Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, milejow napisał(a):

Jak klocki firmowe, nie jakieś ,,made in prosto z chin,, to znak, ze jarzmo nie do końca wyczyszczone przed montażem klocka. Nigdy nie miałem potrzeby szlifować wąsów klocka

Swego czasu kupowałem często klocki TRW, to zdarzało się, że trzeba było je minimalnie podszlifować, a uwierz, skrupulatnie czyszczę szyny w jarzmie. Jak napisałem wcześniej, problemem raczej jest fabryczna farba, której pewnie raz im się nałoży trochę grubsza powłoka, a raz cieńsza – zwykle wystarczy ją podszlifować i jest OK. Od tych całych "markowych" klocków zacząłem odchodzić, dostrzegając zasadniczo brak różnicy pomiędzy tymi tańszymi. Teraz jak we wrześniu zeszłego roku kupiłem Fluence, to tylko się w tym utwierdziłem, bo auto miało zamontowane klocki Textar, ponoć spoko marka. Tyle, że piszczały masakrycznie i potwornie pyliły. Z pierwszego powodu, choć mięsa miały dużo, od razu wymieniłem je na nowe już nie takie markowe i nastała cisza, a felgi po jednej trasie nie są całe czarne od pyłu... Także biorąc pod uwagę moje doświadczenia, kupowanie droższych klocków zwyczajnie mija się z celem - chyba, że ktoś jeździ wyczynowo autem albo traktuje ulice jak tory wyścigowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pylenie zawsze można zastosować klocki tzw. ceramiczne np. w TRW z linii produktów Dtec zamiast pylących Ctec.

Ja następne klocki, które założę to będą Quaro cermiczne. Brat testuje w Espace i są całkiem spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie krótkie pytanie z rodziny 'trochę głupich pytań'..., może też komuś z M3 się przyda, obstawiam że hamulce są te same.

Wymieniłem zacisk dzisiaj (praw tył w M2), trochę na wariata to robiłem, zresztą jak od ostatnich 6 lat... ale, zauważyłem to w ostatnim momencie, chwila zawahania, zerkłem do wujka google, na catcar, na szybko serwisówki i nic nie znalazłem. A chodzi o to że prowadnice zacisku, czyli te które wchodzą w jarzmo są różne, jedna prowadnica jest ścięta z trzech stron na długości, a druga stopniowana 3x na średnicy... trochę wpadłem w konsternację. Czy to ma znaczenie która jest gdzie? Założyłem na oślep, nawet nie pamiętam jak i działa jak powinno :D

Edytowane przez Rbt86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Rbt86 napisał(a):

Założyłem na oślep, nawet nie pamiętam jak i działa jak powinno :D

Zapewne jest różnica, jedna z nich może być prowadząca. Może akurat trafiłeś jak należy i dlatego jest ok, a jeśli nie trafiłeś to może być coś nie tak w końcu jeśli chodzi o zużycie klocków chociażby lub ogólnie działanie hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!