Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

(MANUAL) Wymiana zegarów w ph I na ph II


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

A może ktoś pomóc przy wymianie Licznika w CLio 2

Wszystko wymieniłem ale Statusu OIL nie pokazuje i spalania,

Sterownik mam Safir 2 ktoś kiedyś powiedział że nie ma pinu z informacją o aspalaniu ten sterownik,może złe info mam,

Może ktoś pomoże kompa innego dobrać,

AUtko jakie mam to Clio 2ph1 8v z 98 wersja RN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pare dni temu kupiłem licznik do phi z kompem. Wcoraj wszystko podłączyłem i nic. Ani reakcji przycisku ani żadnych danych na wyswietlaczu. Cały czas tylko migają kreseczki zamiast chociaż zer w opcji "ile jeszcze można przejechać km", bo taka opcja jest włączona na wyswietlaczu. Instalacje od kompa do kostki mam. Pociągnąłem kable i już sam nie wiem. Czy trzeba koniecznie zakupic takie jakby zatrzaski które są w kostkach od licznika i od kostki do manetki żeby był styk? Czy jednak podłączaliscie gołe końcówki kabelków coby tylko był kontakt. Manetka nie reaguje bo nawet bez podłącznej instalacji z kompa powinna zmieniać opcje na wyswietlaczu, tak mi się wydaje. Czy jesli podłaczenie jest sprawne to na kabelku idącym do licznika można zmierzyć napiecie? co oznaczałoby że info z komputera idzie. Trochę mnie to irytuje bo niby sprawa prosta, podłączyć dwa kabelki a to zonk, żadnej reakcji

 

Na allegro znalazłem tzw. konektory które wygladają bardzo podobnie jak to coś w kostce do licznika i kostce do manetki. Czy może mi ktoś pomóc czy to taki rozmiar czy trzeba większe. Czy te kostki to kostki ISO?

http://allegro.pl/konektor-zlacza-iso-zenski-op-10szt-1788-i2685093192.html

Edytowane przez marek24p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie już tragedia. Dzisiaj chciałem sprawdzić miernikiem czy na tych dorabianych kabelkach jest napięcie, przy okazji igłą od miernika powtykałem do innych pinów w przezroczystej kostce i kostce w skrzynce w komorze silnika. W niektórych napięcie było w niektórych nie. Tak czy siak po tej operacji zapalając światła nie zapala się podświetlenie zegarów a wyświetlacz od przebiegu i kompa gasną. Pomóżcie mi, co mogłem spartolić? Oczywiście manetka nie reaguje a na kompie o dziwo zmieniła sie opcja wyświetlania i jakieś tam 9.8L/100km ale może to przez to że gdzieś dotknąłem miernikiem w jakieś druciki na liczniku. Ręce opadają

Edytowane przez marek24p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdż na krótko potencjometr od regulacji jasności podświetlenia ,może on się zjarał ,kostkę od niego odłącz i zewrzyj w niej oba piny ,jeśli pomoże masz winowajcę .Jeśli pin z kostki odpowiedzialny za sterowanie przyciskiem ADAC zwarłeś z masą to i wskazania się zmieniły bo właśnie tak odbywa się sterowanie zmianą wskazań na wyświetlaczu .W kostce brązowej do pinu 2 podpinasz przewód ,drugi jego koniec dotykasz do masy i tak wskazania na wyświetlaczu muszą się zmieniać ,to samo zadanie robi właśnie manetka ,po naciśnięciu przycisku :)W kostce przezroczystej na pinie nr 4 powinieneś mieć zmienne napięcie (informacja o spalaniu )

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z tym podswietleniem to czytałem gdzie chyba że może jeszcze być jakis bezpiecznik a jak nie to może kabelek przy pinie sie przepalił bo jak mierzyłem próbnikiem po pinach to troszke dymku poleciało. Czyli mówisz że jesli kabel od kostki w masce styka to na jego końcu mierzac próbnikiem (12V) powinna żaróweczka migać tak? Cos mi sie wydaje że poprostu nie mam dobrego styku kabeków z kostkami w liczniku. szukam własnie takich końcówek jakie są w kostkach bo gołe końcówki nie zdaja egzaminu. Czy możesz kuknąć na linka z mojego przedostatniego posta czy takie konektory bedą pasowały?

