Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, milejow napisał(a):

Jak klocki firmowe, nie jakieś ,,made in prosto z chin,, to znak, ze jarzmo nie do końca wyczyszczone przed montażem klocka. Nigdy nie miałem potrzeby szlifować wąsów klocka

Swego czasu kupowałem często klocki TRW, to zdarzało się, że trzeba było je minimalnie podszlifować, a uwierz, skrupulatnie czyszczę szyny w jarzmie. Jak napisałem wcześniej, problemem raczej jest fabryczna farba, której pewnie raz im się nałoży trochę grubsza powłoka, a raz cieńsza – zwykle wystarczy ją podszlifować i jest OK. Od tych całych "markowych" klocków zacząłem odchodzić, dostrzegając zasadniczo brak różnicy pomiędzy tymi tańszymi. Teraz jak we wrześniu zeszłego roku kupiłem Fluence, to tylko się w tym utwierdziłem, bo auto miało zamontowane klocki Textar, ponoć spoko marka. Tyle, że piszczały masakrycznie i potwornie pyliły. Z pierwszego powodu, choć mięsa miały dużo, od razu wymieniłem je na nowe już nie takie markowe i nastała cisza, a felgi po jednej trasie nie są całe czarne od pyłu... Także biorąc pod uwagę moje doświadczenia, kupowanie droższych klocków zwyczajnie mija się z celem - chyba, że ktoś jeździ wyczynowo autem albo traktuje ulice jak tory wyścigowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pylenie zawsze można zastosować klocki tzw. ceramiczne np. w TRW z linii produktów Dtec zamiast pylących Ctec.

Ja następne klocki, które założę to będą Quaro cermiczne. Brat testuje w Espace i są całkiem spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie krótkie pytanie z rodziny 'trochę głupich pytań'..., może też komuś z M3 się przyda, obstawiam że hamulce są te same.

Wymieniłem zacisk dzisiaj (praw tył w M2), trochę na wariata to robiłem, zresztą jak od ostatnich 6 lat... ale, zauważyłem to w ostatnim momencie, chwila zawahania, zerkłem do wujka google, na catcar, na szybko serwisówki i nic nie znalazłem. A chodzi o to że prowadnice zacisku, czyli te które wchodzą w jarzmo są różne, jedna prowadnica jest ścięta z trzech stron na długości, a druga stopniowana 3x na średnicy... trochę wpadłem w konsternację. Czy to ma znaczenie która jest gdzie? Założyłem na oślep, nawet nie pamiętam jak i działa jak powinno :D

Edytowane przez Rbt86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Rbt86 napisał(a):

Założyłem na oślep, nawet nie pamiętam jak i działa jak powinno :D

Zapewne jest różnica, jedna z nich może być prowadząca. Może akurat trafiłeś jak należy i dlatego jest ok, a jeśli nie trafiłeś to może być coś nie tak w końcu jeśli chodzi o zużycie klocków chociażby lub ogólnie działanie hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Czy te tarcze da się jeszcze uratować? Rok temu były wymieniane, auto mało jeździło czasami stało po 1-2 tygodnie

 

Jest to wewnętrzna strona tarczy, zewnętrzna jest okej

Tarcze ATE, klocki Ate ceramic

 

Czy może spróbować założyć nowe klocki?

 

Edytowane przez pawelosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzał bym się jarzmom: blokują klocki i przez to klocek nie pracuje całą powierzchnią. Jarzma są najprawdopodobniej skorodowane na styku z klockiem.

Zrób sam, nie dawaj do wymieniaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze mogą pozostać jeśli użyjesz miękkich klocków np ATE, czy Brembo. Jedyny minus to pylenie felg. Tarcze ATE się nie wihrują i wytrzymują przynajmniej dwie zmiany klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

ATE też mają jakieś pokrycie przeciwkorozyjne, nie jest to trwały lakier, ale całe tarcze były tym pokryte. Zakładałem niedawno do Opla. Tam gdzie jest styk klocka z tarczą to się ta powłoka wytarła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lakierowanie nic nie pomoże bo przeciez hamowanie odbywa się przez tarcie klocka o metal. Tak więc każdy lakier zedrze się przy pierwszym hamowaniu i tyle. Tarcze będą zawsze korodowaly jeżeli auto nie jeździ. Kiedy auto jeździ  klocek na poczatku ściera warstwę rdzy, stąd często słyszalne odglosy od hamulców przy pierwszym użyciu po dłuższym postoju. Jak jest wilgotno to wystarczy dzień dwa i tarcza robi się ruda 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!