Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skontroluj układ wydechowy


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, misiek_k-ce napisał:

Faktycznie parametry były zle, wymieniłem sondę na oryginalną z Boscha,

Czy parametry spalin się poprawiły??

Warto zatankować paliwo na sprawdzonej stacji,

Czy ostatnio było dużo jazd po mieście i na krótkich odcinkach ??

Jeżeli tak, to warto auto przegonić wielokrotnie na wysokich obrotach,

2 godziny temu, misiek_k-ce napisał:

Ponownie podpielismy komputer i znowu brak błędów, a przy kliknięciu kasowania błąd z auta znika i po kilku km zaświeca się ponownie

Czy była jazda po kałużach, mokrej jezdni w momencie zaświecenia komunikatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry sondy są teraz prawidłowe. Pracuje dobrze. Co do krótkich dystansów to pierwszy raz zaświeciło się w korku w mieście, a drugi i trzeci na trasie podczas płynnej jazdy. Mieszkam w Katowicach wiec dużo czasu spędzam w korkach jednak codziennie przynajmniej na chwile rozpędzam go do 120/130 km/h.  Deszczu nie było od tygodnia, drogi suche, bardzo wysokie temperatury 

Edytowane przez misiek_k-ce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.06.2019 o 23:02, misiek_k-ce napisał:

dużo czasu spędzam w korkach, jednak codziennie przynajmniej na chwile rozpędzam go do 120/130 km/h. 

Tu nie chodzi o wysokie prędkości auta, tylko o ;

   - wysokie obroty silnika na dłuższym dystansie,

   - zabieg należy często powtarzać,

   - jazda w korkach, dokumentnie zapchała katalizator.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Siemka i mnie dojechało a właściwie Megane 3 1.6 16v 2009jest na gazie chciałem wyprzedzać i lipa ja mu but a tu jak by w tryb awaryjny wskoczył i komunikat skontroluje układ wydechowy i ESP dopiero jak zgasiłem silnik wrzucił do żywych  jakieś rady pzdr 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, michal.8a napisał:

komunikat skontroluje układ wydechowy i ESP

Jeżeli przestudiowałeś cały temat to wiesz, że powodów może być wiele;

    - podłączyć clip i odczytać błędy, aby nie szukać we mgle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Błąd P0420 ; to zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników, poniżej wymaganej wartości,

Przyczyną może być;

   - nieszczelności układu wydechowego,

   - awarię jednej z sond lambda ;

   - zatankowanie syfiastego paliwa,

   - dużo jazd po mieście i zamulenie katalizatora,

   - świece zapłonowe - uszkodzone,

   - brudny filtr powietrza,

1/ zatankować do pełna na sprawdzonej stacji,

2/ dać po garach wielokrotnie na prostych odcinkach,

3/ skontrolować świece, filtr powietrza,

4/ dokonać pomiaru napięć sond lambda

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Megane 3 1.6 16v 101km benzyna 2009. Przejechałem nim dopiero niecałe 100km i to po mieście, nie było okazji wyjechać w dłuższą trasę, a dzisiaj przy odpaleniu wyskoczył komunikat skontroluj układ wydechowy. Raczej nie występują inne objawy bynajmniej nie zauważyłem jakiś spadków mocy, czy szarpania, a musiałem załatwić kilka spraw więc trochę jeździłem. Widziałem sporo postów na ten temat, ale często występowały też inne komunikaty, albo występowało to w innych wersjach. Z postów wyczytałem, że często może to być sonda lambda, ale także dużo innych rzeczy nawet zbyt mała ilość czynnika klimy hmm. Podjechałem podpiąc pod komputer i błąd niby dotyczy zwarcia w obrębie sondy za katalizatorem (dokładne zdjęcie w załączniku). Na razie błąd wykasowany, ale do warsztatu mam podjechać dopiero w przyszłym tygodniu, żeby przyjrzeli się faktycznie jak to wygląda od spodu? Może miał ktoś podobnie, z góry dziękuję za pomoc.

274290485_5020560854698298_4127958491926430106_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wszystkim. Proszę o pomoc/podpowiedź, bo ręce mi już opadają. Po dłuższej przerwie z przygodami serwisowymi w mojej Megane 3 PH2, 1.2TCE, nagle (wczoraj), przy kolejnym tego dnia uruchomieniu auta, bez jakiegokolwiek "ostrzeżenia", pojawił się błąd "skontroluj układ wydechowy" + kluczyk + check engine. Silnik pracuje bez zarzutów, żadnych dziwnych zachowań. Dzisiaj przed trasą na dystansie ok 70km. podpiąłem interfejs diagnostyczny i sprawdziłem czy wyświetli się błąd i czy może da się go skasować, żeby zobaczyć czy powróci. Błąd, który się wyświetlił, to P1562; Status: Potwierdzona; Jednostka sterująca: jednostka sterująca silnika. Po skasowaniu błędu i ponownym odpaleniu auta żadne kontrolki się już nie pojawiły. Po trasie i ponownym odpaleniu auta błąd powrócił (na trasie auto jechało ładnie, bez problemów - autostrada+ekspresówka+jazda po mieście). Gdy wróciłem do domu tą samą trasą z świecącymi się kontrolkami j.w., ponownie się podpiąłem i skasowałem błąd. Niestety po dwukrotnym odpaleniu auta (bez przejechania jakiegokolwiek dystansu), kontrolki znowu zaczęły się świecić. Ciekawe jest, że gdy skasowałem błąd i uruchomiłem auto, a check, kluczyk i komunikat się nie wyświetlały, to błąd P1562 miał status "oczekujący"...?

Proszę o podpowiedź, w którym kierunku iść? 

Może ma ktoś sprawdzony serwis w Katowicach? 

Z góry dziękuję za podpowiedzi. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2022 o 20:21, bungar napisał:

Podjechałem podpiąc pod komputer i błąd niby dotyczy zwarcia w obrębie sondy za katalizatorem

Producenci sond prognozują trwałość sond na ;

   - 150 do 160 tys km przebiegu,

W czasie wizyty u mechanika sprawdź przebieg napięcia I sondy również,

W razie wymiany ;

   - to tylko sonda oryginał, bo zamienniki szybko padają,

Sprawna II sonda faluje w przedziale; 0,6 – 0,8 V,

Sprawdź przewody instalacji elektrycznej sondy II do sterownika czy nie są ;

- przygniecione,

- przepalone ( od wydechu),

- posprawdzaj styki, kostki, masy,

DF093 - - błąd dotyczą obwodu pomiarowego sondy II

  - problemy istnieją na połączeniach ecu  z sondą lambda  ( przewód, kostka , piny)

        - zobacz stan wtyczek sterownika silnika,

Napięcie sondy mierzy sterownik ;

   - pokazuje wartości takie jakie trafiają do niego ;

        -  nie koniecznie takie jakie jest na wyjściu z sondy,

        -  po drodze są kostki, piny oraz przewody pomiędzy sondami a sterownikie

 

W dniu 20.02.2022 o 22:16, Piken napisał:

Błąd, który się wyświetlił, to P1562; Status: Potwierdzona; Jednostka sterująca: jednostka sterująca silnika.

W I kolejności należy;

   - posprawdzać styki jednostki sterującej oraz stan wtyczek jednostki,

   - przeczyścić je 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!