Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

30 minut temu, Mateu161 napisał:

Kat wyprzedzenia zaplonu kompem można sprawdzić?

 

Silnik nagrzany do temperatury ok; 90 C;

  -  obroty biegu jałowego,

  -  kąt wyprzedzenia zapłonu powinien być w zakresie do 3 stopni.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Mateu161 napisał:

Wiązka wyglada ok, jutro postaram się sprawdzić jakie napięcie jest przy danych obrotach.

To nie tak działa.

Przepływ oleju jest uzależniony od obrotów (ciśnienia pompy oleju) i sterowania elektrycznego zaworu zależnego od obciążenia silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym chcesz pomierzyć zmienne wypełnienie prostokątne ?. Możesz to zrobić oscyloskopem, bo każdy miernik będzie przekłamywał..To czy działa, czy nie jest sygnalizowane na tablicy. Zmierzyć to możesz opór cewki.lub jej indukcyjność, której producenci nie podają w katalogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapocenie,  normalna sprawa: oczyścić i uszczelnić pokrywę odmy. Wymienić jej uszczelniacz.

Mój zużyty zawór też pracował jak podpiąłem do aku, ale jak że 20 razy szybko załączałem to w końcu się zawiesił.  Trzeba było go śrubokrętem odblokować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest Pierburg i chińskie oryginały made in Poland.

Pierbug ma troszkę zmienioną konstrukcję, siateczka jest metalowa i zgrzana do korpusu, w zestawie uszczelniacz. Tłoczek też ma troszkę inny kształt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Przemek_DG napisał:

 - M3 1.6 110KM słychać dziwne metaliczne cykanie od strony rozrządu.

 - Poza tym innych niepokojących objawów nie ma.

 -  kąt wyprzedzenia zapłonu - na zimnym i rozgrzanym silniku koło -30 stopni.

 - Czy może to świadczyć o zużytym lub padniętym zaworze? 

Cykanie - pochodzi od elektrozaworu,

Kąt wyprzedzenia zapłonu dla ;

   - silnika nagrzanego do ok;90 C,

   - na biegu jałowym,

         - powinien mieścić się w zakresie 3 stopni ;

                 - zobacz wykres na poprzedniej stronie,

Sonda I - do kontroli/wymiany ;

   - tylko oryginał bo zamienniki szybko padają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Przemek_DG napisał:

Stukanie natomiast się nie zmienia.

Wcześniej, była mowa o cykaniu a nie o stukaniu,

1 godzinę temu, Przemek_DG napisał:

Zapomniałem dodać że w aucie jest LPG.

Zakręć gaz na butli, pojeździj na benzynie,

1 godzinę temu, Przemek_DG napisał:

Ale na benzynie i LPG kąt wyprzedzenia zapłonu się nie zmienia (zawsze na jałowym około -30 stopni).

  - taki kąt wyprzedzenia zapłonu, świadczy o konieczności wymiany elektrozaworu,

1 godzinę temu, Przemek_DG napisał:

I jeszcze pytanie o sondę. Dlaczego myślisz że do wymiany?

Wymień elektrozawór,

  - zakręć gaz,

  - i pomierz zmianę napięcia na obu sondach na biegu jałowym, na rozgrzanym silniku ok;90 C. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!