Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Auto stoi w garażu,mam jeszcze 2gi samochód więc z rozbiórką nie ma problemu.Te styki to masz na myśli wtyczkę przy ów klamce wewnętrznej?może głupie pytanie ale zasilanie na wtyku jest tam cały czas czy przez chwilę?zwykłą żarówką 12v dam radę?(elektronik to ja nie jestem)tak czytam i czytam i jeśli dobrze rozumiem to ten sensor z 2oma oczkami jest właśnie odpowiedzialny za odblokowanie drzwi w chwili przerwania dłonią sygnału,i można go indywidualnie wymienić np.na ten z aukcji którą mi pokazałeś?czy trzeba coś programować?

Ile jest tam wtyczek;od anteny,od sensora i jeszcze coś?piszą o jakimś czujniku w klamce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz HF to masz 3 elementy. Antena z dwoma przewodami, element zazwyczaj znajdujący się w klamce zewnętrznej i wspópracujący z przyciskami karty, Przycisk w klamce kolejne 2 przewody to ten od zamykania jak karta jest poza autem ale w zasięgu anten, i 3 element to zespól sensora obecności dłoni pomiędzy karoserią a klamka. Jest to układ diod nadawczej i odbiorczej na podczerwień. Niestety nie wiem ile tam jest styków i przewodów ale wtyczka jest oddzielna. To jest to co na aukcjach widać. Czy będzie pasowało z innego auta nie wiem. Z aukcji jednak wynika ze zewnętrznie wyglądają tak samo zarówno w Lagunach Sceniolach III i Clio, bo takie fotki są dostępne.

http://allegro.pl/listing/listing.php?string=czujnik+klamki+hands+free&search_scope=category-18709

Dodatkowo jeszcze jest kilka przewodów (4 albo 6, zależnie czy przód czy tył) biegnących do zamka ale to inna bajka choć powiązana, bo działa jak poprawie działają wcześniej opisane.

Co do obecności zasilania, to logicznie myśląc powinno, ono być jak auto jest zamknięte i karta w zasięgu anten, czyli wtedy jak oczekuje przerwania wiązki podczerwieni, by zamki po włożeniu dłoni za klamkę odblokować.

Chociaż wygląda mi na stałe zasilanie czujnika, bo w meganach i sceniolach anteny nie prowadzą stałego "nasłuchu" karty, by przy jej obecności zasilić czujniki.

Jeśli stale zasilany czujnik wykryje przerwę w IR, to szuka karty czy jest w zasięgu anteny..

Chyba ta 2 opcja tu ma zastosowanie.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dzięki za podpowiedzi spróbuje się za to zabrać,najbardziej to mam cyka z tą tapicerką żeby czegoś nie połamać bo później to już może jakoś pójdzie a i w razie W to można pokleić w środku nie widać a tapicerkę to nie sztuka spaprać jak ktoś nie wie gdzie i jak kręcić,ciągnąć.Dam znać co i jak,mogę jeszcze coś pytać ale to w trakcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bede cytowac twojego postu gojgien . ale antena ma duzo wspulnego do otwierania drzwi na czujnik wkladania reki jedno z drugim jest powiazane . antena wykrywa obecosc karty a czujnik uaktywnia sie wtedy od wlozonej reki inaczej nie dziala . wiec nie pisz jak nie wiesz . ja wymienialem i wiem ... :!:

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7

Ludzie B) Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas ;) ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po małej próbie tzn; odpiełem wtyczkę wewnątrz klamki od tego sensora i ożywa otwieranie drzwi tylnych,po wpięciu wtyki nie działa otwieranie całej prawej strony,więc co może być zepsute?

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

antena wykrywa obecosc karty a czujnik uaktywnia sie wtedy od wlozonej reki inaczej nie dziala . wiec nie pisz jak nie wiesz

Jak pisałem wyżej działanie i zależność jest odwrotna.......

Nie należy wskazywać że powodem jest antena skoro karta jest wykrywana i przyciski na karcie drzwi otwierają... Choćbyś to i 80 razy wymieniał.

Za to z wielkim prawdopodobieństwem może to być sensor z diodami IR, który nakazuje antenom karty szukać jak przez dłoń zostanie przerwana wiązka podczerwieni.