 

Oświetlenie zrobione. Było tak jak pisałeś dałem na krótko i działa. Zresztą i tak nie używałem tego pokrętła. Co do komputera - dajęmasę na koniec układu scalonego gdzie powinien być pin 2 i sie zmienia - czyli to sprawne, a le komp jak nie obliczał tak nie oblicza nic. Prze chwile gdzies mi sie pojawił jakieś 0,2 l/100km potem 0,1 ale po tym wszystko zdechło. Po przełączeniu na chwilowe spalanie komp na tyle reagował że po przekroczeniu 25km/h pokazywał o.oo a poniżej keski, czy to świadczy o połączeniu z pomputerm silnika? do tego na kabelku od skrzynki nie mam żadnego napięcia. Zamówiłem te konektorki ISO z linka może one dadzą połącznie kabli z układem w ilczniku. Czy to możliwe że mam taki pin jak na zdjeciach na pierwszej stronie w niebieskiej kostce ale nie jest to pin od spalania. Badając napięcie miałem falujące na najniższej kostce w któryms tam pinie.

 

Dodano: 21 paź 2012 - 20:30

Haaaa!!! Wszystko śmiga. Od piątku jeżdżę z komputerkiem. Okazało sie, że do wszystkiego potrzebne były te konektorki, choć nie są od tych kostek to po paru kombinacjach pomogły wszystko połączyć. Komputerek pięknie pracuje. Spalanie 6,5 l/100km przy 1,6 - komputerk nie kłamie bo tyle samo mi wychodziło przy moich wyliczeniach

Edytowane przez marek24p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Widziałem w temacie, że silniczki E7J da się jednak podłączyć, ale mowa była tylko o E7J 626. Czy wersja E7J 764 będzie hulała też? Mam licznik z obrotomierzem i wyświetlaczem, na którym jest informacja o poziomie oleju, przebiegu ogólnym i przebiegu, który mogę wyzerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Panowie mam pytanie dostałem białe zegary z komputerem pokładowym i z tego co znalazłem w sieci to podobnio nie można podłączyć ECU ze sterownika informacji o spalaniu. Czy komuś udało się to zrobić? Pod jaki pin mam się podpiąć? Sterownik simens fenix 3. 35 pin. Jest pare postów, w których podobno się to udało ale nic nie opisane jak i pod co?

 

thumb_hosting_zdjec_1352387223__dscn1543j_xxnxrww.jpg

Przenoszę do odpowiedniego wątku.

Następnym razem taki wątek trafi do kosza.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ten zapisałem:

 

http://megane.com.pl/topic/15980-manual-wymiana-zegarow-w-ph-i-na-ph-ii/page__st__256

 

Ale był jeszcze z jeden i w tamtym było, że ktoś podpiął pod siemensa fenixa 3. Nie stety nie mogę już tego znaleźć.

A oprócz spalania wogóle będzie coś wyświetlało wartego? Nie stety wersja pewnie nie pod kompa.

Edytowane przez drinkmaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam ja mam kangorka z 2006 i u mnie tez nie bylo kabelka na 7 pinie dolozylem tak jak w opisie ale info o spalaniu nadal nie ma .Podejrzewam ze cos jest inaczej u mnie teoretycznie powinno to byc od nowosci . czekam na sugestie

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie.

Znalazłem się tutaj z Forum Kangoo.

Zamieniłem sobie liczniki na ten od megane/secenic wszystko jest ok poza odszukaniem pinu odpowiadającego w ecu za info o spalaniu. W kangoo zazwyczaj są ECU jednowtyczkowe, ale ja posiadam BOSCH dwu wtyczkowy 121 pinów (diagram niżej) Silnik 1.9 DTI

 

Regulamin jasno mówi o zasadach dodawania zdjęć ;)

 

Czy jakiś kolega z tego forum może powiedzieć na jakim pinie jest sygnał o spalaniu. Nie jest to na bank pin 32 gdyż podpinałem i to nie działa.

Numery z ECU

8200118522

AVANT

0281010502

Pod napisem Made in Germany

001222 285SA4783

09222 11200682

HOM8200085921

Dzięki za pomoc!

Edit:

Panowie serio nikt nie miał takiego sterownika ?? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!