiowanie położenia zaworu EGR" gdzie tu zawsze mamy dodatnia wartość mniejsza bliska 0 i sporo większa ! Nie wiem jak to rozczytywać.

 

Pytanie 2: wtrysk/obwód paliwa, KTÓRE PARAMETRY ZMIERZYĆ ? W załączniku wszystkie działy ECU: WTRYSK

 

EDIT: Dobra wybrałem:

- Wydatek paliwa (mg/cp)

- ciśnienie na listwie wtrysku (bar)

- zalecane ciśnienie na listwie wtrysku (bar)

Mam nadzieje, że to o to chodzi (i były gdzie indziej te parametry nie w dziale OBWÓD PALIWA)

 

 

Screenshot_20210629-063835.jpg

Screenshot_20210629-063909.jpg

Screenshot_20210629-063947.jpg

Screenshot_20210629-063949.jpg

Edytowane przez zonee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jabrze napisał:

Odpowiem wieczorem po obejrzeniu logów.

 

Z góry wielkie dzięki. Jak coś to właśnie zrobiłem pomiary z paliwem (o ile to te parametry miałem pomierzyć, bo nigdzie nie widze zadanego wydatku paliwa):

 

 

Pomiar 1 - 3 bieg, letni silnik - https://pyren-logs-front.herokuapp.com/60db30053cfe95000ac5d2e6

Właściwy pomiar od: 2.945 rekordu

  

Pomiar 2 - 3 bieg, rozgrzany silnik -https://pyren-logs-front.herokuapp.com/60db319f07ecf4000ac5c125

Właściwy pomiar od: 31.088 rekordu

 

Pomiar 3 - 4 bieg, rozgrzany silnik -https://pyren-logs-front.herokuapp.com/60db3225876f770009126d4a

Właściwy pomiar od: 61.300 rekordu

 

Edytowane przez zonee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, jabrze napisał:

Jeśli nic nie było robione z EGR to jest on podejrzany. 4 % to już słychać inny, ciężki odgłos pracy silnika. Z tym może się wiązać zmniejszona masa powietrza

Tu się pomyliłem,bo na wykresie jest -4. Pierwszy raz spotykam się z tak dużym minusem - powinno być zero ( pisałem jednocześnie oglądając ciekawy mecz Francji ze Szwajcarią) Objaw niedomkniętego egr Ciebie nie dotyczy, ale na dzisiejszych odczytach wydać problemy  przy domykaniu. Silnik w egr napina sprężynę.Po zaniku na nim zasilania naciąg sprężyny domyka zawór. Sprężyna z czasem mięknie pod wpływem temperatury, tarcia osadów na tulejach osi i przesłony zaworu. Może Ci się uda lekko dogiąć zwiększając samo domykanie. Nic więcej mu nie dolega. Po otwarciu i ręcznym symulowaniu dokładnie to wyczujesz. Napiąć na 2 mm od zderzaka i puścić sprawdzając, czy domknie Odnośnie masy powietrza jest zaniżona, ale to się może wiązać z brudną przepływką. Niewątpliwie warto ją wyczyścić, tylko nie pryskać na wystający do środka termistor do pomiaru temperatury powietrza dolotowego (na nim jest czarna lub zielona farba).

Ciśnienie na listwie masz mniejsze tylko o 2,5% co może uwiarygadniać przebieg - wartość 5% to w normie.

Z wydatkiem paliwa sam sobie odpowiedziałeś. Jestem pod wrażeniem jak wspaniale wykorzystałeś Excela do tabelek - do których jestem przyzwyczajony.

15 godzin temu, zonee napisał:

Nie wiem jak to rozczytywać

Czy powyżej wyjaśniłem czytelnie?

 

15 godzin temu, zonee napisał:

No jak jadę i dodaje gazu, to właśnie słyszę lekki, ale słyszę jakby dodatkowy dźwięk silnika SYCZENIE bądź szum, jak odpuszczam gaz, to dźwięk dodatkowy znika.

To jest dźwięk powstający w dolocie przed filtrem powietrza. Najbardziej się objawia przy dużym obciążeniu silnika w zakresie 1300 - 2000 obr. Walczyłem z tym w Lagunie i udało się zrobić niesłyszalny w kabinie. Rozłożyłem cały luźny układ i oringami go uszczelniłem. Coś grzebałem z wkrętem przy rezonatorze, ale tego nie pamiętam. Dźwięk pojawił się po 7-8 latach eksploatacji.

Obsłuchaj sobie, bo może być jeszcze coś z obwodem powietrznym turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.06.2021 o 23:26, jabrze napisał:

oglądając ciekawy mecz Francji ze Szwajcarią

HAHAH no był niezły :) usprawiedliwiłeś się :)

 

W dniu 29.06.2021 o 23:26, jabrze napisał:

Silnik w egr napina sprężynę

Czyli EGR  pracuje w zakresie od 0 do góry ! Gdzie 0 to zamknięty a w górę otwarty na jakiś %. Tylko dlaczego komputer zaleca kąt -4 (mega domknięcie) a kopiowanie to koryguje na 0 bądz 0,82 itp? Dziwne. Nie powinien kopiowania ustawiać dla -4 na 4 alby uzyskać 0(zamknięte) ?

 

W dniu 29.06.2021 o 23:26, jabrze napisał:

Jestem pod wrażeniem jak wspaniale wykorzystałeś Excela do tabelek - do których jestem przyzwyczajony.

To wszystko dzięki uprzejmości kolegi z forum-scenic @Marinapol który udoskonalił ostatnim czasy jedną wersje PyClip-a o możliwość logowania prosto z programu do pliku CSV oraz zrobił stronkę do analizy logów :) Inaczej ciężko by było a tak teraz można logować prawie wszystko z poziomu PyClip.

