Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Naprawa zwijacza - Ilość obrotów kierownicy?


Rekomendowane odpowiedzi

Zajączek87-Na filmiku który wyżej udostępniłem pauzując jesteś w stanie określić jak zwinąć tą taśmę, wbrew pozorom jest to bardzo banalne. Ja nie miałem na tym białym "zwijaczu" dziurki do poziomu cyfre ZERO i kropkę niebieską, więc małym wiertłem zrobiłem otwór żeby ustawić wszystko tak jak ma być. Tak jak na filmiku koleś ustawia. Jak zwiniesz dobrze to nie powinno Ci nic zostać. Ważne jest też to że jak bierzesz się do rozkręcania to ustaw koła i kierownice w pozycji do jazdy prosto. Wtedy nie trzeba nic kombinować z ustawieniem kierownicy. JA sobie znakowałem kierownice pisakiem jak ją zdejmowałem. Mogł Ci się wyłamać języczek i stąd ten trzask. Jakbyś potrzebował konkretnego info we Wrocławiu to się odezwij bo siedzę na miejscu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JEśli koła będą lekko skręcone to musisz zachować ten sam kąt w którym zdejmowało się kierownice więc nie jest jedno położenie. Ząbki są takie że niewielki obrót kierownicy i będzie ona pasowała na trzpień. Dlatego mówiłem że łatwiej jest ustawić na prosto koła, i sobie zaznaczyć choćby pisakiem godz.12. na trzpieniu i kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś naprawiał zwijacz w Warszawie? Kogo polecacie? Jaki jest koszt takiej naprawy. Nie mam warunków do zrobienia tego samemu i jestem zmuszony zlecić naprawę fachowcowi. Podrzućcie pomysły: gdzie, za ile?

Naprawa dotyczy pojazdu Scenic II ph 2.

Edytowane przez Faustus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro jest koleś któremu wysyłasz cały mechanizm i on za 100zł to robi. Bodajże chyba całość zajmie Ci max 5 dni.-> Naprawa taśmy. Sam miałem mu wysyłać ale udało mi się to naprawić.

Edytowane przez Kuzynpit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 11 miesięcy temu...

Cześć, i u mnie zwijacz do roboty. Mam już taśmę i  w poniedziałek się za to zabieram. Mam tylko pytanie, czym po zlutowaniu taśmy zalać te miejsca lutowane, aby było mocniejsze. Sam lut chyba tego nie utrzyma za dobrze, a i będzie chyba odporniejsze na jakieś korozje, itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie taśma padła jakiś czas temu również, kupiłem na aledrogo wymieniłem a po 2-3 tyg padła ponownie. Wszystko złożone było dokładnie jak opisywane na forum, przejrzałem w necie filmy, gdzie również był prowadzony montaż i byłem pewien, że zrobiłem to dobrze. Miałem w domu ponad metr taśmy 15 żyłowej więc juz przy kolejnej okazji nie kupowałem tylko chciałem założyć ten zamiennik. Problemem było tylko to, że żyłki szły co 1 mm a w tej oryginalnej co 1,25mm, ale i z tym sobie poradziłem. Po ok. tygodniu padło również. 

Rozebrałem to i zacząlem analizować dlaczego się najpierw taśma zagina a później zrywa. I znalazłem rozwiązanie. 

 

Otóż, po wlutowaniu i złożeniu tego w całość górny talerz (ten zaznaczony na fotce czerwona strzałką) lekko sprężynuje. Nie przylega do kołnierza tylko delikatnie od niego odstaje. Podczas kręcenia kierownicą pojawia sie czasem moment, kiedy ten pierścień się na tyle podniesie, że traci kontakt z kołem zębatym i do zerwania taśmy już niedaleko. Mój patent a w zasadzie prowizorka, polegała na sklejeniu razem dwóch kawałków kartonu (ze zwykłego pudełka z kartonu falistego) i wstawienie tego pomiędzy kierownicę a zaznaczony talerz. Talerz przez kierownicę jest dociśnięty, że nie szura o kołnierz. Prowizorka działa od kilku tyg. przejechałem tak już ok. 4 tyś. Musze teraz to tylko kiedyś rozebrać, żeby założyć właściwą taśmę. 

 

Mam nadzieję, ze komuś się to przyda. 

hosting_zdjec_1386417859__pc060850.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Czy kupował już ktoś z tego linka z aliexpress? 36 dolarów + przesyłka to chyba atrakcyjne nawet w porównaniu regeneracją bo to jednak nowa część.Tylko nie wiadomo jak z jakością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Słuchajcie , a ja ma pytanie. Ostatnio na naszym rodzimym portalu aukcyjny pojawiło się sporo , podobno nowych zwijaczy w cenie ok.300 zl.Większość jest opisanych "wersja z tempomatem" i tu rodzi się moje pytanie. Czy to mojego wehikułu który nie posiada tempomatu ten zwijacz będzie pasował ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, będzie pasował. Pod poduszką będziesz miał tylko wolne "kabelki", do których normalnie podłączył byś złącza przycisków tempomatu. Ale jak go zamontujesz, to już blisko do dołożenia tempomatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy problem z zbieżnością ( krzywa kierownica do jazdy na wprost) może być przyczyną zerwania tej taśmy bo jak by nie patrzeć w jedną stronę kierownica będzie się mocniej skręcać i może to przyczynia się to zrywania tej taśmy. Tylko nie bijcie , tak luźno se myślę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!