Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ogrzewania a raczej jego brak choc nie do kon


Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem z ogrzewaniemw mojej megane coupe rocznik 96

problem polega na tym ze raz ogrzewanie jest działa kilka dni czasami tylko jedno właczenie a potem znowu po właczeni ogrzewania nic sie nie dzieje

dodam ze zgasło podswietlanie panelu grzewczego rozkrecilem go i spalone sa dwie zarówki te co podswietlaja przełacznik z regulacja siły nawiewu (liczby od 0 do 4)

moze ktos wie co to moze byc i mi podpowie zebym wiedział jak sie za to zabrac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Od niedawna stałem się posiadaczem Renault Megane Scenic 1998 1,6 i mam podobny problem . Ogrzewanie w samochodzie nie działa wcale . Odpowietrzałem go kilkakrotnie(nie wiem może żle to robie ale znalazłem odpowietrznik tylko jeden na rurze , a może jest ich wiecej) , przedmuchałem nagrzewnicę , wymieniłem termostat a ogrzewanie dalej nie działa . Może to coś z elektroniką ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.posiadam megane scenic98 .mam problem z ogrzewaniem polega on na tym , że przy małych prędkościach czyl ipodczas jazdy po mieście działa bez zarzutu . Ale ostatnio miałem wypad w dłuższą trasę i na autostradzie traciło swoją moc grzało bardzo delikatnie . Sam nawiew działa bez zarzutu ale temperatura jest bardzo niska . bardzo proszę o poradę i z góry dziękuję . io .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli generalnie prawidłowo, wyglądało by, że to nie nagrzewnica skoro przy miejskiej jeździe jest cieplutko, raczej coś z dolotem powietrza i jego przepływem przez nagrzewnicę :-/ Obaczymy, może ktoś coś podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gruz81, przerabiałem to u siebie i to taż jest problem termostatu - już sie nie domyka i cały czas coś puszcza na duży obieg. W trasie kiedy pęd powietrza idzie regularnie na chłodnice daje to duży efekt (a na wskaźniku różnica pół kreski) - jak nie chcesz sie w to teraz bawić zakryj 1/3 dołu chłodnicy tekturką i od razu poczujesz różnice - tyle że w mieście wiatrak nie będzie miał takiej samej siły przedmuchu.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jest cos takiego mialem juz 3 termostaty w mojej megance i na wszystkich wskazowka stala na srodku ale ostatnio wymienilem cala obudowe z termostatem taki zamiennik bo orginalna popekala i puszczala wode i teraz wskazowka na nagrzanym silniku utrzymuje sie w przedziele miedzy 2 a 3 kreska ale jak stoje dluzej w korku to wtedy dochodzi i polowy skali ale jak tylko zaczne jechac znowu spada miedzy 2 a 3 kreske. po podpieciu do kompa gosc powiedial ze temp. plynu chlodzacego jest prawidlowa i ze nie ma sie czym martwic ze silnik niedogrzany, ale troche mi sie to nie podoba, co o tym sadzicie czy to moze byc wadliwy termostat czy poprost tak dziala???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gemini222, w 2.0 8v są dwa czujniki temp - jeden na zegary drugi do komputera. Biorąc pod uwagę wiek auta może tak być, że ten co idzie na zegary daje przekłamane wyniki o ileś %. Stąd wydaje Ci się, że temp jest nieprawidłowa, a w rzeczywistości jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. To moja pierwsza zima w scenicu i nasuwają mi sie pewne pytania. Czy wasze auta obecnie dobrze grzeją, bo u mnie było ok przy temp. do -7 i w miescie i na trasie. Z nawiewów lecialo gorące powietrze jak trzeba :mrgreen: . ale dzis w drodze do i z pracy przy -10, -13 lecialo tylko letnie powietrze i z czasem nic się nie poprawialo. Wskazowkę normalnie mam powyżej 2 kreski a dziś doszła tylko do 2-giej.

Drugie pytanie dotyczy nawiewu na nogi. Nadmuch jest bardzo slaby, lewa noga marznie :shock: . Też tak macie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!