Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie przy odpalaniu i gaśnięcie


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim! To mój pierwszy post jako aktywnego użytkownika forum. Zazwyczaj moje problemy z samochodem udawało mi się rozwiązać czytając już istniejące tematy, niestety tym razem nie znalazłem nic na temat takiego zestawienia problemów jaki pojawił się w mojej Megane. Mianowicie przy odpalaniu w większości przypadków można usłyszeć terkotanie przypominające odgłos diesla, które trwa przez około 5 sekund, a następnie ustępuje. Nie ma znaczenia czy jest to odpalanie na zimnym silniku, czy już rozgrzanym. Dodatkowo podczas jazdy występują spadki obrotów. Podczas jazdy na włączonej klimatyzacji przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na biegu jałowym i lekkim ruszeniu kierownicą silnik zazwyczaj gaśnie. Dodatkowo po każdym z takich zgaśnięć przypadkowych (czy to w skutek spadku obrotów, czy też np. zbyt szybkiego puszczenia sprzęgła) występuje problem z odpaleniem. Auto kręci, ale słychać taki piszczący dźwięk kręcenia (trudno mi go określić - może rozrusznik?, spróbuję go nagrać przy najbliższej okazji. Auto odpala dopiero po kilku próbach takiego kręcenia. Dodam, że wymieniłem czujnik położenia wału korbowego (ponieważ auto w którymś momencie przestało w ogóle odpalać i to był tego problemu winowajca), oraz czujnik położenia wałka rozrządu. Z tego co wyczytałem winowajcą może być słynne KZFR. Jednak nie chcę w ciemno go wymieniać szczególnie, że rozrząd był wymieniany niecałe 15 tysięcy kilometrów temu, niestety wtedy bez KZFR. Czy ktoś miał podobnie zestawiony problem? Jakieś pomysły?

 

Silnik 1.6 16V 110KM, Megane 3 z 2008 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sokolbar napisał:

przy odpalaniu w większości przypadków można usłyszeć terkotanie przypominające odgłos diesla;

   - które trwa przez około 5 sekund,

   - a następnie ustępuje.

Nie ma znaczenia czy jest to odpalanie na zimnym silniku, czy już rozgrzanym.

Dodatkowo podczas jazdy występują spadki obrotów.

1/ Na sprawność kzfr wpływ ma ;

      a/ jakość oleju ;

              -  wskazane używać markowe oleje, o lepkości 5W40 lub 0W40,

              -  wymiana oleju co ok;10.000 km,

      b/ jego poziom ;

            - należy utrzymywać stan ok; max,

      c/ po odpaleniu auta należy odczekać ok; 15 sekund;

           - żeby olej rozprowadził się po magistrali i dotarł do kzfr,

2/ Dopóki auto normalnie odpala i ma moc ;

          - jest szansa, że kzfr jest w dobrym stanie,

3/ W I kroku ;

       - sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu,

       - wymienić elektrozawór kzfr na marki Pierburg,

4/ Jeżeli po tych zabiegach ;

     - przy uruchamianiu zimnego silnika zarzęzi/ zaterkocze i zgaśnie;

           - to do kompletu - wymiana koło zmiennych faz

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie dziękuje za odpowiedzi. Ostatnie kila tygodni od Waszych odpowiedzi sprawdzałem wszystko po kolei i...

@Andrzej-2010 zastosowałem się do Twoich rad i niestety nie pomogło. Olej zalany pod maksa, elektrozawór wymieniony na nowy, bo tamten wyglądał podejrzanie (wtyczka zalania olejem, jakby przedostawał się od zaworu). Niestety warkocze dalej, czasem rzadziej, tylko przy odpalaniu rano, a czasami przy każdym odpalaniu - żadnej prawidłowości w tym nie znalazłem. W następnym tygodniu prawdopodobnie pojadę jednak do serwisu specjalizującego się w Renault. Zobaczymy czy skończy się na wymianie KZFR czy jeszcze coś wymyślą.

 

@CzechuXX BINGO! Dzięki wielkie. Sugerując się Twoją radą i innymi tematami na forum wyczyściłem przepustnicę. Była zawalona nagarem. Jak ręką odjął. Nie gaśnie, a po celowym zdławieniu na wyższym biegu odpala już bez problemu. Ten problem rozwiązany :) 

 

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły na warkoczące przy odpalaniu KZFR to jestem otwarty na propozycje. Zależy mi, żeby domknąć temat jak najszybciej, bo tak naprawdę szykuje Megi do sprzedaży, a z taką usterką sumienie nie pozwala mi jej wystawić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sokolbar napisał:

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły na warkoczące przy odpalaniu KZFR to jestem otwarty na propozycje.

Tylko wymiana rozrządu z kołem;

   - nic innego nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

I jak się to skończyło, bo mam ten sam problem z terkotaniem w swojej Megane 1.6 110km. Nie objawia się na co dzień, jedynie raz na jakiś czas jak temperatura bardzo spadnie.

Wymieniałem już rozrząd we wrześniu, ale nie miałem pojęcia że tam jest KZFR, a mechanik na to nie zwrócił uwagi i teraz już sam nie pamięta czy ono było. Mechanik mi napisał, że taki objaw daje właśnie KZFR, bo uspokaja się jak dobije ciśnienie oleju, a jak klekocze cały czas to jest do wymiany. Ale główne pytanie KZFR występuje w tym silniku 1.6 16V 110km 2009?

Edytowane przez wszystkojestzajete
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.10.2021 o 12:20, jabrze napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes 

 

Okazało się, że mam te KZFR i dzieje się u mnie identycznie jak na filmiku. Trzeba będzie wymienić i pozbyć się tego problemu. Dzięki za odpowiedź.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.10.2021 o 11:45, wszystkojestzajete napisał:

I jak się to skończyło

 

Dzięki za odświeżenie tematu. Wraz z co raz niższymi temperaturami na dworze i kolejnymi 5 tysiącami pokonanych kilometrów od publikacji tematu, problem się nasilił i terkotanie było słyszalne już prawie przy każdym odpalaniu, a do tego przy pierwszym porannym odpalaniu potrafił zgasnąć. W ubiegłym tygodniu wymieniłem w końcu KZFR. Problem ustąpił i wreszcie błoga cisza :) U Ciebie pewnie też już nic innego tylko wymiana.

Edytowane przez sokolbar
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!