Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Remont 1,4TCe H4J


yEti1.4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.
Postanowiłem opisać wam moją historię, aby kolejni użytkownicy mieli jakieś pojęcie co może pójść nie tak przy remontowaniu 1.4TCe. Otóż po zakupie samochodu bardzo długo zajęło mi diagnozowanie poszarpywania przy wchodzeniu na boost podczas przyspieszania. Jak się w końcu okazało problemem był olej na świecach lejący z uszczelki pod pokrywą zaworów. W międzyczasie została wykonana aktualizacja sterownika wtrysku, którą polecam wykonać wszystkim posiadaczom powyższego silnika.

Samochód trafił do warsztatu - na śląsku ogólnie ciężko mi było znaleźć serwis który słysząc 1.4TCE i UPG nie powiedział by że się tego nie podejmie no ale w końcu się udało) - prace przebiegały pomyślnie - zdjęta głowica, poszła do regeneracji (planowanie, ustawienie luzów zaworowych, nowe gniazda zaworowe itd). Blok również został splanowany i przygotowany do montażu oczywiści na moją prośbę wszystko BARDZO dokładnie miało być sprawdzone pod kątem jakichkolwiek pęknięć na tulejach w bloku silnika. Usłyszałem diagnozę, że wszystko jest ok i że składają silnik. Przy instalacji nowego KZFR okazało się, że jest pęknięty wałek ssący. No nic, trzeba załatwić nowy i tutaj OGROMNE podziękowania dla @witman oraz firmy france expert za pomoc przy wałku i nie tylko, ale o tym później. Wałek dotarł, silnik złożony odpalony WSZYSTKO OK, zapłacone, samochód wyjechał. 

Po przejechaniu ok 1500km otwieram maskę celem dolania płynu do spryskiwaczy, a tam poziom płynu chłodniczego na niepokojąco niskim poziomie. Płyn uzupełniłem i po odpaleniu samochód chodził na 3 cylindry. Od razu wóz trafił do mechanika w ramach reklamacji. Po tygodniu dostałem telefon z informacją o pękniętej tulei... No załamałem się. Znowu telefon do @witman i udało się ogarnąć blok z żeliwnymi tulejami. Do tego silnik dostał nowe, pierścienie, uszczelnienia itd. Aktualnie w samochodzie wszystko działa i nie ukrywam że silnik pracuje DUŻO lepiej niż wcześniej. Pracuje ciszej i delikatniej. Aktualnie jestem w połowie docierania jednostki (3 olej). 

Podsumowując miałem dużego pecha, ale nie ma tego złego bo teraz silnik jest no praktycznie nowy, a pęknięcie nieszczęsnych tulei mogło nastąpić w każdej chwili. Poniżej przedstawiam zdjęcia z napraw jednostki. Dodam, że samochód miał 143 tysiące kilometrów przebiegu, a w moim posiadaniu od 125tysięcy.

PS Wymieniajcie olej częściej niż przewiduje producent bo ilość nagaru jest przerażająca.

Pozdrawiam serdecznie ?

 

 

263594836236426253.jpg

IMG_20211110_150427.jpg

IMG_20211118_134523.jpg

IMG_20220125_182614.jpg

IMG_20220121_125944.jpg

IMG_20220125_182557.jpg

IMG_20220125_182609.jpg

IMG_20220125_182621.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, yEti1.4 napisał:

Na 3 cylindrze

Liczone od strony rozrządu?

Warto odczytać zarejestrowane w sterowniku ;

   - kiedy i ile razy nastąpiło przegrzanie silnika,

   - czyli zbyt wysokie temperatury płynu chłodzącego,

  Dowiesz się czy pęknięcie było przed wymianą UPG, czy generalnie nastąpiło po wymianie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mimo tego pęknięcie się pojawiło. Mechanik mówił że mogło być mikropęknięcie lub wada której nie było widać po szlifie bloku i jestem w stanie w to uwierzyć bo przecież gdyby coś było widać to oczywistym by było że wrócę i daremna robota. Podeszli do tematu bardzo fer i reklamację zrobili po kosztach dając dodatkowo samochód zastępczy na czas naprawy. Płaciłem praktycznie tylko za części i niewiele za robotę (3tygodnie od oddania wozu po raz drugi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, yEti1.4 napisał:

Niestety mimo tego pęknięcie się pojawiło.

