Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmiana wartości napięcia ładowania akumulatora.


Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem, że akumulator w czasie jazdy jest chyba ładowany zbyt niskim napięciem.

Nie przekracza ono właściwie 13V

Z tego powodu napięcie na akumulatorze podczas postoju wskazuje 12V z groszami.

Jak można podbić napięcie ładowania akumulatora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kacper69 napisał:

ja widzę, że u mnie ładowanie nie przekracza tych 13V

I właśnie tego się czepiam.

Jeżeli masz system ESM to;

   - następuje odłączanie ładowania akumulatora podczas gwałtowniejszego przyśpieszania i spadki poniżej 13V  spowodowane;

         - są zasilaniem układów tylko z akumulatora podczas przyśpieszania,

   - podczas hamowania akumulator jest ładowany większym prądem oraz napięciem ok;15 V ;

          - dla uzupełnienia strat pojemności wynikłych z pracy na samym akumulatorze,

   - przez większość okresu jazdy  masz ładowanie  ok;13,5 V wynikające z normalnej jazdy ze stałym obciążeniem,

Ile lat ma akumulator?

  - bo one w tym systemie średnio wytrzymują ok;3 lata

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie napięcie mierzone w gnieździe zapalniczki w czasie jazdy jest 12,6V max 12,9V

Więc porównując z pomiarami , które podali Koledzy, to jest chyba ciut za małe.

Dodam , że nie ma problemu z uruchomieniem silnika , rozrusznik bardzo ładnie kręci.

Tylko ta wartość napięcia ładowania akumulatora mnie zastanawia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mierzyłem na aku , podobnie wyszło, dlatego kupiłem sobie taki volto-mierz wkładany do gniazda zapalniczki, co by monitorować napięcie w czasie jazdy.

od pomiarów zwykłym miernikiem  zacząłem zanim napisałem ten problem na forum.

Dodam, że wkładając ten sam voltomierz  do zapalniczek w autach ( innych marek ) u sąsiadów okazywało się, że ładują one akumulatory wyższym napięciem.

Ale wracając do sedna tarczy: czy jest jakiś dostępny sposób aby podnieść to napięcie ładowania aku w megane ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te voltomierze do gniazdka zapalniczki bardzo często oszukują. Warto pomiar potwierdzić multimetrem zarówno na słupkach akumulatora jak i w gnieździe zapalniczki jak i na zacisku alternatora - pomiary będą się różnić.

Sprawdziłbym spadki napięcia odpowiednio na przewodzie plusowym alternator - akumulator jak i minus akumulatora- masa pojazdu I blok silnika.

Kolejna kontrola to stan szczotek alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla akumulatora EFB ładowanie jest prawidłowe mierząc w gnieździe zapalniczki zwykłym miernikiem przy odpalonym silniku.

12 godzin temu, szwagier24a napisał:

Te voltomierze do gniazdka zapalniczki bardzo często oszukują. 

Mam trzy i mierzą bardzo dokładnie z różnicą do 0.1V. Ich odczyt jest zbliżony do napięcia kalkulatora, a nie napięcia na zaciskach akumulatora, ale to zrozumiałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

panowie a odłączenie ibs nie zmieni ładowania?? Bo to jakaś paranoja z tym ładowaniem. Ja mam nowy akumulator i czuje przy porannym rozruchu ze jest nie doładowany ja bym wolał napięcie 13.8V-14.4V bo takie jest dobre dla zwyklej baterii kwasowej. A tu jak zwykle ekologia potrzebne to jak świni siodło

 

Przez kilka dni robiłem testy z rana zaraz po uruchomieniu silnika napięcie 13.8 - 13.7V. Jak dla mnie to mało po rozruchu diesla i tak się utrzymuje na trasie włączone nawiewy światła oprócz podgrzewania szyby tylnej potrafi spaść do 11,7 -11,9 V dziwne bo według mnie nie powinno spaść tak nisko ale wystarczy włączyć ogrzewanie tylnej szyby i ładowanie 13.1- 13.2V przy hamowaniu silnikiem napięcie rośnie do 14.4 14.7V. Padniety system inteligentnego ładowania?? Akumulator przy rozruchu 11.4V i czuć że jest niedoładowany przy porannym rozruchu. I teraz drugie pytanie czy jest gdzieś jakaś procedura adaptacji nowego akumulatora ?? Na desce czysto nić się nie świeci 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!