Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Informację otrzymałem z mojego lokalnego ASO, które jak się później dowiedziałem nie jest zbyt dobrym źródłem informacji. 

 

Pytanko. Jeżeli pada czujnik to wyłącza daną stronę (oba czujniki po stronie kierowcy, bądź pasażera). A jak to jest z przyciskami? Też jest jakaś zależność między nimi? Zauważyłem, że czasami mam problem i nie mogę zamknąć auta przyciskami w przednich drzwiach. Pytam, ponieważ nie wiem czy szukać klamek na wymianę, czy nie jest to połączone i szukać winy po stronie komputera. Błędów brak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 3.08.2014 o 22:05, e-mil11 napisał(a):

Dłoń jest wykrywana przez diodę podczerwieni umieszczoną w sensorze/czujniku obecności. Po 72 godzinach komputer odcina czujnik dłoni, aby oszczędzać energię, gdy samochód stoi nieużywany. Po 72h aby odblokować zamki musisz pociągnąć raz za klamkę (wtedy właśnie dźwignia, która połączona jest z klamką dotyka switcha z tyłu sensora), drugie pociągnięcie za klamkę otworzy drzwi.

Rozwiń  

A możesz mi napisać gdzie szukać usterki jeśli po tych 72h pociągnięcie za klamki nie działa w ogóle ? Ogólnie handsfree działa normalnie przez te 72h potem już tylko z karty trzeba drzwi otworzyć by znów zaczął hands free na te 72h znów działać. I sprawdzane to było we wszystkich klamkach, nie da rady otworzyć bez użycia karty

Edytowane przez demo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 5.06.2020 o 11:54, demo1 napisał(a):
  W dniu 5.06.2020 o 11:54, demo1 napisał(a):

A możesz mi napisać gdzie szukać usterki jeśli po tych 72h pociągnięcie za klamki nie działa w ogóle ?

Rozwiń  

 

Rozwiń  

To nie usterka - tak ma być i pozostaje tylko otwarcie przyciskiem z karty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik optyczny jest uszkodzony - on ma zintegrowany mikrostyk odpowiedzialny za pierwsze pociągnięcie klamki. Miałem MII z tym systemem: 72h nie robiło wrażenia na tym systemie, działało cały czas tak samo, czyli kiedy bym nie próbował otworzyć auta to działała optyka klamki i auto się otwierało. Aby przyciski do zamykania długo działały należy je delikatnie naciskać.

Ogólnie szacun dla Renault, że zaprojektował i zbudował chyba jako pierwszy tak życiowy system. Żona była zachwycona: otwiera się bez klucza, odpala przyciskiem, zamyka przyciskiem.

Krytykują tylko ci co nie rozumieją działania systemu lub mają coś w nim niesprawnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 5.06.2020 o 13:36, szwagier24a napisał(a):

. Miałem MII z tym systemem: 72h nie robiło wrażenia na tym systemie, działało cały czas tak samo,

Rozwiń  

To nie oznacza, że Miałeś dobrze. Tam uch powinno całkowicie odciąć zasilanie i ja tak mam.

Tak on miał od nowego.

W Lagunie jest tak samo, poza dłuższym czasem czuwania i zamykaniem samoczynnym.

Nawet współczesne samochody w działaniu tego systemu im nie dorównują.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poście, który linkowałem wyżej jest wszystko napisane.

Jeżeli po 72h auto nie odblokowuje zamków po jednym pociągnięciu za klamkę to znaczy, że uszkodzony jest mikrostyk z tyłu sensora optycznego. 

Zrób test:

1. Zamknij samochód. 

2. Pociągnij za klamkę, ale tak żeby nie wkładać dłoni. 

3. Jeżeli usłyszysz dźwięk rozblokowania zamków, ale drzwi nadal pozostaną zamknięte to mikrostyk jest ok i przyczyny szukaj w innym miejscu. 

4. Jeżeli usłyszysz dźwięk rozblokowania zamków, ale drzwi otworzą się to znaczy, że czujnik optyczny wykrył jakiś ruch i musisz powtórzyć test. 

5. Jeżeli nie stanie się nic (tak jak po 72h) to musisz zajrzeć do czujnika optycznego. I albo będziesz go reanimował jak ja, albo wymienisz na inny. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 5.06.2020 o 13:50, jabrze napisał(a):

To nie oznacza, że Miałeś dobrze. Tam uch powinno całkowicie odciąć zasilanie i ja tak mam.

Tak on miał od nowego.

W Lagunie jest tak samo, poza dłuższym czasem czuwania i zamykaniem samoczynnym.

Nawet współczesne samochody w działaniu tego systemu im nie dorównują.

