Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Padnięta pompa paliwa megane 1.6 16v lpg


jan101010

Rekomendowane odpowiedzi

39 minut temu, Laros napisał:

Jest zawór ciśnieniowy w pompie paliwa, króciec jest rzeczywiście tylko jeden. Być może wczesne wersje MII K4M miały 2 krócce na pompie, bo i takie są oferowane.

Były takie w 2,0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, jan101010 napisał:

Jestem pewien, że gdybym jeździł cały czas na benzynie to żadna pompa paliwa by się nie zepsuła.

Ja w swoim Fluence mam założony gaz przy 25tys. Teraz mam na szafie prawie 180 tys km i z pompą żadnych problemów. Nie mam żadnych wyłączników pompy. Tak że to nie jest tak,że pompa pada bo auto jeździ na LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Jeżdżę w Megane II Kombi 1.6 16v w LPG i przejechane 100K z gazem. Moja pompa paliwa też stwarzała problemy z działaniem (mam Valeo). Wogóle nie zaciągała paliwa i konieczne było odpalanie awaryjne na LPG. Problemem okazała się wtyczka idąca do pompy paliwa. Jeden z pinów się zjarał. Panaceum okazała się wymiana wtyczki na coś takiego jak w obrazku.

8.allegroimg.com-18865808540621116.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dwa posty wcześniej cieszyłem się że przy przebiegu 180 tys. pompa chodzi bez problemów. Niestety  przy 187tys pompa wyzionęła ducha.Wymieniona na nową Bosch. Na wiosnę założę jednak te odłączanie pompy paliwa jak jadę na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje głupiego pomysłu poprzez wyłączenie pompy paliwa przy jezdzie na lpg .Przecież pompa w samochodzie który ma już prawie 200 tys km może się zużyć i niekoniecznie jest to spowodowane jazdą na lpg . Wielu kierowców myśli że podczas jazdy na lpg pompa paliwa nie pracuje a to błędne myślenie ona cały czas pracuje tylko pb nie jest wtryskiwane do komory spalania tylko powraca przewodem powrotnym z powrotem do baku i tak cały czas krąży w układzie a spalane jest lpg . Teraz sedno sprawy czyli twoje bezpieczeństwo podczas jazdy samochodem na zasilaniu gazowym kiedy w wyniku zbiegu niekorzystnych okoliczności np. zbyt duży spadek ciśnienia w reduktorze, zapętlanie wtrysku, zbyt duże schłodzenie gazu może spowodować przełączenie z LPG na Pb Bo te parametry są bardzo uważnie ustawione przez gazownika w sterowniku lpg i są mega ważne !  I teraz wyobraź sobie że któreś z tych zabezpieczeń zadziała przy dużej prędkości i silnik w wyniku niedostarczenia paliwa zgaśnie. Odepnie CI np. wspomaganie. Może być nie fajnie. Dlatego pompa chodzi cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się z przedmówcą.  Miałem dwa auta z wyłącznikiem pompy. Sprawna pompa od razu podaje paliwo.

W starych autach są takie układy paliwowe że jest przewód powrotny z listwy wtryskowej, która ma wbudowany regulator ciśnienia, który lubi się zepsuć.  Natomiast w Renault ten regulator jest wbudowany w kosz pompy, brak przewodu powrotnego.

Z tej mojej praktyki wynika, że wyłącznik jak również trzymanie conajmniej 1/4 zbiornika paliwa (zawsze miałem pół i więcej zbiornika) nie przedłuża żywotności pompy. W obu przypadkach pompy pompowały, ale zużyte miały zawory zwrotne. Stąd odradzam kupowania używek. Pompa jest tak zbudowana, że nawet przy niskim poziomie w zbiorniku jest cała zanurzona w benzynie.

