Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Resetowanie ustawień i pamięci dot. spalania, przebiegu na mrozie


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam pytanie czy ktoś napotkał już problem i być może udało mu się rozwiązać z resetowaniem się liczników i ustawień trybu jazdy w Megane 4 1.5dCi po zostawianiu samochodu na mrozie.
Otóż problem jest taki, aktualnie co wieczór są ujemne temperatury i co ranek jak odpalam to mam zresetowane średnie spalanie, przejechane kilometry, średnią prędkość, domyślnie ustawiony tryb jazdy eko z zielonym kolorem, oraz tylko na wyświetlaczu z zegarami reset na język niemiecki (auto jest z rynku austriackiego). Byłem już z tym 2 razy w ASO Renault - 1 wizyta w listopadzie, to dostałem informacje, że czasem może się tak dziać, ale ochłodziło się i dzieję się codziennie, 2 - wizyta poprosiłem o sprawdzenie akumulatora. Otrzymałem informację, że stan jest Dobry, został doładowany i przeprogramowany moduł UPC. Niestety noc po serwisie znowu reset, ktoś wie z czym może być problem i gdzie go mogę oddać to solidnej naprawy usterki?
Dodam jeszcze, że po każdorazowym wyjściu z samochodu (dłużej niż 30min) co prawda nie ma pełnego resetu, ale zmienia mi się kolor na czerwony, gdzie używam niebieski, ktoś coś wie?
W piątek jadę do ASO, gdyż świeci mi się (właśnie po 2 wizycie) oczyszczenie odstojnika oleju napędowego i mają mi wymienić obudowę filtra, to być może ktoś zna odpowiedź na w/w problem i podpowie jak ich nakierować w ASO, żeby lepiej się im udało na to spojrzeć :D

Pozdrawiam,
Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg.mnie aku do wymiany.

Serwis nic nie przeprogramował. Liczą że ponownie przyjedziesz.  Miałem tak w nowym capturze: drugim razem przy mnie aktualizowali oprogramowanie i teraz jest dobrze.

Nie masz voltomierza do zapalniczki? Zobacz co się dzieje z ładowaniem po rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja też w żadne przeprogramowanie nie wierzę, ale poprosiłem o test akumulatora, który wykonali i pokazali mi nawet jakiś kwitek z rezultatem "Dobry", to że czas zmienić serwis to jest pewnie jasne tylko nie wiem gdzie z tym iść, co powiedzieć i kto mi to w końcu dobrze naprawi.
 

22 minuty temu, szwagier24a napisał:

Nie masz voltomierza do zapalniczki? Zobacz co się dzieje z ładowaniem po rozruchu.


Wolałbym samemu nic nie próbować,a bo nie czuje się kompetentny :D A przeczytałem dokładniej, skombinuje sobie taki woltomierz i sprawdzę, jakie mam wnioski z tego wyciągnąć?

Dobra skoro i tak muszę do nich jechać w piątek na wymianę obudowy
filtra (co mam nadzieje chociaż 1 problem rozwiąże), to powiem że problem się nie rozwiązał i poproszę o przyglądnięcie się jeszcze raz lub może aktualizacje oprogramowania. Jak nie to będę szukał dalej.
Jest gdzieś lista rekomendowanych serwisów do Renault, gdzie można poszukać?

Edytowane przez podedodo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mnie dziwi, tylko że w aso nie zdecydowali się go wymienić - w zasadzie dałem im jasną informację, żeby go wymienili bez pytania jeśli coś jest nie tak.
Ale widocznie muszę gdzieś indziej oddać i rozwiązać problemy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2017/2018 roku był problem z samoresetującym się radiem i przecież wymieniali te radia na gwarancji. Było chyba o tym na forum, że wrzucały się domyślne ustawienia Rlinka. Ktoś chyba nawet pisał, że wymiana zegarów pomogła? już nie pamiętam. Warto podpiąć inny akumulator i sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie nie zaczyna się jednocześnie z uruchomieniem silnika tylko kilka sekund później. Przypuszczam,  że u Ciebie rezystancję wewnętrzna akumulatora jest rzędu 6-7 mOhm. Przy pojemności 70 Ah (ja taki mam przy 1.3) powinien być w okolicach 3-4 mOhm. 10 mOhm to bezwzględna wymiana.

Zresztą podczas grzania świec jak spada napięcie poniżej 10V to do wymiany.

Ta 70 wydaje się dobra - waży 19,7 kg. Im cięższy tym lepszy. Kupując nowy trzeba wziąć wagę ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Sarna1 napisał:

Na forum jest o tym, wymieniane zostały zegary i problem ustępował. 


Dzięki znalazłem, będę sugerował następnym razem żeby to sprawdzić.

 

49 minut temu, szwagier24a napisał:

Zresztą podczas grzania świec jak spada napięcie poniżej 10V to do wymiany.


Zamówiłem jakiś woltomierz z allegro, będę zerkał za 2 dni jak przyjdzie, dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!