Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników


Andrzej-2010

Rekomendowane odpowiedzi

No możliwe że nie zauważyłem, ale jak miałem wymieniany silnik to oglądałem wszystko dokładnie, bo turbinę też regenerowałem. Po patrze jeszcze raz.

Ale fakt jest taki że zmienia charakterystykę pracy i po kilkudziesięciu regeneracjach wywala błąd, że olej jest rozrzedzony przez paliwo.

Nawet w Clipie możesz sprawdzić poziom rozrzedzenia oleju przez paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak coś ma. U m nie przed wymianą oleju pokazywało rozrzedzenie 1,2 a po wymianie pokazuje rozrzedzenie 0,2. A rozrzedzenie bierze się z paliwa które prawdopodobnie z wydechu przedostaje się częściowo do oleju lub jest lekko zwiększona dawka na wtryskiwacze. Komunikatu w związku z rozrzedzeniem nie miałem, może dlatego, że było jeszcze zbyt niskie.

Samych regeneracji filtra było 181 przy przebiegu auta 147 kkm i wszystkie udane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilkudziesięciu regeneracjach wywala błąd, że olej jest rozrzedzony przez paliwo.

Nawet w Clipie możesz sprawdzić poziom rozrzedzenia oleju przez paliwo.

Co ile km zmieniasz olej i jakiej długości trasy najczęściej robisz ? ( krótkie do 20 km, częste starty lub miasto? )

ECU- kontroluje cały proces wypalania oraz stan oleju i wszystko to możesz odczytać na clipie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak coś ma. U m nie przed wymianą oleju pokazywało rozrzedzenie 1,2 a po wymianie pokazuje rozrzedzenie 0,2. A rozrzedzenie bierze się z paliwa które prawdopodobnie z wydechu przedostaje się częściowo do oleju lub jest lekko zwiększona dawka na wtryskiwacze. Komunikatu w związku z rozrzedzeniem nie miałem, może dlatego, że było jeszcze zbyt niskie.

Samych regeneracji filtra było 181 przy przebiegu auta 147 kkm i wszystkie udane.

To ciekawa teoria - olej silnikowy jest w silniku, a DPF wypala się swoim wtryskiwaczem w DPFie, a nie jak w starych dizlach podając zwiększoną dawkę ON do spalenia w cylindrach.

IMHO nie ma i nie może mieć nic wspólnego, bo przecież spaliny z DPFa nie cofają się do cylindra/misy olejowej.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W DPF-ie nie ma wtryskiwacza. Piąty wtryskiwacz jest umieszczony tuż za turbiną, do filtra ma prawie pół metra. Wiadomo, że spaliny nie płyną jak rzeka tylko pulsują. Dodatkowo zawór EGR też pobiera spaliny które są powtórnie dostarczane do cylindrów.

Skoro w silnikach z DPF z 5 wtryskiwaczem jest mierzony stopień rozrzedzenia oleju to coś musi być na rzeczy. Nie będę się spierał, że to akurat piąty wtryskiwacz powoduje to rozrzedzenie, być może jest też zwiększana dawka paliwa, tego nie wiem. Fakt, że przy wymianie oleju zgodnie z zaleceniem fabryki co 30 kkm może wystąpić około 30 regeneracji filtra i to nie pozostaje bez wpływu na rozrzedzenie oleju. Przy częstszej wymianie oleju pewnie ten problem jest marginalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, czy egr podczas wypalania filtra może się otworzyć?

I druga sprawa czy to rozrzedzenie oleju nie jest tylko szacowane na podstawie wklepanych danych przez clipa? Możemy przecież ręcznie ustawić dzienne przebiegi, ile razy auto będzie odpalane itp. Gdyby to odpowiednio ustawić, to nie będzie się rozrzedzenie zbyt często pojawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fantasta. Więc masz odpowiedź na Twoje pytania.

Częste starty ( duża ilość paliwa ), krótkie odcinki i stop to silnik nie nagrzany właściwie. Warto skrócić okres wymiany do 10.000 km i co jakiś czas wypad za miasto i dać po garach. Rozrzedzony olej to większe tarcie, większe zużycie paliwa, większe zapchanie Fapa i tym częstsze wypalanie Fapa - co też zwiększa zużycie paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba do 6 kkm, jak ma takie roczne przebiegi.

 

Dodano: 14 kwi 2017 - 13:22

W DPF-ie nie ma wtryskiwacza. Piąty wtryskiwacz jest umieszczony tuż za turbiną, do filtra ma prawie pół metra. Wiadomo, że spaliny nie płyną jak rzeka tylko pulsują. Dodatkowo zawór EGR też pobiera spaliny które są powtórnie dostarczane do cylindrów.

Skoro w silnikach z DPF z 5 wtryskiwaczem jest mierzony stopień rozrzedzenia oleju to coś musi być na rzeczy. Nie będę się spierał, że to akurat piąty wtryskiwacz powoduje to rozrzedzenie, być może jest też zwiększana dawka paliwa, tego nie wiem. Fakt, że przy wymianie oleju zgodnie z zaleceniem fabryki co 30 kkm może wystąpić około 30 regeneracji filtra i to nie pozostaje bez wpływu na rozrzedzenie oleju. Przy częstszej wymianie oleju pewnie ten problem jest marginalny.

Dopalanie spalin piątym wtryskiwaczem w silnikach renault.

Jakoś mi nie chce się wierzyć, że spaliny wracają przez turbo (które przecież wypycha je z silnika) z powrotem do obiegu.

 

thumb_hosting_zdjec_1492172413__fap_dpf_renault.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś mi nie chce się wierzyć, że spaliny wracają przez turbo

Nikt nie pisze, że tak jest na 100 %. To tylko hipoteza, natomiast rozrzedzenie oleju jest faktem także w silnikach posiadających FAP z 5 wtryskiwaczem. Może rozrzedzenie powoduje zwiększona główna dawka paliwa.

Natomiast dołączony poglądowy rysunek nie jest od dci 110 KM.

Wiem tylko, że u mnie przed wymianą oleju maxiecu pokazywał współczynnik rozcieńczenia oleju 1,2 a po wymianie 0,2. W elektronikę nie ingerowałem, nie kasowałem kilometrów do następnego przeglądu a nastąpiła zmiana tego parametru. Może z pomiaru poziomu i ciśnienia oleju? Nie mam pojęcia jak to działa ale fakt, że sterownik silnika widzi zmienione właściwości oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ciekawi mnie jeszcze jeden temat.

Jak jest regeneracja podczas jazdy to z rury nic nie widać poza gorącymi spalinami. Natomiast podczas wymuszonej regeneracji z CLIPa, kopci gorzej niż kominy w Krakowie.

Może tylko wtedy działa ten piaty wtryskiwacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ciekawi mnie jeszcze jeden temat.

Jak jest regeneracja podczas jazdy to z rury nic nie widać poza gorącymi spalinami. Natomiast podczas wymuszonej regeneracji z CLIPa, kopci gorzej niż kominy w Krakowie.

Może tylko wtedy działa ten piaty wtryskiwacz

czyli wg Ciebie podczas jazdy, gdy jest proces wypalania, to piąty wtryskiwacz nie działa?

Poczytaj tutaj i zrób sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Andrzej-2010 zmienił(a) tytuł na Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!