Natomiast raz wyłącznik ułatwił mi diagnostykę układu paliwowo-zapłonowego. Miałem wypadające zapłonu na gazie (wyczułem po pracy silnika - nie było jeszcze checka). Na benzynie było wszystko ok. Co było nie tak? Podlewał jeden z wtryskiwaczy benzynowych. Po wyłączeniu pompy drgania, wypadanie zapłonów mijały. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz się zgadzać ale powiedz jak ci obroty spadną na skrzyżowaniu przy jezdzie na lpg i wyłączonej pompie poniżej progu ustawionego w programie ja np.mam 500 obr. I Wtedy samochod ci gaśnie ty co szukasz włącznika i szyko odpalasz?Przecież zablokujesz skrzyżowanie i będziesz miał gacie pełne strachu czy odpali i czy szybko uciekniesz z tej sytuacji bez kolizji .Przecież pompa chodzi cały czas czy to jedziesz na pb czy lpg ; myślisz że to wydłuży żywotność pompy? która w renault siada często .Idąc tym tokiem rozumowania to  wyłacz radio wykręć żarowki z oświetlenia wnętrza i jeszcze parę innych rzeczy to ci się tak szybko nie zepsują i pojezdzisz dłużej bez wymiany taki mój sarkazm? .Kiedyś wyłączano pompę paliwa jak były czasy gdzie częsci były trudno dostępne ale ja bym dla swojego bezpieczeństwa nie ryzykował bo ci samochod zgaśnie podczas wyprzedzania na lpg a pompa bedzie wyłaczona i będziesz w niezbyt ciekawej sytuacji bo jak ci ma przełaczyć na pb jak nie bedzie możliwosci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem fanem wyłączania pompy. Tak jak ktoś wyżej wspomniał na być nabite ciśnienie i jak coś pójdzie nie tak to ma odrazu jechać nie za ułamek sekundy. Ale @fullxdamam wrażenie że nie zrozumiałeś kolegi @szwagier24a. Myślę że takie wyłączniki spinasz bez wyłącznika przez przekaźnik. Wtedy w przypadku przełączenia z LPG na pb pompa włącza się sama tyle że musi nabić ciśnienie w układzie. 

W Moim odczuciu wyłącznik pompy na dodatkowym wlaczniku to ewidentne rzeźbiarstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy jest możliwosc włączenia pompy w czasie milisekund przez przekażnik i jak to ma wyglądać bo skąd przekażnik ma wiedzieć że ma włączyć pompę bo gaśnie samochód z powodu niekorzystnych warunków w czasie jazdy na lpg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, fullxda napisał:

Przecież pompa w samochodzie który ma już prawie 200 tys km może się zużyć i niekoniecznie jest to spowodowane jazdą na lpg .

Pompa paliwowa może ulec uszkodzeniu ;

   - przy dużo niższym przebiegu,

   - w aucie bez instalacji lpg,

   - czy tym samym należy mieć zamontowane 2-pompy?

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, fullxda napisał:

No nie wiem czy jest możliwosc włączenia pompy w czasie milisekund przez przekażnik i jak to ma wyglądać bo skąd przekażnik ma wiedzieć że ma włączyć pompę bo gaśnie samochód z powodu niekorzystnych warunków w czasie jazdy na lpg ?

Wystarczy podłączyć cewkę przekaźnika pod obwód zasilania elektrozaworów butli. I wtedy przekaźnik będzie wiedział:) tak jak wiedzą elektrozawory:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy robi jak uważa dla mnie wyłączenie pompy to wychylanie się przed szereg niech ona pracuje tak jak ma pracować cały czas podczas pracy silnika po to została zaprojektowana niech lepiej autor tematu pilnuje poziomu paliwa w baku tak żeby tam czasem nie zostało mu litra i podczas zakrętu pompa nie zassała powietrza bo wtedy dochodzi do jej  zatarcia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem zdania, że pompa powinna chodzić cały czas. Pamiętajmy, że może nam zabraknąć ułamka sekundy w najmniej oczekiwanym momencie. Nawet jak weźmiemy zasilanie z elektrozaworu to będzie to chwilę trwało. Spadek ciśnienia poniżej ustawionego w programie, czas nabicia ciśnienia na listwie może już trwać pół sekundy. W pół sekundy przy prędkości 100km/h przejedziemy około 14m. To jest prawie długość ciągnika siodłowego z naczepą. Jeszcze jak instalacja nie jest idealnie ustawiona to zanim złapie odpowiednią korektę to też dodatkowy czas. Lepiej mieć tą pompę włączoną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!