Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Ja kupiłem tutaj:

https://pl.aliexpress.com/item/32962854260.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.751b5c0fOrM1jl

doszło w około 3 tygodnie, załozyłem do auta i wg mnie jest żywsze. Sprawdzałem to przy poruszaniu zaworem słychać stukanie - czyżby sprężyna była za słaba??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, krzys315 napisał:

Sprawdzałem to przy poruszaniu zaworem słychać stukanie - czyżby sprężyna była za słaba??

Dotyczy starego, czy nowego zaworu?

Jeśli możesz to zmierz na nowym przesunięcie zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy nowego - wieczorem będę miał auto to sprawdzę, jak patrzyłem na pracę nowego to tłoczek przesuwał się że szpara była raz na dole raz na górze tych wycięć więc wg mnie ok.  Na starym ruch tłoczka był mniejszy - szpara była tylko po dolnej stronie wycięć i do tego miałem błąd mechanicznej blokady zaworu.

Sprawdzić przesunięcie zapłonu na jakiś konkretnych obrotach- obciążeniu?

Edytowane przez krzys315
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam zamiar zakupić nowy elektrozawór. Lecz przed zakupem chciałbym sprawdzić oporność starego elekttozaworu. Ile powienien mieć omów sprawny elektrozawór? 

 

Podbijam. Wie ktoś coś na temat tych omów? Nie mogę znaleźć teraz tego tematu. A wiem że na forum była ta oporność wspominana

Edytowane przez grzechoo8813
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Dnia 5.10.2016 o 07:42, dago123 napisał:

Witam,

Chciałem się pochwalić, że moje Meganka już nie gaśnie :). Zaraz zdradzę co w moim przypadku powodowało ten stan ale od początku.

1) Przez kilka miesięcy jeździłem z odpiętym elektrozaworem. Wiadomo, nie gasł przy odpalaniu ale świeciła się kontrolka Service + mniejsza moc.

2) Jak już chyba pisałem wcześniej, oddałem auto do mechanika i on podpiął tą wtyczkę i skasował błędy. Po tej operacji raz meganka odpalała przez kilka tygodni bez problemu aż do momentu, kiedy z rana nie mogłem jej odpalić.Fakt, że za drugim razem odpaliła ale od tej pory meganka już gasła po 15sek. Zatem odpiąłem wtyczkę i podjechałem do mechaniora. On znowu skasował błedy od odpiętej wtyczki zaworu i podpiął i tak pojeździłem dosłownie kilka dni i powtórka)

3) No i od tej pory jeździłem bez wtyczki no i auto coraz częściej miało problem z porannym odpalaniem.

4) kupiłem sobie ELMa no i sprawdzałem sobie błędy. Wyszło na to, że zawsze po problemie z odpalaniem pojawiał się błąd czujnika wału korbowego. Chwila zastanowienia no i bingo. To może być to. Oczywiście czujnik jest tak beznadziejnie położony, że nie byłem sam w stanie go wykręcić (nawet po odkręceniu aku i demolce okablowania + LPG :) ). Mechanik podjął się tego wyzwania no i

5) Megane wróciła do żywych. Rano już nie gaśnie i ogólnie spoko :).

6) Co do koła to niestety u mnie już czasami brzęczy po 30kk ale winę częściowo biorę na siebie bo ostatnio olej wymianiałem po 25kk :).

7) Żeby nie było kolorowo spotkały mnie jeszcze ostatnio problemy z LPG i wypadającymi zapłonami - wszystkimi i na jednym cylindrze + bajecznie zrąbane wolne obroty.

7a) w reduktorze się przestawiło ciśnienie z 1Bar na 1,5bar -> zmiana tego wyeliminowała wypadanie zapłonów na wszystkich ale pozostał na jednym cylindzrze do tego po posotoju kręcił dłużej jakby był przylany

7b) wymieniłem wtrysk na tym cylindrze co były błędy (wcześniej wykluczyłem cewki oraz zamieniłem wtryski miejscami) no i teraz na wolnych chodzi jak nówka sztuka :).

 

podsumowując nie poddawajcie się!! :)

Witam,

dla potomnych, po równo 3 latach! meganka znowu zaczęła mi gasnąć (5sek po odpaleniu).

Na pierwszy strzał poszedł elektrozawór (kupiony u chińczyka za ~60-70zł) jednak to nie było to.

Czyli byłem już pewien, że to ten nieszczęsny czujnik wału korbowego  i z tą wiedzą udałem się do mechanika w celu wymiany. 

Naprawa kosztowała mnie 70zł czujnik (i tu uwaga są dwa rodzaje! ten droższy nie pasował) plus robocizna 40zł.

Po uruchomieniu samochodu problem z gasnięciem 5sek po odpaleniu jak ręką odjął.

Co ciekawe meganka gasła i nawet mimo podpięcia pod ELMa nie byłem w stanie złapać tego błędu, że jest problem z tym konkretnym czujnikiem!