Dlatego też w megankach i sceniolkach nie ma takiego układu i zależności jak w LAGUNIE, że zamki się same blokują jeśli karta oddali się poza zasięg anten.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko, dzisiaj wymieniłem klamki (sprawne), po podłączeniu u mnie na jednej nie chce ruszyć sensor i zamykanie z guzika, na drugiej zamykanie z guzika, gdzie może tkwić problem? (gdzieś w clipie albo jakimś sterowniku?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie bys wiedział po obdukcji miernikiem w wiazce kabli (kostce z drzwi do ramy jak ja odłaczysz ,czy przycisk dziala na klamkach na tzw suchym zamykaniu czy jest przejscie na mikroswiczu . jak jest przejscie to dziala przycisk a wtedy szukał bym dalej przyczyny w wczesniejszych złaczkach kabli a nie w dzwiach ale zawsze mozna sprawdzic potem clipem . zawsze bedziesz wiedzial cokolwiek nizeli nic . ja mialem problem zasniedzialej kostki do czujnika (tego co po wlozeniu w reki otwiera drzwi)a druga sprawa w srodku klamki antena szwankowala bo kabelki sie obtarły w wewnetrznej stronie o blachy w drzwiach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W okolicach Poznania jest ktoś, kto mógłby mi to sprawdzić "za flaszkę"? :!: Bo obchdozenie samochodu i zamykanie z klapy, albo wyciąganie kluczyka jest już frustrujące...

Edytowane przez brudijr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmm przyszło mi na mysl byś sprubował odpiąć wszystkie wtyczki od komputera na jakies pare minut. ja miałem problem z innej bajki tzn jak ciągłem kabel plusowy od aku a musialem wszystko wyciagac by pod kierka w wiazce puscic kabel odpinaem wtyczki od komputera i po złozeniu pozniej do kup.... to ustrojstwo pokazywalo mi błedy na desce rozdzielczej takie jak asr/abs fault i takie tam . a przedtem nic nie bylo i ponownie odpielem kable od kompa przeczyscilem wtyczki i podociskalem wszystko i problem zniknoł ale i tez prawa strona drzwi z guzikiem zaczela dzialac . wiec moze i tez u ciebie cos zadziala .

 

A jak z przodu rusze wiazka kabli pomiedzy drzwiami a buda auta to czasami dźwięku w głośniku nie mam ale to na marginesie. wiec radze dobrze najpierw sprawdzić wszystkie wtyczki itp. poczyscic . te nasze auta tak maja po pewnym czasie brak styku albo sniedzieje cos. a dopiero jak wykluczysz wszystko to wjazd na clipa i sprawdzenie a ewentualnie wgranie nowego softu pomoze.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi

Tomik

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wstawiłem fabryczne, ostatnio nawet jednemu z kolegów z forum wszystkie wymieniałem w meganie i zewnętrzną część mikrowłacznika, tą od strony kulki, zapaćkałem smarem silikonowym przed poskładaniem klamki.

Smar ten jest na tyle miękki i ciągliwy, że nie powinna się tam woda dostać, a jeśli dostanie się kurz to i tak osiądzie na smarze, co w niczym nie przeszkadza..

Od dołu, od strony przewodów, całość wcześniej zalana klejem na ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

jestem nowy na forum i zarazem nowym posiadaczem Megane II z 2003 rocznika przeczytałem prawie w całości ten wątek ale w dalszym ciągu nie wiem jak mam poradzić sobie z moim problemem. Jak kupiłem samochód to działał tylko przycisk w klapie bagażnika wszystkie 4 drzwi nie działały tzn tylne czasami działały czasami nie. Od samego początku system HF działał u mnie w taki sposób, że po włożeniu ręki w klamki nic się nie działo tylko jak pociągnąłem ręką 2x to wtedy otwierały się tylko lewe drzwi czyli kierowcy i pasażera prawa strona nie działają wcale, myślałem że po wymianie tych mikrowłączników problem się rozwiąże ale nadal nie mogę otworzyć drzwi od strony prawej nawet ciągnąć za klamki po klika razy nie wspominający już o tym że jak wkładam obojętnie w jaką klamkę rękę nic się nie dzieje. Wczoraj wieczorem próbowałem ten patent z tym trzymaniem 10sek na wciśniętym przycisku do drzwi też nie działa :mrgreen: Czy ktoś wie od czego może się to dziać i co mogę zrobić żeby sprawdzić samemu zanim oddam samochód do mechanika ??

 

Pozdrawiam,

ga2cek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbebeszyc niedziałające drzwi i sprawdzić czy dochodzi impuls sterujący samymi zamkami w tych drzwiach. Pojawia się na ułamek sekundy na pinach A do F (sprawdź w schematach które to piny) we wtyczkach podłączonych do zamków.

HF tylko steruje impulsem wykonawczym który to załącza silniczek siłownika w zamkach. Jak ta linia będzie miała przerwę to nawet działające czujniki zamków nie odblokują.

Jeśli jeszcze z tym nie miałeś styczności, to najlepiej oddać do kumatego elektryka.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!