Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, kpkp1985 napisał:

Czyli wymieniać??

Przestudiować 38 stron tematu ze zrozumieniem,

Zużycie elektrozaworu, wpływa na szybsze zużycie kzfr ,

Dla upewnienia się możesz pomierzyć ;

   - gorący silnik, ok;90 C, obroty jałowe,

   - odczyt/wykres kąta wyprzedzenia zapłonu,

  -  zawór tylko pierburg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieszczelny tzn. przepuszczający olej do koła zmiennych faz bez jego sterowania. Sprężyna w elektrzaworze z czasem traci swoje właściwości i go nie domyka. Jeśli wolne obroty na gorącym silniku spadają do 700 np czekając na zmianę świateł sygnalizacji na skrzyżowaniu to jest idealnie. Jeśli jest więcej, to nie ma się nad czym zastanawiać. Najlepiej pracuje Pierburg. Wcześniej wymieniłeś koło i w ten sposób zadbasz, żeby go nie wysilić. Oczywiście to jest mierzalne, jeśli masz wątpliwości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

 

45 minut temu, jabrze napisał:

Nieszczelny tzn. przepuszczający olej do koła zmiennych faz bez jego sterowania. Sprężyna w elektrzaworze z czasem traci swoje właściwości i go nie domyka. Jeśli wolne obroty na gorącym silniku spadają do 700 np czekając na zmianę świateł sygnalizacji na skrzyżowaniu to jest idealnie. Jeśli jest więcej, to nie ma się nad czym zastanawiać. Najlepiej pracuje Pierburg. Wcześniej wymieniłeś koło i w ten sposób zadbasz, żeby go nie wysilić. Oczywiście to jest mierzalne, jeśli masz wątpliwości. 


2 pytania.

 

1. dlaczego elektrozawor Pierburg a nie OEM?, z tego co słyszałem to zawsze mówiono, ze Renault nie lubi nieoryginalnych części….

 

2. odnośnie wolnych obrotów to, oprócz pierwszych 4 sekund zaraz po uruchomieniu auta gdzie obroty spadają to potym zaraz wszystko śmiga czy nawet dojeżdżam do świateł itd.,

 

Owszem objaw występuje u mnie na silniku, który zaczyna nabierać temperatury, ale tłumacze sobie to tym, ze na zimnym jest Ok, dlatego bo obroty są podbite prze ssanie?.

 

p.s. Nie pomierze sobie nic bo nie mam wiedzy ani sprzętu.

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7  5.9 :!: - aniewa

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego Pierburg, bo przepływ oleju ma bardzo dokładny i bez problemu nie pozwala na wyprzedzenie zapłonu ( wypełnienie koła ) większe niż 3 stopnie bez jego sterowania - wolne obroty. Jest również trwalszy. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby użyć OEM, ale tu zdażały się wschodnie podróbki.

Obroty  zimnego silnika powinny obniżać się powoli przy zmianie położenia przepustnicy i zmniejszaniu dawki paliwa ( zanikanie ssania). Nadmiernie wyprzedzony zapłon powoduje kołysanie obrotów i  znaczne ich obniżanie. Pierwsze podejrzenie pada na sterownik silnika, ale to nic bardziej mylnego. To jest początek klasycznego uszkodzenia. O tym wszystkim już prędzej zostało to napisane. To że rozgrzany silnik pracuje " dobrze " nie oznacza, że tak jest. Równolegle zaczynają się problemy z hamowaniem silnikiem. 

Kończąc - na spalanie i moc bezpośredni wpływ na praca zespołu kzfr.

 

 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jabrze napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  5.7  5.9 :!: - aniewa

 

 


dziekuje za wytłumaczenie, dlaczego lepiej kupić „Pierburga” mimo, ze faktycznie wcześniej w zakładkach tematu, było o tym wspominane.

 

odnosnie dalszej Twojej wypowiedzi sugeruje to uszkodzenie elektrozaworu, wiec go zakupie.

