Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,4 TCe H4J aktualizacja softu sterownika wtrysku


Woytus

Rekomendowane odpowiedzi

Zależne od ASO i zniżek jakie zastosują. U mnie miało być około 300 PLN a policzyli 200, bo okazało się, że nowszej wersji nie ma dla mojego sterownika.  Zostaje przy wersji 7D. Tłumaczyli, że nie do każdego sterownika jest wersja 7E, albo kiepscy fachowcy. Pokazali mi wydruk zrzutu programu z identycznym komunikat jak miał jak sam podchodził do aktualizacji softu. "Sterownik już przeprogramowany." 

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Woytusmyślę że nie ma tu nic do fachowości. Klikają aktualizacje i albo jest albo nie ma. 

 

Wygląda, że jesteś pierwszym który pojechał i nic nie wgrali. Z pewnością cenna informacja dla tych którzy się nadal zastanawiają.

Najsensowniej jest po prostu chyba porównać swoje spalanie ze spalaniem innych, a literki oznaczenia softu jak widać na twoim i moim przykładzie nie są żadnym wyznacznikiem (w moim przypadku była aktualizacja sterownika, ale nie zmieniła wersji 7A00 na wyższą poza innymi ustawieniami). 

 

Osobiście nieporównywalbym spalania w cyklu miejskim/mieszanym bo miasto miastu nie równe i w zakorkowanym mieście jak Wrocław jest wir w baku. Komputer przy prędkości 90-100km/h ma wskazywać średnią około 5.5l, a 120-140km/h powinno być 7-7.5l. Jeśli jest więcej warto rozważać aktualizacje. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżąc po dużym mieście typu Wrocław trudno jest uzyskać małe spalanie i to nie zależnie od rodzaju silnika, często obserwuję wskazania w różnych autach naszych klientów jeżdżących po Wrocku. Nasz wół roboczy Grand Scenic z 1,4TCe i LPG trochę podkręcony do 146KM z przebiegiem ponad 410tys. spala 12~12,5 LPG, jeździ praktycznie na okrągło po mieście.

Co do samych sterowników w 1,4TCe nasze doświadczenia serwisowe pokazują, że są one w 100% wymienne z pominięciem IMMO, dla przykładu klon zrobiony z mojego Sc3 2013r. i mapą na 162KM używamy jako serwisowy do testowania i pracuje z każdym 1,4TCe niezależnie od rocznika. Dodam, że klon został zrobiony na sterowniku z rocznika 2010, mieliśmy też drugiego klona z naszej wcześniejszej M3 Coupe 1,4TCe 2010/11, który podobnie nie stwarzał żadnych problemów i współpracował z każdym z silników H4J ...

Sterowniki mogą się różnić drobnymi detalami elektronicznymi jednak architektura pozostaje ta sama.

 

W dniu 16.01.2022 o 20:51, Bazyl123 napisał:

A może ten soft odbije się na czymś przy uboższej mieszance,

 

Nie jeżdżą na ubogiej mieszance, a na pewno nie te które użytkujemy, AFR jest prawidłowy, dodatkowo ja mam w swoim Sc3 zamontowaną kontrolnie trójbarwną diodę LED, która pokazuje mi zawartość tlenu w spalinach (bogata/neutralna/uboga) 

Gdyby jeździło na ubogo to nasz Grand Sc. jeżdżący na taxi przy tym przebiegu 410tys. miałby już dawno wypalone gniazda zaworowe ?

 

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2022 o 09:31, witman napisał:

 

Czyli jakieś 7,5~7,7 LPG/100.

Mnie po ostatnim wyjeździe weekendowo-narciarskim w góry wyszło 9 LPG, ale Scenic był nabity na maxa. 5 osób box.narciarski na dachu, a w bagażniku pod samą podsufitkę klamoty, jedzenie i %y ? ,160 koni w Sceniku miały co robić pod górkę. 

 

Ty masz M3 Kombi ?

Tu masz dla porównania auto znajomego M3 hatchback 1,4TCe jeździ na sofcie 7D z instalacją LPG KME, fotka z jazdy autostradą, obciążenie rodzina 2+2 w gazie wychodzi mu podobnie, wskazania komputera +16~18%, jakieś 8,3~8,5 LPG, a przy jedzie do 100km/h robi 5,5 

 

 

M3 HB Darek Viola.jpg1,4 HB.jpg

Przy takiej prędkości obrotowej to ja mam 120km/h i tak też wygląda moja codzienna jazda do pracy. 120 km/h autostradą na tempomacie przez 40km w jedną stronę. Średnie spalanie na komputerze 8,7 realnie koło 7,5. LPG ~9l.

Krótka skrzynia. 

Pytanie czy warto się umawiać na aktualizację.

Edytowane przez Haifisch
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@HaifischU mnie przed aktualizacja spalanie realne było takie jak wskazuję Twoj komputer. Pytanie czy jesteś pewien tego realnego spalania. Jeśli tak to nie ma sensu, chociaż dziwne, ze komputer przekłamuje ponad litr.

 

W moim przypadku rozbieżności spalania realnego i tego z komputera wynosiły max 0.1-0.2l/100km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jestem pewien bo ostatnio z przymusu zrobiłem jakieś 3 tys km na samej benzynie to z ciekawości sprawdziłem. Może mała pomyłka bo teraz aktualnie po tankowaniu i trasie do pracy mam 8,7 l a wcześniej jak jeździłem na samej benzynie miałem na komputerze 8,2-8,3 a realnie to było 7,5 l.

Edytowane przez Haifisch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Haifisch napisał:

aktualnie po tankowaniu i trasie do pracy mam 8,7 l a wcześniej jak jeździłem na samej benzynie miałem na komputerze 8,2-8,3 a realnie to było 7,5 l

Jeśli styl jazdy ten sam to możesz mieć ubogo na LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 17.01.2022 o 06:12, Woytus napisał:

Zależne od ASO i zniżek jakie zastosują. U mnie miało być około 300 PLN a policzyli 200, bo okazało się, że nowszej wersji nie ma dla mojego sterownika.  Zostaje przy wersji 7D. Tłumaczyli, że nie do każdego sterownika jest wersja 7E, albo kiepscy fachowcy. Pokazali mi wydruk zrzutu programu z identycznym komunikat jak miał jak sam podchodził do aktualizacji softu. "Sterownik już przeprogramowany." 

U mnie też wersja 7D. Początkiem 2020 r. byłem w ASO celem aktualizacji, ale polegli. Nie tłumaczyli dlaczego, coś wspominali  o problemie z połączeniem, czy coś takiego. Na plus to to że nic nie zainkasowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Uważam, że aktualizacja softu powinna być w ASO za darmo, a zwłaszcza w autach, które były serwisowane gwarancyjnie zgodnie z harmonogramem.

Kilka razy już spotkaliśmy auta z fabrycznym softem z roku produkcji w którym to ASO nie aktualizowało softu w ramach 2 letnich gwarancyjnych serwisów, a była już dostępna nowsza wersja.

Tak jako ciekawostkę dodam, że mamy konkretne potwierdzenie aktualizacji softu w serwisie ASO z Niemiec, usługa wykonana po gwarancji bezpłatnie :-)

Ceny paliw nadal są wysokie, więc warto się potargować w ASO.

Po wgraniu nowego softu Pb, kto ma LPG warto zestroić ponownie instalację najlepiej z AFRem, choć zdecydowana większość instalacji LPG radzi sobie z tym bez problemu. 

A puki co LPG pozostaje bezkonkurencyjne w stosunku do cen innych paliw ?

   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!