Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, lekkir napisał:

Tylko czy będzie miało to realny wpływ na kąt wyprzedzenia zapłonu?

Jeżeli by było za małe podciśnienie;

   - nierówne obroty, ubytek oleju - to te uszczelki są konieczne,

Na za duże podciśnienie;

  - to porządek z odmą olejową jest wskazany 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, jabrze napisał:

Czujnik temperatury powietrza dolotowego źle wskazuje wartość.

Wracając do tego tematu na dowód filmik sprzed chwili, pomiar max 2 minuty po zgaszeniu silnika...

https://youtu.be/YPd0CM3Ta7I

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wersja GT 128KM i dolot z odlewu. Wycieków z odmy brak, jedynie możliwa, chociaż z małym prawdopodobieństwem nieszczelność na metalowej uszczelce dolotu - tej ze zdjęcia, ewentualnie gdzieś na podciśnieniach...

Powiedzcie jeszcze, jak kąt wyprzedzenia zapłonu jest prawidłowy to też tak skacze jak u mnie? Czy to raczej stabilne wskazania +/- 1 stopnień?

Edytowane przez lekkir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stabilność kąta jest uzależniona również od przebiegu i średnio jest podobna do tej którą wskazał @szwagier24a 

W tych warunkach jest najlepszy zapłon zimnego silnika i najmniejsze jego drgania.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że nie jestem mechanikiem a bardziej automatykiem i jest to moja pierwsza wypowiedź na tym forum, to zacznę od pytania.

Czy naprawdę uważacie, że to czy zawór zmiennych faz działa czy nie, ma wpływ na kąt wyprzedzenia zapłonu?

Przecież koło zmiennych faz fizycznie zmienia położenie wałka ssącego. Na tym wałku chyba nie ma żadnego czujnika. 

To skąd komputer może wiedzieć czy wałek się przestawił czy nie. 

W silniku f4r 2.0 nie ma w ogóle czujnika położenia wałka rozrządu (z tego co wiem) a kąt wyprzedzenia zapłonu zmienia się płynnie. 

Moim zdaniem kąt wyprzedzenia zapłonu obliczany jest na podstawie danych z czujnika położenia wału i prędkości obrotowej odczytywanej z alternatora (prawdopodobnie). 

To czy zawór i koło zmiennych faz działa poprawnie doszukiwałbym się bardziej w parametrach takich jak ciśnienie w kolektorze dolotowym. 

Problemów z obrotami szukałbym w alternatorze i czujniku położenia wału.

Ale to jak mówię, to tylko takie moje przemyślenia.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, switek napisał:

To skąd komputer może wiedzieć czy wałek się przestawił czy nie. 

 

W silniku f4r 2.0 nie ma w ogóle czujnika położenia wałka rozrządu (z tego co wiem) a kąt wyprzedzenia zapłonu zmienia się płynnie. 

Proponuję przeczytać temat od początku, a odpowiesz sobie na każde pytanie.

Silnik f4r występuje w różnych konfiguracjach i pracuje z różnymi mapami. Na przestrzeni lat miał wiele modyfikacji włącznie z dołożeniem turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, switek napisał:

prędkości obrotowej odczytywanej z alternatora (prawdopodobnie).

Nic bardziej mylnego. Owszem kiedyś stare diesle odczytywały prędkość obrotową z alternatora ale tylko do wskazań obrotomierza. Lata 80-90 ubiegłego wieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzień dobry!

Jestem tu pierwszy raz.

Z zainteresowaniem przeczytałem cały wątek. Sinik 1.6 16V, auto z przebiegiem 210kkm. Zdemontowałem zawór, próbuję zdiagnozować błąd DF080. Zawór pracuje jak zasilę go wprost z aku, natomiast we wtyczce mam +, ale minus nie pojawia się po odpaleniu auta (bez odpalenia też go brak). Bez zaworu auto pracuje jak zwykle - pali normalnie, nie trzęsie, obroty utrzymują się.

Pytane - czy ten minus ma pojawić się na biegu jałowym, czy tylko przy wyższych obrotach? W pojedynkę będzie mi trudno pedał gazu wcisnąć :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, 4pablo napisał:

Zdemontowałem zawór, próbuję zdiagnozować błąd DF080.

Pytane - czy ten minus ma pojawić się na biegu jałowym, czy tylko przy wyższych obrotach?

Minus ze sterownika nie jest stały;

   - są to impulsy prostokątne sterujące elektrozaworem,

  -  występują w zakresie od 1400 do 3000 obrotów,

  -  powyżej 3000 obr/min, elektrozawór jest całkowicie otwarty,

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes 

Dzięki.

Udało mi się z drugą osobą nieco go przegazować, podłączona do wtyczki żarówka nie migała. Czy zostaje tylko oscyloskop? A czy powyżej 3000 żarówka powinna stale się palić?

I jeszcze jedno - czy przy takim przebiegu (210kkm) nie trzeba po prostu wymienić tego zaworu jako czynność serwisowa? To że otwiera i zamyka się mogę stwierdzić, ale czy jest szczelny to już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, 4pablo napisał:

A czy powyżej 3000 żarówka powinna stale się palić?

Sprawna żarówka, przy sprawnych łączach/przewodach powinna;

   - pomiędzy 1400 a 3000 obrotów się żarzyć coraz mocniej,

   - > 3000 obrotów stale świecić,

3 godziny temu, 4pablo napisał:

. Bez zaworu auto pracuje jak zwykle - pali normalnie, nie trzęsie, obroty utrzymują się.

Po odpięciu zaworu, nie wywaliło żadnego błędu???  

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Sprawna żarówka, przy sprawnych łączach/przewodach powinna;

   - pomiędzy 1400 a 3000 obrotów się żarzyć coraz mocniej,

   - > 3000 obrotów stale świecić,

Tylko przy obciążeniu silnika ( przy zwiększaniu obrotów)- dla gorącego silnika. Żarówka 21W. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Po odpięciu zaworu, nie wywaliło żadnego błędu???  

Błędów po wczorajszym teście (dodam, że na zimnym silniku) jeszcze nie sprawdzałem, serwis świeci się od dawna, stąd diagnozowanie.

Czy moc żarówki ma znaczenie? Kolega @jabrzewyżej napisał 21W, ja mam pod ręką próbówkę.

Edytowane przez 4pablo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!