 

jednak nie rozumie na końcu sformułowania;

„To ze rozgrzany silnik pracuje”dobrze” nie oznacza, ze tak jest”

 

…bo u mnie bym powiedział, ze silnik pracuje dobrze jak jest właśnie zimny… wtedy rozruch jest na ssaniu i nie ma moich objawów (pewnie to ssanie je maskuje), a problemy właśnie zaczynaja się gdy silnik się rozgrzewa lub jest już nagrzany.

- jak go wtedy odpalam to mimo, ze po wyczyszczeniu elektrozaworu częściej pokazuja się teraz 4 kreski na wyswietlaczu (bo wcześniej były tylko 3 kreski) to i tak czuje przez kilka sekund lekkie kołysanie autem przez fakt niższych - niestabilnych obrotów, choc typowym falowaniem tego nazwać nie można.

 

Mogę jeszcze dodać. ze auto na silnik 1.6 16v pali 10 L wg mnie trochę dużo… a na niższych obrotach jest mułowate, ale podobno bi to scenic 2 i w tej konfiguracji  demonem prędkości nie bedzie…?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz mieć nowy zawór Pierburga to:

- spadnie spalanie - chyba, że będziesz się bawił pojawiającą się mocą

- poprawi się dół - będzie bardziej elastyczny w dolnym zakresie obrotów - zacznie przyspieszać już od 1800 obr. zamiast od 2500.

- silnik będzie ciszej pracował zwłaszcza podczas hamowania silnikiem - brak charakterystycznego rzężenia w okolicy 2500-1800 obr., na wolnych będzie pracował jak pszczółka

Warto zajrzeć do gniazda świecy pierwszej bo jak olej przelewał się przy zaworze zmiennych faz to mogło zalać świecę olejem.

W zestawie z zaworem jest nowy uszczelniacz, który sam potrafi kosztować kilkadziesiąt złotych.

Oryginalny przypomina konstrukcję chińczyków. Zawór potrafi się ZUŻYĆ na kilka sposobów: słabnie sprężynka, zaciera się pozostając uchylony (stąd falowanie obrotów), olej silnikowy wycieka przez złącze.

Mam swoją teorię na temat przyczyn jego zużywania: zbyt długie interwały olejowe, brak stosowania płukanek przy wymianie oleju, olej niezgodny ze specyfikacją producenta.

Aby uniknąć problemów ze zmiennymi fazami w tych silnikach należy: razem z rozrządem wymienić KZFR, wskazane byłoby aby również wymienić zawór, chociaż co drugi rozrząd, cyklicznie czyścić czoło czujnika położenia wałka rozrządu, regularnie wymieniać olej.

Silnik posiada tą zaletę że ma tyko wałek ssący ze zmiennymi fazami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, szwagier24a napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Twoja odpowiedz jest wymarzona gdyby faktycznie tak było…

 

czy ktoś może mi z Was wytłumaczyć żebym się nie powtarzał czy uszkodzony elektrozawor może powodować takie problemy jak u mnie ?
Tzn. po uruchomieniu ciepłego (bez ssania) silnika przez 4 sekundy mam za niskie obroty i potem jest cały czas Ok. 
 

czemu tylko przez kilka sekund coś się dzieje a potem jest Ok czy tak zachowuje sie uszkodzony elektrozawor ? Kurde gdybym miał ze auto gaśnie lub cały czas coś by sie działo a tutaj są sekundy, ale drąże temat bo mnie to denerwuje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kpkp1985 napisał:

Mogę jeszcze dodać. ze auto na silnik 1.6 16v pali 10 L wg mnie trochę dużo… a na niższych obrotach jest mułowate, ale podobno bi to scenic 2 i w tej konfiguracji  demonem prędkości nie bedzie…?

