Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Jego wystarczy podważyć po wykręceniu śrubki.

4 minuty temu, szwagier24a napisał:

Zawór najprawdopodobniej jest do wymiany - wyprzedzenie zapłonu za duże ale i też podciśnienie z wysokie.

To jest obliczone i może być, ze w tej chwili pozwalają tylko na zjazd awaryjny. Kondycja zaworu ujawni się po założeniu nowego czujnika.  

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem spirytusem czujnik wałka, nie było ma nim opiłków. Podłączyłem zawór zmiennych faz, skasowałem błędy, odpaliłem i doszedł kolejny błąd DF119 - tym razem wskazuje wprost na błąd czujnika wałka.

Screenshot_20211012-173827.thumb.png.91e89351e5b876ade95f45db5afb7f91.png

Poza tym odczyty przy jałowym i po przegazowaniu.

Czujnik wałka będzie jutro, wymienię i dam znać.

 

 

 

Screenshot_20211012-173857.png

Screenshot_20211012-173912.png

Edytowane przez 4pablo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wałka rozrządu wymieniony (VERNET), sytuacja uległa małej zmianie - drgnęła wartość korekty na biegu jałowym. Po przegazowaniu do 2600 wraca na wartość 0.

Błąd pozostał i zauważyłem wczoraj, że nie mogę obu błędów (DF080 i DF232) skasować. Pyclip dostaje odpowiedź ze sterownika wtrysków 54FF00.

Na wyświetlaczu pozostał BŁĄD WTRYSKU. Czy kolejny krok to już wymiana zaworu zmiennych faz?

 

Screenshot_20211013-174504.png

Screenshot_20211013-174526.png

Screenshot_20211013-174927.png

Edytowane przez 4pablo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, 4pablo napisał:

Czy kolejny krok to już wymiana zaworu zmiennych faz?

Jeszcze nie. Błąd wtrysku nadal wynika z braku odczytu czujnika wałka. Niewłaściwy punkt zapłonu w stosunku do klawiatury. Widzisz, że nadal jest nieaktywne sterowanie elektrozaworem. To należałoby potwierdzić w jeździe przy przyśpieszaniu - zakładam, że go nadal nie ma. Wymieniłeś czujnik na nowy. Sterownik go zasila prawidłowo (brak błędu), ale odczytu wartości nadal brakuje. Być może połączenie sygnałowe nie łączy ze sterownikiem i stąd anomalia pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak w Pyclip zrobić ciągły zapis parametrów do pliku podczas jazdy?

 

W końcu znalazłem chwilę na diagnostykę. Odpiąłem komp, przedzwoniłem wszystkie kable do zaworu i czujnika wałka od wtyczki do wtyczki - wszystko ok, zarówno +, jak i -. Na ile dałem radę przeczyściłem piny od strony komputera. Przy okazji odpięcia akumulatora wykasowały się wszystkie błędy. Niestety, po odpaleniu stan jak na załączonych screenach - w zakładce WTRYSK 5 błędów, tych samych, co wcześniej :(( Po wykasowaniu zostały (póki co) tylko dwa.

Chyba pow wymianie czujnika wałka coś drgnęło w pozycji PR093 - wartość kąta zmienia się - przy wysokich obrotach dochodzi do ponad 70, na wolnych jest 1-3.

Natomiast nie wiem dlaczego, ale świeci się ET064 BŁAD WTRYSKU - 1    TAK. Silnik pracuje normalnie, równo, żadnych szarpnięć, przy przyspieszaniu też ok.

Screenshot_20211019-172353.png  Screenshot_20211019-173055.png  InkedScreenshot_20211019-173519_LI.jpg  InkedScreenshot_20211019-173432_LI.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spojrzał bym na bezpieczniku wtrysku, przekaźnik zapłonu. Ten sam plus zasila cewki, grzałki sond, elektrozawór zmiennych faz rozrządu, położenie wałka rozrządu. Sprawdzanie wiązki przeprowadzać żarówką nie miernikiem.