Ja w sumie przez miesiąc jeździłem z odpięta wtyczką zaworu zmiennych faz rozrządu. Meganka wtedy wchodzi w tryb serwisowy ale nie gaśnie po odpaleniu.

pzdr
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Dnia 28.07.2018 o 22:04, jabrze napisał:

Wywali od razu błąd. Zawór steruje przepływem oleju wytworzonym przez pompę smarowania. Jeśli jest szczelny i domknięty terkotanie zginie,pod warunkiem, że koło jest jeszcze dobre tzn. wraca do pozycji początkowej.  Samochód będzie znacznie gorzej przyspieszał. Praktycznie tak się nie da jeździć, ale do prób czemu nie.

 

a jak jest uszkodzone koło kfzr to bedzie  trudniej go odpalić na zimnym ? za 3 dopiero razem jak np w sceniku z systeme start stop ?

czy jak jest wszystko w porządku z kołem to po odpięciu elektrozaworu kzfr silnik powinien zgasnąć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak koło jest uszkodzone i nie wraca do pozycji zerowej to ciężko go odpalić. Odpięcie zasilania zaworu nic nie zmieni, poza sygnalizacją i przejście sterownika w stan awaryjny. Silnik nie zgaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak zapalam za 3 razem rano to ciśnieniem oleju powoduje cofnięcie się koła że w końcu mi zapali ? zdarza mi się i za 1szym

 

mam też problem z obrotami, dojeżdzam do świateł i silnik wskakuje na jałowe, chwile jest ok potem zaczynają spadać i potrząsa silnikiem, potrafi też zgasnąć. może to byc wina koła  czy bardziej zaworu ?. rozciągałem sprężynke, podmieniałem na inny i dosłownie tak samo z obrotami

 

samochód z silnikiem 1.6 16v mam co prawda od dwóch tygodni i jak byłem wyczuł te problemy to pewnie bym go nie kupił. przynajmniej w czasie zakupu nie gasł a rano to cholera wie bo gość wyjechał z garażu także ciężko było wyczaić problem z paleniem.

poprzedni właściciel za długo nim nie jeżdził i mam pytanie czy jak dolał jakiegoś specyfiku do oleju to te problemy chociażby z obrotami mniej zauważalne ?

 

 

 

jeśli dobrze rozumie po przeczytaniu całego tematu to koło wpływa odczyt z czujnika wałka rozrządu ?

można to jakoś wyłapać w clipie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, racyl napisał:

eśli dobrze rozumie po przeczytaniu całego tematu to koło wpływa odczyt z czujnika wałka rozrządu ?

można to jakoś wyłapać w clipie ?

Koło wpływa na przesunięcie kąta zapłonu za pomocą odczytu z wału i wałka rozrządu. Jest to mierzalne jak napisałem powyżej. Są problemy jeśli olej nie jest 5W. Uwydatniają się zimą.

Koło i zawór sterujący wypełnieniem oleju do wyprzedzenia zapłonu to zespół. Zaniżone obroty biegu jałowego mają ścisły związek z nadmiernym wyprzedzeniem zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak popatrzeć na koło żeby zapłon wyprzedzić to jego część ruchoma (z tym zaworkiem )co jest połączona z wałkiem musi cofnąć się do w lewo ( do tyłu ) i ten zaworek musi wskoczyć w otworek co jest powiązany z częścią napędową

jak dobrze rozumie musi zaworek opuścić swoje miejsce na biegu jałowym żeby silnik nie gasł

ff.jpg

Jak popatrzeć na koło żeby zapłon wyprzedzić to jego część ruchoma (z tym zaworkiem )co jest połączona z wałkiem musi cofnąć się do w lewo ( do tyłu ) i ten zaworek musi wskoczyć w otworek co jest powiązany z częścią napędową

jak dobrze rozumie musi zaworek opuścić swoje miejsce na biegu jałowym żeby silnik nie gasł ?

 

wytłumacz mi czego od razu obroty nie spadają tylko po chwili z uwalonym kołem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zmieniłem koło na nowe kzfr i elektrozawór obroty co prawda już tak nie spadają jak wcześniej, oscylują w okolicy 700+- 15, samochód nie gaśnie po odpaleniu

jak się puści pedał to ładnie spadają ale silnikiem zaczyna trząś po chwili

 

w clipie też jak poprzednio wyskakuje bład układ zmiennych faz rozrządu 03 def . kasuje go i znowu się pojawia. coś pisze że elektrozawór jest w pozycji 3

 

ustawiłem rozrząd na blokadach :wału, wałków rozrządu i tej co się blokuje oba koła razem. wcześniej było ustawione tak że aby otwory pasowały do blokady tych kół trzeba było cofnąć koło kzfr wraz z wałkiem w lewo, rozpinając rozrząd ale już wtedy nie pasowała ta blokada wałków rozrządu.

jak ustawiałem to jednocześnie zablokowałem blokadami wałki rozrządu i koła z przodu i wał korbowy jak powinno być no ale ten błąd o zmiennych fazach nadal sie pojawia

 

czy część koło kzfr ustawia się jeszcze na osi wałka ? znaczek na części pasowej ustawiłem pionowo do góry tak jak powinno być używając tego przyrządu

 

https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrzadu-renault-1-4-1-6-16v-geko-pl-7825586867

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!