Mi nawet zimą nie przekracza 8l. Jest to Megane HB i niewiele różni się masą własną że Scenikiem. Co prawda opory powietrza ma mniejsze, ale potrafi pociągnąć po autostradzie ponad 180 (GPS). Nie ma przyspieszenia jak silniki turbo i jest głośny powyżej 140, ale to nie oznacza, że dobrze nie ciągnie. Jadąc przepisowi nie jeden benzynowy scenic mnie wyprzedzał.

 

Dlaczego cztery sekundy. To nie są cztery sekundy, tylko cały rozruch, jak też późniejsze działanie jest nieprawidłowe.

Mułowate, bo ma nadmiernie zapłon przesunięty do przodu w całym zakresie pracy stąd duże spalanie.

Jeśli masz wątpliwości to dokonaj próby wkładając sprawny elektrozawór z innej Megane. 

Dawno temu przekonalem @szwagier24ado jego wymiany i to on udzielił Ci odpowiedzi.

 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, kupuje nowy elektrozawor z pierburga.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

pytanie:

-nowy elektrozawor po prostu wkładam w gniazdo i tyle?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
-muszę na komputer jechać po włożeniu nowego elektrozaworu w jakimś celu (błędów nie mam)?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

-ten uszczelniać dołączony do zestawu to jest oring co daje sie go na koniec elektrozaworu czy gdzie?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

- nadmiernie przesunięty zapłon po wymianie elektrozaworu wroci do normy?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

I na koniec, czemu odrzucacie awarie przepustnicy choc podobno była czyszczona z wykonana adaptacja choc uszczelki nie zmieniono bo jakimś sprayem coś robili jak dobrze zrozumiałem mechanika jak zapytałem go o uszczelkę.

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6, 5.7 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, kpkp1985 napisał:

czemu odrzucacie awarie przepustnicy choc podobno była czyszczona

Awarie przepustnicy to są błędy, które są sygnalizowane.

Wymiana elektrozaworu to najłatwiejsza czynność, którą robimy bez odłączania akumulatora, ale bez włączonego zapłonu.

20 minut temu, kpkp1985 napisał:

 

-ten uszczelniać dołączony do zestawu to jest oring co daje sie go na koniec elektrozaworu

Tak.

 

20 minut temu, kpkp1985 napisał:

- nadmiernie przesunięty zapłon po wymianie elektrozaworu wroci do normy?

Tak, jeśli koło zmiennych faz wraca do pozycji zerowej (nie jest wysilone lub źle zamontowane przy zmianie rozrządu).

 

22 minuty temu, kpkp1985 napisał:

muszę na komputer jechać po włożeniu nowego elektrozaworu w jakimś celu (błędów nie mam)?

Powinno się wykasować błędy jakimkolwiek interfejsem, ale podstawowe są kasowane każdym wyłączeniem zapłonu.

Zmiana pracy silnika powinna być odczuwalna zaraz po wymianie elektrozaworu. Warunkiem jest olej o gęstości 5W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni nie obraźcie się, że ja też coś dorzucę odnośnie elektrozaworu ZFR. Z całą pewnością moje doświadczenie w tym zakresie nie jest bogate, ale co-nieco temat liznąłem bo daleki jestem od wymian bez wcześniejszej dobrej diagnostyki i porównań (najlepiej na kilku różnych częściach/elementach). 

 

Do rzeczy:
- PZFR (przestawiacz zmiennych faz rozrządu - wg. nomenklatury PyClip) o przebiegu ok 220 tyś (pożyczony) - wykres jego pracy załączam poniżej. Jak widać PZFR robi co chce, mimo że żądana jest na ten wycinek czasu stała, tańczył również w trakcie jazdy czego akurat na logu który znalazłem nie widać...
- PZFR o przebiegu ok 180tyś - przebieg jego pracy był bardzo zbliżony do żądanej (naprawdę odchyłki były niewielkie - nie potrafię odnaleźć logów więc uwierzcie na słowo). Osobiście uznałbym go za nadający się do dalszej eksploatacji.
- PZFR nowy Pierburg - przebieg jego pracy identyczny jak żądane (na załączonym wykresie).