Pisałeś, że wymieniałeś czujnik położenia wałka, jak dla mnie wygląda na do wymiany. Sprawdził bym rezystancję grzałek sond lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody sprawdzałem brzęczykiem z żarówką zasilaną baterią 9V.

Zauważyłem ciekawą rzecz - przy wyłączonym zapłonie na obu pinach wtyczki zaworu i czujnika wałka jest minus. Po włączeniu zapłonu to się zmienia.

 

Mam podejrzenie, że oba czujniki wałka (stary i nowy) są ok. Być może ich odczyt nie pasuje komputerowi.

 

I jeszcze jedno - przyjrzałem się dokładniej wtyczce od zaworu ZFR - zmieniła kolor na lekko brązowy, wnętrze gniazda jest z kolei lekko zapocone olejem. Nie stał tam olej, ale był widoczny. Czy to może być przeciek z cewki czy też to efekt bliskości wlewu oleju i przy nalewaniu dostał się do środka wtyczki? Sam zawór sprawdzałem już na początku, działa.

Edytowane przez 4pablo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, szwagier24a napisał:

Pisałeś, że wymieniałeś czujnik położenia wałka, jak dla mnie wygląda na do wymiany.

Dlaczego? Jest odczyt 2,25 stopnia przy zamkniętym elektrozaworze kzfr ( prędzej było 0,0 - czyli nie działał).

Moją wątpliwość wzbudza jedynie odczyt wartości 70 stopni.

Ponadto jest bardzo duże podciśnienie. Jakby przepustnica miała wartość mniejszą od 11,7-11,9 stopnia 

1 minutę temu, 4pablo napisał:

Przy wyłączonym zapłonie na obu pinach wtyczki zaworu i czujnika wałka jest minus. Po włączeniu zapłonu to się zmienia.

Wszystko ok.  Jest mały opór z masą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym 70 to był odczyt mojego syna - teraz patrzę do pliku CSV i nie było więcej niż 7 :) plik z krótkiej przejażdżki (jeszcze sprzed sprawdzenia przewodów) w załączeniu

21_10_19_14_47_18_10536_SP_System_parameters_KONTROLA_SILNIKA_OBIEG_POW._(DOŁAD_SSANIE).zip

Edytowane przez 4pablo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak olej we wtyczce to czas zamówić zawór Pierburga. 

Zobaczyłbym co jest na wyjściu czujnika wałka.  Na pracującym silniku to będą impulsy.

To podciśnienie jest wysokie. Profilaktycznie warto przeczyścić i uszczelnić.  Trudno się demontuje, można go ułamać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co przeczyścić i uszczelnić?

 

Też skłaniam się w stronę zaworu, ale wolałbym wcześniej zrobić test z podmianką z innego auta. Bo jak się okaże że to na nic (bo rozrząd przestawiony), to szkoda tych 300zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, 4pablo napisał:

Z tym 70 to był odczyt mojego syna - teraz patrzę do pliku CSV i nie było więcej niż 7 10 kB · 1 pobranie

Tam maksymalna wartość mogłaby być 42 stopnie (V).

Przy zaworze bez sterowania może dochodzić do 8 stopni na bardzo wysokich obrotach.

Zawór blokuje wypełnianie koła prawidłowo. Z odczytu wynika, że nie ma on sterowania. Sterownik nie podaje na niego impulsów do otwarcia. Dlaczego - na to pytanie nie potrafię odpowiedzieć.

4 minuty temu, 4pablo napisał:

 

Warto go dla próby podmienić, chociaż nie wierzę, że to coś zmieni. Sam rozrząd z odczytu wynika, że jest prawidłowo. Po zamontowaniu nowego czujnika wałka zimny odpala tak jak przed wymianą?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, na zimnym jest tak samo. Pali praktycznie od pierwszego, rzadko zdarza mu się po 1-2 sekundach zgasnąć, ale przy drugim już chodzi bez problemu.

Sterowanie (minus przy odłączonej wtyczce) sprawdzałem wcześniej, ale tylko przegazowując na postoju. Brak świecenia żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!