 

Rozwiń  

Ja przypuszczam, że w niemcowie ktoś tam rączki wkładał i dlatego system się nie usypiał. Nie było też problemu z akumulatorem z tego powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, jako nowy użytkownik tego forum i Megane 2 ph II od niecałych dwóch miesięcy, chciałem się przywitać :) obym miał pozytywne doświadczenia z tym cudem techniki :D

Jednocześnie podepnę się pod temat, przekopałem wszystko co się da, znalazłem schematy itp. itd. więc już jakieś pojęcie mam.

A problem polega na tym że nie przemyślałem przed zakupem kwestii karty jako kluczyka. Należę do osób które w kieszeni mają wszystko, i karta trochę cierpi, chciałem kupić jakieś etui i wzmocnić jakimś plastikiem lub blachą aluminiową, no ale kartę trzeba wkładać do czytnika...i tu pojawił się problem.

HF nie mam, więc pomyślałem że to założę, ale to kupa roboty, po dłuższym przemyśleniu otwieranie drzwi z karty to nie problem, chciał bym jedynie odpalać bez wyciągania karty z kieszeni. Więc temat klamek itp odpada.

Sprawdziłem czym mam instalacje pod antenę w bagażniku - nie mam, zerkłem pod podłokietnik (niewiele widać bez demontażu całości) jedynie widzę jakiś zielonkawy kabelek, więc domniemam że instalacji brak. W głąb konsoli środkowej jeszcze nie zaglądałem (brak czasu), lada dzień będę wypinał się ledami (WAŚ) do UCH w komorze silnika (złącze PPH2 pin 3-6-11) więc sprawdzę czy mam wersję N3.

Ale mam maxiecu i trochę zacząłem się bawić. Żeby mieć pewność że nie mam HF, włączyłem 'dostęp bez użycia rąk' - program wypluł że funkcja niedostępna, spróbowałem z 'wolne ręce start' - funkcja zaprogramowana.

ku mojemu zdziwieniu, wcześniej po wejściu do auta miałem komunikat 'włóż kartę' a później 'naciśnij hamulec i start' (czy jakoś tak),

teraz mam od razu po wejściu do auta 'naciśnij hamulec i start' (czy jakoś tak) po naciśnieniu startu jest komunikat że karty nie wyktyto. Domniemam że UCH jest w wersji N3.

A moje pytanie brzmi, ile jest potrzebnych anten aby TYLKO odpalanie działało!? Wiem że są 3, dwóch na pewno nie mam, nie wiem jak ostatnia w konsoli środkowej. Jeżeli są potrzebne 3 to nie jest to problem, ale nie czaję w jakie piny się powpinać w złączu PE3 ? trochę to dla mnie niezrozumiałe.

z góry dzięki za podpowiedzi :)

Screenshot_20220613-155306.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do odpalania zakładasz tylko trzy anteny wewnętrzne do wykrywania karty. Na wycinku schematu  oznaczone 1396, 1397, 1398. Umiejscowienie anten widać na załączonym PDF. Podłączasz do  złącza PE3 do zielonej połówki wtyczki według zamieszczonego schematu lub tego co umieściłeś na liście. Gniazda są oznaczone na obudowie UCH, piny są oznaczone we wtyczce.

Przechwytywanie.thumb.JPG.cc4be66f32e565fd2af8608326761ecc.JPG

 

 

 

merged.pdfPobieranie informacji ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki za szybką odpowiedź, ogólnie temat do szybkiego opracowania, ale pojawił się mały problem, w końcu dotarłem do BSI (w kabinie) no i klops, brak gniazda PE3 (ślepe gniazdo), jednak najpierw muszę się upewnić czy mam UCH N3, bez tego ani rusz.

Jeszcze raz dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 13.06.2022 o 19:53, Rbt86 napisał(a):

jednak najpierw muszę się upewnić czy mam UCH N3

Rozwiń  

UCH to jest moduł w kabinie, powinien mieć białą nalepkę z numerem fabrycznym i oznaczeniem N2 lub N3. Pod maską jest UPC i jego wersja nie ma znaczenia dla działania HF.

Na zdjęciu UCH z wydrukowaną wersją na nalepce. Złącze PE3 musi posiadać wyprowadzone piny. Całe to złącze służy do obsługi HF..

image.thumb.png.6eb978780ccb07a30ededb8de0c25784.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, teraz czaję, UPC, UCH, BSI wszędzie pisze inaczej i się człowiek gubi.

Czyli mój UCH to na pewno nie jest N3 bo mam ślepe gniazdo PE3, jedynie podmiana od lepszego dawcy, ma to sens!?

Edytowane przez Rbt86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!