Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obroty gdy jest ciepło 1.6 16V


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry 

Na wstępie powiem ze przeglądałem wszystkie tematy które są pokrewne do mojego lecz niestety dalej nie mogę rozwiązać problemu z falującymi obrotami. Jeśli gdzieś pominąłem taki temat to bardzo przepraszam. 
Posiadam Renault Megane 2 z silnikiem 16 16v. Problem polega na falujących obrotach, objaw bardziej się zaznacza jak temperatura jest wyższa, gdy jest zimno to silnik dużo mniej faluje lecz tez się zdarzy po dłuższej jeździe. Przy dojeżdżanie do świateł jak wcisnę sprzęgło to obroty spadają poniżej 500, chwile tak stoją po czym zaczynaja się powoli podnosić do góry. Komputerowo sprawdzany i nie pokazuje żadnych błędów. Próbuje ten problem rozwiązać już od paru miesięcy i tylko mechanicy wymieniają części a efektu żadnego ? 

 

Do tej pory wymieniłem :

- świece 

- elektrozawór ( nowy )

- układ dolotowy ( nowy oryginał )

- przepustnica wyczyszczona + adaptacja

- rozrusznik

rozrzad + KZFR wymienione 20K wcześniej 

 

Proszę pomóżcie jeśli ktoś miał podobny problem, bo wszyscy mechanicy tylko potrafią wymienić na oślep te części i tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, miksto napisał:

Przy dojeżdżanie do świateł jak wcisnę sprzęgło to obroty spadają poniżej 500, chwile tak stoją po czym zaczynaja się powoli podnosić do góry. Komputerowo sprawdzany i nie pokazuje żadnych błędów.

Nie ma żadnych błędów.

Trzeba podejrzeć pracę zespołu zfr (elektrozawór + koło) na wolnych obrotach.  Bez tego to wróżenie z fusów.

52 minuty temu, miksto napisał:

objaw bardziej się zaznacza jak temperatura jest wyższa,

To znamienne, ale naprawialne. Obroty nie powinny spadać poniżej 700.

Samochód ma lpg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód bez LPG, silnik chodzi bardzo cichutko po odpaleniu na zimnym jak i po rozgrzaniu ? myśle czy np. czujnik temperatury który jest w silniku nie powoduje taki problemów. Bo dziwi mnie ta sytuacja ze jak jest zimno to naprawdę jest dużo lepiej, falują obroty lecz nie tak bardzo jak jest ciepło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, miksto napisał:

Bo dziwi mnie ta sytuacja, ze ;

  - jak jest zimno to naprawdę jest dużo lepiej,

 -  falują obroty lecz nie tak bardzo jak jest ciepło. 

Jak wygląda kwestia falowania jak ;

  - silnik jest zimny - po starcie?

  - silnik ma obroty biegu jałowego ok;750??

 - silnik ma temperaturę ok;90 C ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisze dokładnie jak to wyglada: 

1. silnik zimny po całej nocy. 
- odpalam rano wiadomo obroty są podwyższone, ale w przypadku gdy np. manewruje na parkingu i są szybkie zmiany na lewarku + jazda do przodu do tylu to pomimo tego ze silnik jest zimny to obroty tez spadną poniżej 500 ?

2. Tak dokładnie na biegu jałowym jak utrzyma obroty to są normalnie ok. 750.

3. Silnik normalnie się nagrzewa i według wskazania na desce rozdzielczej normalnie jest 90 stopni po rozgrzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, miksto napisał:

1. silnik zimny po całej nocy. 
- odpalam rano wiadomo obroty są podwyższone,

1/ Podwyższone - czyli jakie obroty ??1000;1200;1500 obr/min????

2/ Uruchamiasz silnik i nie wykonujesz żadnych ruchów pedałem gazu;

    a/ co się dzieje?? 

    b/ czy obroty spadają wraz ze wzrostem temperatury silnika??

    c/ czy obroty falują; tzn raz są wysokie a następnie dużo niższe?