Zobacz co proponowałem 22 sierpnia 2021 r ; 1.4tce czujnik spalania stukowego

  "" Jak chcesz dłużej jeździć tym autem i uważasz, że silnik jest ogólnie w dobrej kondycji ( kompresja stwierdziłeś, że jest OK ) ;

        - to  wg; mnie należy pomyśleć nad wymianą rozrządu oraz wymianą UPG - profilaktycznie, ( remont głowicy ),

        - wcześniej ;

           -  wgrać uaktualnienie oprogramowania sterownika,

           -  zmienić świece na oryginały, ( obecnie jakie są )

           -  zmienić cewki lub ew; zamienić miejscami,

           -  warto zamontować czujnik poziomu płynu chłodzącego ""

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i finalnie profilaktyczna wymiana upg skończyła się remontem pieca. Co nie zmienia faktu że koniec końców się cieszę, bo mogło pęknąć np. w trasie na wakacje z rodzinką. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.02.2022 o 12:32, yEti1.4 napisał:

i udało się ogarnąć blok z żeliwnymi tulejami.

Skąd blok z żeliwnymi tulejami?

U mnie pęknięcie było między 3 i 4 cylindrem. Dorobione wszystkie nowe tuleje z podkładkami i wszystko hula już 10 tys km

Edytowane przez Haifisch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Czy Kolega yEti1.4 podczas podszarpywania miał jakieś błędy w PyClip?

U mnie od jakiegoś czasu gdy chcę mocno przyspieszyć zaczyna przerywać a błędów zero?

Jedynie co dzisiaj zauważyłem to zwiększona liczba wypadnięć zapłonu na 3 i 4 cylindrze?

Myślałem, że to od lpg, bo reduktor był już na wykończeniu generalnie poprzedni właściciel zaniedbał instalacje !

Wymieniłem wtryski lpg, map sensor gazu, reduktor, nowe węże itd.

Przejechałem 700km było ok. Dziś rano jadę do pracy wyprzedzam i przerywa z powrotem to samo wjeżdżam na A1 szarpie, wyłączam lpg i też to samo na benzynie.

Przegoniłem Renie i jechała znów OK. PyClip nie pokazuje błędów Car Scanner tak samo. Cewek nigdy nie wymieniałem jedynie świece na NGK jakieś 25-30 tyś temu.

Płynu po wymianie węży od reduktora już nie ubywa(były 2 wycieki)

Stawiam na cewki lub świece? Chciałem przejechać do wymiany oleju 4 tyś i zmienić świece na BERU z cewkami to jakiś cyrk i nie wiem chyba tylko allegro lub aso .

Jeżeli wypada zapłon dlaczego komp nie pokazuje błędów silnika ?

Mój zaufany znajomy mechanik tylko gdyba co to może być,normalnie ręce opadają.

Nie mogę znaleźć żadnego polecanego warsztatu na śląsku,który ogarnie H4j ?

Kurde czy tylko france expert pozostaje i w moim przypadku 170km w jedną stronę ?

Lubię jeździć tym wozem, ale dostępność niektórych części i znających się na tym silniku mnie dobija !

Gdy kupiłem megane 3 lata temu to gościu w auto mako mnie ostrzegł ( Panie najgorszy silnik ! Same problemy i tylko we Wrocławiu ogarniają )

Czyżby miał rację??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy u mnie zaczęły się pojawiać dopiero jak na wolnych obrotach zaczął chodzić na 3 cylindry (kluczyk na desce) A wcześniej sporadycznie podczas jazdy o skontrolowaniu ESP (wypadanie zapłonu 3cyl) i gasł po chwili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!