Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, 4pablo napisał:

Tak, na zimnym jest tak samo. Pali praktycznie od pierwszego, rzadko zdarza mu się po 1-2 sekundach zgasnąć

Jeśli od razu nie wchodzi na wysokie obroty to może być związanie z za niskim ciśnieniem pompy paliwa. Taka gorzej podaje paliwo w wyższych temperaturach otoczenia. Zazwyczaj jest to zauważalne latem. Tego nie wiążę z kzfr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy rozruchu zimnego charakterystycznie nie zarzęzi koło zmiennych faz?(filmy obrazujące znajdziesz na Yt).

Wg. mnie zawór do wymiany. Do sterownika daleka droga.

Jeśli po nocnym postoju zdejmiesz wężyk z króćca pompy paliwa to ono rozbryźnie czy ledwie wyleci z niego? W ten sposób ustalić, czy zawór zwrotny w pompie paliwa trzyma ciśnienie lub za pomocą jakiejś pompki przez ten króciec spróbuj wtłoczyć powietrze do pompy/zbiornika paliwa. Jeżeli się da to pompa do wymiany- nie polecam wymiany samego silniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bingo! Podłączyłem żarówkę 21W pod wyjętą wtyczkę, zawór na miejscu (wcześniej próbowałem działanie wyciągniętego zaworu - podłączony na krótko działał).

Nakręciłem filmik, ale za duży żeby go tu wrzucić.

Krótka przejażdżka, silnik lekko rozgrzany. Żarówka działa-zapala się i gaśnie, reaguje na obroty! Zniknął błąd wtrysku ET064 BŁAD WTRYSKU, pozostał jako zapamiętany DF080 (ale mogę go kasować Pyclipem, wcześniej nie mogłem), po chwili od uruchomienia zapala się SERVICE (wcześniej świecił się od razu po włączeniu zapłonu). Działają oba odczyty V°. Dorzucam csv,

 

Moim zdaniem to jednak uwalony zawór ZFR.

21_10_23_10_38_28_10536_SP_System_parameters_KONTROLA_SILNIKA_OBIEG_POW._(DOŁAD_SSANIE).zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, 4pablo napisał:

Na obciążenie silnika.

Jednoznacznie uszkodzony elektrozawór. Sprawdź jeszcze, czy któryś z jego pinów nie przewodzi na masę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jakie jest sterownie tym zaworem. Po rozgrzaniu silnika - odczytane przesunięcie zapłonu na biegu jałowym i przy maksymalnym przyspieszeniu. W ten sposób sprawdzimy jak koło współpracuje z tym zaworem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.10.2021 o 19:45, szwagier24a napisał:

Spojrzał bym na bezpieczniku wtrysku, przekaźnik zapłonu. Ten sam plus zasila cewki, grzałki sond, elektrozawór zmiennych faz rozrządu, położenie wałka rozrządu. Sprawdzanie wiązki przeprowadzać żarówką nie miernikiem.

Pisałeś, że wymieniałeś czujnik położenia wałka, jak dla mnie wygląda na do wymiany. Sprawdził bym rezystancję grzałek sond lambda.

Jak wygląda sprawa z tym czujnikiem?

Kiedyś długo walczyłem z tym w MII.  Wymiana czujnika nie przynoszą rezultatu. Winne było napięcie na czujniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dłuższą przejażdżkę - log w załączeniu. Zmian na plus nie widzę, spalanie wydaje mi się, że wzrosło o ok. 10%. Mam na stałe BŁĄD WTRYSKU i SERWIS, od czasu do czasu pojawia się SPRAWDZ EMISJĘ ZANIECZYSZCZEŃ czy jakoś tak + zapala się wtedy symbol silnika. Jak go skasuje, to znika i pojawia się po kilku km od kolejnego uruchomienia silnika (ale nie zawsze).

Wczoraj przejechałem 300km, większość autostradą. Silnik chodził jak przed grzebaniem, natomiast spalanie wzrosło o ok. 10%. Po dojechaniu do celu miałem 3 błędy DF080, dwa mogłem wykasować, jednego nie. Standardowo świecił się cały czas SERWIS.

 

Wyjąłem i sprawdziłem na krótko nowy zawór ZFR - działa, szczelina przy braku zasilania ok. 1mm, po podaniu napięcia ok. 3-4mm (na starym szczelina w obu przypadkach była taka sama ok. 1mm). Nowy zawór ma też oring w wycięciu na końcu, poniżej sitka, którego nie było w starym.

21_10_30_11_26_23_10536_SP_System_parameters_KONTROLA_SILNIKA_OBIEG_POW._(DOŁAD_SSANIE).zip

 

W dniu 27.10.2021 o 22:56, szwagier24a napisał:

Jak wygląda sprawa z tym czujnikiem?

Czujnik wymieniłem na nowy, po wymianie pojawiły się odczyty widoczne w powyższym logu (V°). Napięcia nie sprawdzałem.

EDIT: chociaż jak teraz sprawdziłem wrzucone tutaj screeny sprzed wymiany czujnika, to te V° też się zmieniały na starym czujniku. Także pewnie wymieniłem dobry na dobry.

Edytowane przez 4pablo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.10.2021 o 19:25, jabrze napisał:

odczytane przesunięcie zapłonu na biegu jałowym i przy maksymalnym przyspieszeniu

Logi odczytam będąc w domu na komputerze. Na szybko potrzebuję dane z cytowanego tekstu. Te dwa odczyty określą zakres w jakim koło jest regulowane.Może uzyskamy odpowiedź na zwiększone podciśnienie w układzie dolotowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest 3 pinowy. Skrajne zasilanie (tu mogę się zbłaźnić): masa i + 12V ; środek to wyjście z czujnika - ma być zbliżone względem masy do zasilania (niższe o dziesiąte części Volta). Bedzie się zmieniać. Dużo niższe wskazuje na uszkodzony czujnik. +12V niższe oznacza problem na stykach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki testu na szybko - silnik zimny, na postoju, ale odczyty wskazują, że czujnik działa. Chociaż jedyny odczytany stary błąd (ten na czerwono) i po skasowaniu ten nowy (na pomarańczowo) wskazują na błąd związany z pozycją wałka - screeny w pliku.

Dopiero jutro planuję dłuższą trasę - podpowiedzcie proszę, co wrzucać do loga. I jakie ustawienia torque zmienić, bo się go uczę od zera.

Log.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozycję wałka wymusza sterownik za pomocą ciśnienia pompy oleju, sterowania elektrozaworu i elementu mechanicznego czyli koła, który ją zmienia. Już wiemy, że elektrozawór pracuje prawidłowo. Nie wiemy, czy wałek zmienia pozycję, którą odczytuje z dedykowanego czujnika. Być może jest tak, że na początku działa prawidłowo, ale z czasem ze względu na obniżone zasilanie pojawiają się zakłócenia, a może nawet zanik amplitudy impulsu. To skutkuje niewłaściwym punktem zapłonowym. Nie eksperymentuj na trasie - szkoda katalizatora. Żeby polepszyć jego spalanie odłącz elektrozawór. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!