Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skontroluj układ wydechowy


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, misiek_k-ce napisał:

Faktycznie parametry były zle, wymieniłem sondę na oryginalną z Boscha,

Czy parametry spalin się poprawiły??

Warto zatankować paliwo na sprawdzonej stacji,

Czy ostatnio było dużo jazd po mieście i na krótkich odcinkach ??

Jeżeli tak, to warto auto przegonić wielokrotnie na wysokich obrotach,

2 godziny temu, misiek_k-ce napisał:

Ponownie podpielismy komputer i znowu brak błędów, a przy kliknięciu kasowania błąd z auta znika i po kilku km zaświeca się ponownie

Czy była jazda po kałużach, mokrej jezdni w momencie zaświecenia komunikatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry sondy są teraz prawidłowe. Pracuje dobrze. Co do krótkich dystansów to pierwszy raz zaświeciło się w korku w mieście, a drugi i trzeci na trasie podczas płynnej jazdy. Mieszkam w Katowicach wiec dużo czasu spędzam w korkach jednak codziennie przynajmniej na chwile rozpędzam go do 120/130 km/h.  Deszczu nie było od tygodnia, drogi suche, bardzo wysokie temperatury 

Edytowane przez misiek_k-ce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.06.2019 o 23:02, misiek_k-ce napisał:

dużo czasu spędzam w korkach, jednak codziennie przynajmniej na chwile rozpędzam go do 120/130 km/h. 

Tu nie chodzi o wysokie prędkości auta, tylko o ;

   - wysokie obroty silnika na dłuższym dystansie,

   - zabieg należy często powtarzać,

   - jazda w korkach, dokumentnie zapchała katalizator.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Siemka i mnie dojechało a właściwie Megane 3 1.6 16v 2009jest na gazie chciałem wyprzedzać i lipa ja mu but a tu jak by w tryb awaryjny wskoczył i komunikat skontroluje układ wydechowy i ESP dopiero jak zgasiłem silnik wrzucił do żywych  jakieś rady pzdr 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, michal.8a napisał:

komunikat skontroluje układ wydechowy i ESP

Jeżeli przestudiowałeś cały temat to wiesz, że powodów może być wiele;

    - podłączyć clip i odczytać błędy, aby nie szukać we mgle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Błąd P0420 ; to zdolność katalizatora do usuwania szkodliwych składników, poniżej wymaganej wartości,

Przyczyną może być;

   - nieszczelności układu wydechowego,

   - awarię jednej z sond lambda ;

   - zatankowanie syfiastego paliwa,

   - dużo jazd po mieście i zamulenie katalizatora,

   - świece zapłonowe - uszkodzone,

   - brudny filtr powietrza,

1/ zatankować do pełna na sprawdzonej stacji,

2/ dać po garach wielokrotnie na prostych odcinkach,

3/ skontrolować świece, filtr powietrza,

4/ dokonać pomiaru napięć sond lambda

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Megane 3 1.6 16v 101km benzyna 2009. Przejechałem nim dopiero niecałe 100km i to po mieście, nie było okazji wyjechać w dłuższą trasę, a dzisiaj przy odpaleniu wyskoczył komunikat skontroluj układ wydechowy. Raczej nie występują inne objawy bynajmniej nie zauważyłem jakiś spadków mocy, czy szarpania, a musiałem załatwić kilka spraw więc trochę jeździłem. Widziałem sporo postów na ten temat, ale często występowały też inne komunikaty, albo występowało to w innych wersjach. Z postów wyczytałem, że często może to być sonda lambda, ale także dużo innych rzeczy nawet zbyt mała ilość czynnika klimy hmm. Podjechałem podpiąc pod komputer i błąd niby dotyczy zwarcia w obrębie sondy za katalizatorem (dokładne zdjęcie w załączniku). Na razie błąd wykasowany, ale do warsztatu mam podjechać dopiero w przyszłym tygodniu, żeby przyjrzeli się faktycznie jak to wygląda od spodu? Może miał ktoś podobnie, z góry dziękuję za pomoc.

274290485_5020560854698298_4127958491926430106_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wszystkim. Proszę o pomoc/podpowiedź, bo ręce mi już opadają. Po dłuższej przerwie z przygodami serwisowymi w mojej Megane 3 PH2, 1.2TCE, nagle (wczoraj), przy kolejnym tego dnia uruchomieniu auta, bez jakiegokolwiek "ostrzeżenia", pojawił się błąd "skontroluj układ wydechowy" + kluczyk + check engine. Silnik pracuje bez zarzutów, żadnych dziwnych zachowań. Dzisiaj przed trasą na dystansie ok 70km. podpiąłem interfejs diagnostyczny i sprawdziłem czy wyświetli się błąd i czy może da się go skasować, żeby zobaczyć czy powróci. Błąd, który się wyświetlił, to P1562; Status: Potwierdzona; Jednostka sterująca: jednostka sterująca silnika. Po skasowaniu błędu i ponownym odpaleniu auta żadne kontrolki się już nie pojawiły. Po trasie i ponownym odpaleniu auta błąd powrócił (na trasie auto jechało ładnie, bez problemów - autostrada+ekspresówka+jazda po mieście). Gdy wróciłem do domu tą samą trasą z świecącymi się kontrolkami j.w., ponownie się podpiąłem i skasowałem błąd. Niestety po dwukrotnym odpaleniu auta (bez przejechania jakiegokolwiek dystansu), kontrolki znowu zaczęły się świecić. Ciekawe jest, że gdy skasowałem błąd i uruchomiłem auto, a check, kluczyk i komunikat się nie wyświetlały, to błąd P1562 miał status "oczekujący"...?

Proszę o podpowiedź, w którym kierunku iść? 

Może ma ktoś sprawdzony serwis w Katowicach? 

Z góry dziękuję za podpowiedzi. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2022 o 20:21, bungar napisał:

Podjechałem podpiąc pod komputer i błąd niby dotyczy zwarcia w obrębie sondy za katalizatorem

Producenci sond prognozują trwałość sond na ;

   - 150 do 160 tys km przebiegu,

W czasie wizyty u mechanika sprawdź przebieg napięcia I sondy również,

W razie wymiany ;

   - to tylko sonda oryginał, bo zamienniki szybko padają,

Sprawna II sonda faluje w przedziale; 0,6 – 0,8 V,

Sprawdź przewody instalacji elektrycznej sondy II do sterownika czy nie są ;

- przygniecione,

- przepalone ( od wydechu),

- posprawdzaj styki, kostki, masy,

DF093 - - błąd dotyczą obwodu pomiarowego sondy II

  - problemy istnieją na połączeniach ecu  z sondą lambda  ( przewód, kostka , piny)

        - zobacz stan wtyczek sterownika silnika,

Napięcie sondy mierzy sterownik ;

   - pokazuje wartości takie jakie trafiają do niego ;

        -  nie koniecznie takie jakie jest na wyjściu z sondy,

        -  po drodze są kostki, piny oraz przewody pomiędzy sondami a sterownikie

 

W dniu 20.02.2022 o 22:16, Piken napisał:

Błąd, który się wyświetlił, to P1562; Status: Potwierdzona; Jednostka sterująca: jednostka sterująca silnika.

W I kolejności należy;

   - posprawdzać styki jednostki sterującej oraz stan wtyczek jednostki,

   - przeczyścić je 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!