 3/ Czy przy rozgrzanym silniku tj;ok;90 C ;

     a/ co się dzieje?

     b/ jak pracuje silnik? 

     c/ jakie są obroty silnika?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Po odpaleniu rano obroty na start są w okolicach 1100-1200 obrotów. 
2. 

a. Trzyma ładnie obroty jeśli nie będę nic robil

 b. Wraz ze wzrtsotem temperatury obroty spadają aż do poziomu 750. 
c. Tak czasem się zdarzy ze obroty przy dojeździe do skrzyżowania zatrzymają się na 1100 i pomału po chwili wracają do normy. 
3.

a. Silnik oprócz tego falowania pracuje ok, lecz dość często brakuje mu mocy tak jakby go coś blokowało 

b. obroty przy rozgrzaniu się silnika jeśli tylko nie opadną to trzyma te 750. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, miksto napisał:

1. Po odpaleniu rano obroty na start są w okolicach 1100-1200 obrotów. 
2. 

a. Trzyma ładnie obroty jeśli nie będę nic robil

 b. Wraz ze wzrtsotem temperatury obroty spadają aż do poziomu 750. 

Czyli wszystko w normie,

32 minuty temu, miksto napisał:

c. Tak czasem się zdarzy ze obroty przy dojeździe do skrzyżowania zatrzymają się na 1100 i pomału po chwili wracają do normy. 
3.

a. Silnik oprócz tego falowania pracuje ok, lecz dość często brakuje mu mocy tak jakby go coś blokowało 

b. obroty przy rozgrzaniu się silnika jeśli tylko nie opadną to trzyma te 750. 

Odpowiadaj dokładnie na postawione pytania!!!

   - nie było mowy o dojeździe do skrzyżowania,

   - oraz z Twojej strony o żadnym falowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, miksto napisał:

Silnik oprócz tego falowania pracuje ok, lecz dość często brakuje mu mocy tak jakby go coś blokowało 

b. obroty przy rozgrzaniu się silnika jeśli tylko nie opadną to trzyma te 750. 

Wszystko zgodne z niewłaściwym wyprzedzeniem zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej prawdopodobny jest nieszczelny elektrozawór. Może być również wysilone koło zf i do tego właściwy olej. Na czujnik temperatury nie daję więcej jak 10%.

Podłączając elma bardzo ładnie to widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz ze oryginalny elektrozawór, kupiłem oryginał może być nie szczelny ?? Da się to jakoś sprawdzić ?? Stary jak wyjąłem był cały w oleju. Olej jest świeży wlany jakieś tysiąc kilometrów temu. Zalazłem sygnowany do tego silnika. Na pewno na start sprawdzę ta przeplywke tak jak pisałeś. 

34 minuty temu, jabrze napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Zacząłem trochę sprawdzać temat tej przepływki i ten silnik o ile dobrze sprawdziłem nie ma przepływomierza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, miksto napisał:

Zacząłem trochę sprawdzać temat tej przepływki i ten silnik o ile dobrze sprawdziłem nie ma przepływomierza

Kolega miał na myśli przepustnicę.

Czy ten olej jest 5W ?

Mając interface ELM 327 i Torque można podejrzeć jak pracuje silnik. Wiemy, że każdy zwykły silnik benzynowy pracuje na wolnych obrotach przy wyprzedzeniu zapłonu  -1 do 3 stopni. Wyprzedzenie zapłonu określa wałek ssący napędzany kołem zf. Wystarczy, że praca Twojego silnika jest wyprzedzona o dwa stopnie więcej i zaczyna się zwiększone falowanie i znacznie obniżone obroty. Oczywiście przez to gubi dynamikę. Odnośnie samego elektrozaworu. Wszyscy preferują Pierburga.bo z nimi nie ma problemu. Inne, to wielka niewiadoma. Sam reklamowałem dwie sztuki.

Dodam tylko, że mając odczyt obrotów silnika, podciśnienia i ustawienia przepustnicy określimy czy czujnik temperatury płynu prawidłowo przetwarza swoje dane.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!