 

W dniu 29.06.2021 o 23:26, jabrze napisał:

Obsłuchaj sobie, bo może być jeszcze coś z obwodem powietrznym turbiny.

Wydaje mi się że jeżeli turbo dobija dobrze do wartości 2451mbar to raczej tam nieszczelności nie ma (chyba że przed turbiną gdy zasysa).

REASUMUJĄC plan jest taki:

Gadałem ze swoim mechanikiem (też popatrzył na logi) i planujemy blaszkami zaślepić EGR (i zrobić testy), jak dalej będzie to samo z powietrzem to podmienimy przepływkę i znowu testy. Jak dalej to samo to jeszcze zostają wtryski albo N75. Ale zakładamy, że to przepływka - ewentualnie EGR.

Dźwięk - może jestem przewrażliwiony, ale też pooglądamy Wężyki.

Ja mam chyba taki EGR: https://allegro.pl/oferta/zawor-egr-renault-megane-iii-1-5dci-1-9dci-valeo-6601883065

I zastanawiam się czy same blaszki wystarczą czy trzeba wyprogramować ?

Jakiś chłopaszek  niby w wersji z DPF F9Q870 M3 1.9dci 130KM zaślepił i bez błędów bez wy programowania, ale nigdzie nie ma zaślepek do tego bo ponoć tego sie blaszkami nie da zaślepić ?

EDIT: dobra mój majster mówi, że zaślepiamy blaszką i wyłączamy programowo - jak nie będzie błędów to nie będziemy go wyprogramowywać.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, zonee napisał:

Czyli EGR  pracuje w zakresie od 0 do góry ! Gdzie 0 to zamknięty a w górę otwarty na jakiś %. Tylko dlaczego komputer zaleca kąt -4 (mega domknięcie) a kopiowanie to koryguje na 0 bądz 0,82 itp? Dziwne. Nie powinien kopiowania ustawiać dla -4 na 4 alby uzyskać 0(zamknięte) ?

Dla mnie to również jest dziwne dlatego poleciłem go przejrzeć.

Ja zaślepiłem zawór zaraz po gwarancji. Żadnych błędów nie było. Wydawało mi się, że lepiej pracował przy upałach, ale znikł ten charakterystyczny dźwięk na postoju. Byłem do niego przyzwyczajony. Pół roku później tuner go podkręcił, ale przedtem polecił zdemontować blaszkę i tak zostało przez 11 lat. Bardziej polecam ten zabieg bo daje większą satysfakcję i nie wpłynął szkodliwie na silnik, ale wystrzegam się kręcenia na zimnym - rozgrzewam przy spokojnej jeździe.

Ja zaślepkę miałem przed chłodniczką spalin,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jabrze napisał:

Ja zaślepkę miałem przed chłodniczką spalin

Ja mam dwie opcje albo płaską u góry, albo okrągłą na dole :)

1 - https://allegro.pl/oferta/40-zaslepka-egr-renault-1-9-dci-110-130-131-km-4902148992?fromVariant=4902148992

2 - https://allegro.pl/oferta/560b-zaslepka-egr-renault-opel-nissa-volvo-1-9dci-8561975721

Dobrze rozumiem ze do chip-a musiałeś znów odblokować EGR ? Bo tez się zastanawiam nad 160KM :)

 

10 godzin temu, jabrze napisał:

dźwięk na postoju

Na postoju jak dodajesz gazu i puszczasz gaz ? Takie chrobotanie metaliczne albo cos jak szelest liści w jesień ? Bo tak mam ?

 

10 godzin temu, jabrze napisał:

rozgrzewam przy spokojnej jeździe

No słyszałem, że niby się słabiej wtedy grzeje - ale ten silnik i tak jest masakra - jak go kupiłem miał termostat oryginalny, który otwierał się przy 83 stopniach i temperatura robocza to było 77 stopni ! Od razu zmieniłem termostat na oryginał co otwiera się przy 91 stopniach i teraz mam 88 temp. roboczą. Oczywiście i tak tez rozgrzewam zawsze auto do 75 nim cos pocisnę a do 75 stopni max. 2000obr/min.

A i jeszcze jedno ! "Kopiowanie kąta EGR" to korekta o błędną zalecaną wartość na przykład  -4(zalecane)+4(kopia)=0 czy -4(zalecane) a kopiowanie podaje nową wartość 0 (bo widzi błąd zalecany -4) aby zamknąć ?

Mój EGR rura:

 

 

IMG_20210630_185123.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem chip 11 lat temu. Mój silnik był wtedy nowością na naszym rynku. Tuner na nim się uczył.

Dźwięk na postoju - mam na myśli odgłos pracy silnika po otwarciu egr. (delikatnie większe drgania silnika).

30 minut temu, zonee napisał:

ale ten silnik i tak jest masakra

Nie chcę obrażać użytkowników dla których jest najlepszy. Jest to pierwsza konstrukcja cammon rail w Renault po modyfikacjach. Jedyną jego zaletą jest ekonomiczność.

Chcę podkreślić, że mając podwyższoną moc łatwiej wykonać manewr wyprzedzania pod górkę (gdzie można) i nie oznacza to, że trzeba go pałować całą drogę. Osłuchowo można określić najlepsze dla niego obroty w poruszaniu się po autostradach. Ja nadal preferuję 2,0 dci jeśli mówimy o Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No 2.0DCI ponoć jest znacznie wytrzymalszą jednostką od 1.9DCI F9Q872 (ostatni z 1.9), niestety na początku 2009 roku w Polsce nie było go do wyboru w Megane III.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!