 

Co do wpływu na obroty silnika to tylko na tym pierwszym PZFR z przebiegiem 220 tyś dało się wyczuć leciutkie falowanie obrotów ale nie zawsze, co do dynamiki ciężko się odnieść, może mała różnica była :) nie zauważyłem wpływu na kąt wyprzedzenia zapłonu... Spalania nie byłem w stanie zmierzyć bo miałem go chwilę a i trasy które pokonuję nie nadają się do takich pomiarów.
Jeśli natomiast miałbym porównywać nowy PZFR z tym z nalotem 180 tyś to różnicy żadnej.

Logi wykonane na zimnym silniku przy temp płynu ok 20 stopni, a porównania robiłem w całym zakresie temperatury silnika.

 

Osobiście sugeruję zakup interfejsu oraz instalację PyClip na smartfonie (android) i sprawdzić wskazania poszczególnych czujników a później podejmować decyzje o ewentualnych podmiankach - nie sugeruję też, że winny jest gdzie indziej...

 

PZFR - przebieg ok 220 tyś

Stary.thumb.jpg.d6cf05182ee6b969310a70f8dd109dd6.jpg

 

 

PZFR - nowy

Nowy.thumb.jpg.b6b6c1ec1871b8959fefc22a75049582.jpg

 

Edytowane przez lekkir
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PyClip jest darmowy, można też z Car Scanner w darmowej wersji. Obsługa jest banalna, na YT poradnikiów sporo. Interfejs który ja polecam to Vgate, może być najtańszy wariant (od oficjalnego dystrybutora na Allegro kosztuje 64,99) chociaż możesz kupić inny na PIC18f25k80, tyle, że trzeba uważać bo różne gnioty się zdarzają...

Edytowane przez lekkir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, lekkir napisał:

co-nieco temat liznąłem bo daleki jestem od wymian bez wcześniejszej dobrej diagnostyki i porównań (najlepiej na kilku różnych częściach/elementach).

Niewątpliwie podstawą jest dobra diagnostyka. Również używam Pyclipa. W Twoim wypadku elektrozawór przedstawiony na logach ewidentnie był do wymiany. Sprężyna domykają tłoczek straciła swoje właściwości. Z mojego punktu widzenia to czas pracy silnika i gorący olej tak wpływa na okres starzeniowy tego elementu. Muszę przyznać, że przebieg 180 kkm to bardzo dobry wynik. Ja wymieniałem przy pierwszej zmianie rozrządu na 105 kkm.

 

19 minut temu, kpkp1985 napisał:

odnosnie programu to jest on płatny? 

Darmowy. Do tego dobry elm 327 na PIC18F25K800 (np. v-gate).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było ze pisałem, odpowiedzi dostałem i zniknąłem…

Po prostu umowilem się z mechanikiem na poniedziałek i będzie działał, powiedział ze sprawdzi ten elektrozawor… jeżeli będzie zły to wsadzi tego Pierburga, bo go kupilem zapłaciłem 315 zł na miejscu to tragedii nie ma choc na Allegro był za 285, ale nie chce mi się bawić w odsyłanie potem gdyby co choc pewnie na przebieg 133 000 i tak doradzacie go wymienić? aczkolwiek kolega powyżej wspominał, ze różnica nowego z przebiegiem 180 000 nie była wielka, ale ja mam te problemy o których wspominałem, wiec u mnie jest na wymianę więcej „ZA”

Odnośnie proponowanego; elm 327 na PIC18F25K800 (np. v-gate)  mogę prosić o konkretny linka bo nie wiem czy to są dwie rzeczy osobno czy jak… a odnośnie programu to czy to urządzenie będzie współpracował tez z tym „car Scanner”? Czy tylko z Pyclipem… dzięki

P.S. Oczywiście jak auto wróci od mechanika tez dam znać! 

 

 

 

Edytowane przez kpkp1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!