Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmiana wartości napięcia ładowania akumulatora.


Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem, że akumulator w czasie jazdy jest chyba ładowany zbyt niskim napięciem.

Nie przekracza ono właściwie 13V

Z tego powodu napięcie na akumulatorze podczas postoju wskazuje 12V z groszami.

Jak można podbić napięcie ładowania akumulatora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kacper69 napisał:

ja widzę, że u mnie ładowanie nie przekracza tych 13V

I właśnie tego się czepiam.

Jeżeli masz system ESM to;

   - następuje odłączanie ładowania akumulatora podczas gwałtowniejszego przyśpieszania i spadki poniżej 13V  spowodowane;

         - są zasilaniem układów tylko z akumulatora podczas przyśpieszania,

   - podczas hamowania akumulator jest ładowany większym prądem oraz napięciem ok;15 V ;

          - dla uzupełnienia strat pojemności wynikłych z pracy na samym akumulatorze,

   - przez większość okresu jazdy  masz ładowanie  ok;13,5 V wynikające z normalnej jazdy ze stałym obciążeniem,

Ile lat ma akumulator?

  - bo one w tym systemie średnio wytrzymują ok;3 lata

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie napięcie mierzone w gnieździe zapalniczki w czasie jazdy jest 12,6V max 12,9V

Więc porównując z pomiarami , które podali Koledzy, to jest chyba ciut za małe.

Dodam , że nie ma problemu z uruchomieniem silnika , rozrusznik bardzo ładnie kręci.

Tylko ta wartość napięcia ładowania akumulatora mnie zastanawia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mierzyłem na aku , podobnie wyszło, dlatego kupiłem sobie taki volto-mierz wkładany do gniazda zapalniczki, co by monitorować napięcie w czasie jazdy.

od pomiarów zwykłym miernikiem  zacząłem zanim napisałem ten problem na forum.

Dodam, że wkładając ten sam voltomierz  do zapalniczek w autach ( innych marek ) u sąsiadów okazywało się, że ładują one akumulatory wyższym napięciem.

Ale wracając do sedna tarczy: czy jest jakiś dostępny sposób aby podnieść to napięcie ładowania aku w megane ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te voltomierze do gniazdka zapalniczki bardzo często oszukują. Warto pomiar potwierdzić multimetrem zarówno na słupkach akumulatora jak i w gnieździe zapalniczki jak i na zacisku alternatora - pomiary będą się różnić.

Sprawdziłbym spadki napięcia odpowiednio na przewodzie plusowym alternator - akumulator jak i minus akumulatora- masa pojazdu I blok silnika.

Kolejna kontrola to stan szczotek alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla akumulatora EFB ładowanie jest prawidłowe mierząc w gnieździe zapalniczki zwykłym miernikiem przy odpalonym silniku.

12 godzin temu, szwagier24a napisał:

Te voltomierze do gniazdka zapalniczki bardzo często oszukują. 

Mam trzy i mierzą bardzo dokładnie z różnicą do 0.1V. Ich odczyt jest zbliżony do napięcia kalkulatora, a nie napięcia na zaciskach akumulatora, ale to zrozumiałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

panowie a odłączenie ibs nie zmieni ładowania?? Bo to jakaś paranoja z tym ładowaniem. Ja mam nowy akumulator i czuje przy porannym rozruchu ze jest nie doładowany ja bym wolał napięcie 13.8V-14.4V bo takie jest dobre dla zwyklej baterii kwasowej. A tu jak zwykle ekologia potrzebne to jak świni siodło

 

Przez kilka dni robiłem testy z rana zaraz po uruchomieniu silnika napięcie 13.8 - 13.7V. Jak dla mnie to mało po rozruchu diesla i tak się utrzymuje na trasie włączone nawiewy światła oprócz podgrzewania szyby tylnej potrafi spaść do 11,7 -11,9 V dziwne bo według mnie nie powinno spaść tak nisko ale wystarczy włączyć ogrzewanie tylnej szyby i ładowanie 13.1- 13.2V przy hamowaniu silnikiem napięcie rośnie do 14.4 14.7V. Padniety system inteligentnego ładowania?? Akumulator przy rozruchu 11.4V i czuć że jest niedoładowany przy porannym rozruchu. I teraz drugie pytanie czy jest gdzieś jakaś procedura adaptacji nowego akumulatora ?? Na desce czysto nić się nie świeci 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!