Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Jednym słowem kanał. :roll:

Ale zanim wejdziesz pod przeczytajna forum posty zwiaząne z klimą (wyszukiwarka to fajna rzecz) . Jest tego cała masa. Chyba że już jesteś po , to do dzieła i :-D . Pochwal się później co znalazłaś ew. jakieś fotki ? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podczepie się pod ten temat by nie tworzyć nowych, mam małą zagadkę wczoraj pojechałem na wycieczke renią klima chłodziła na postoju zaglądam pod auto a tam woda cieknie i niewiem z kąd, kapało w miejscu jak się silnik kończy i zaczyna przednia szyba tak mniej więcej po środku auta, może ma ktoś jakieś pomysły czy to mogła się woda na parowniku skraplać i kapać tak??? Zauważe że nieodczułem znacznego pogorszenia jakości klimy ani ubytku innych płynów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Cięcie]

 

Normalna sprawa, sam sobie odpowiedziałeś na pytanie :-D W tym miejscu w większości aut jest odciek wody (skroplin)

 

Proszę przeczytać regulamin zwłaszcza pkt 9 i się do niego stosować - ostatnie ostrzeżenie :!: - Prezes

PS.Zeby wam sie czasem forum od 4 linijek nie rozjechało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalne zachowanie. Powinieneś się martwić jakby nie kapało.

Pod moim samochodem zostaje małe jezioro jak schładzam na maxa samocgód przy dużym upale. Wiem, że nie powinno się tak robić, ale ten przyjemny chłodek kusi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj zaobserowalem cos dziwnego u siebie :-D

wymienilem filtr kabinowy, odgrzybiem klime i wszystko super

dzisiaj wsiadam do samochodu i tak jakbym nie odczuwal za duzej roznicy pomiedzy klima ustawiona na 15 a 20 stopni. moze to bys spowodowane konczeniem sie czynnika chlodzacego? na dworze jest 35 stopni i moze tylko mi wie wydaje ze nie czuc roznicy pomiedzy tymi ustawieniami temperatur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie jak na dworze jest 35 stopni a w samochodzie ze 30 i po wlaczeniu klimy na 15 stopni a pozniej na 20 nie zauwazam roznicy :-D moze to moje subiektywne odczucie bo mam samochod dosc krotko a moze trza napelnic uklad

dodam ze po odgrzybieniu nawiewy dzialaja nomalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Cięcie]

 

Powiem może tak.

Mam w samochodzie termometr i możesz zapomnieć, że jak ustawisz na 18 to będziesz tyle miał.

 

Jeśli na dworze masz 35 stopni, to dobrze jak wewnątrz schłodzisz do 25, nawet przy klimie ustawionej na MAX. Weź pod uwagę, że jeśli na dworzu masz 35 stopni, to wewnątrz samochodu masz 50 albo i więcej. Mój termometr kończy się na 50 stopniach i już nie raz mu skali zabrakło. W takiej sytuacji nie powinno się włączać klimy, tylko porządnie wywietrzyć samochód. Klima schłodzi, i owszem, ale długo się nią nie nacieszysz. Padnie sprężarka i po zabawie. Za duże obciążenie.

Co do temperatury, to rzeczywiście, stojąc w korku bardzo ciężko jest schłodzić samochód, ale wystarczy tylko ruszyć, a temperatura spada jak szalona. Popatrzcie jednak na termometr. Jest to jedynie złudzenie, czujemy nagły podmuch zimnego powietrza i odczuwamy przyjemny chłodek, ale rzeczywista temperatura nawet nie drgnie.

Jeśli chcesz sprawdzić wydajność klimy, proponuję położyć termometr na samym wylocie powietrza i podmuchać na niego przez kilka dobrych chwil. Musisz pamiętać, że zanim klima zacznie dawać te 18 stopni, musi najpierw schłodzić sobie wszystkie kanały wentylacyjne, a to chwilę zajmuje.

No, to się napisałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam po przerwie, otoz nastapil znaczacy przelom w sprawie klimatyzacji w moim aucie. Otoz dla zainteresowanych pisze, ze dziala i wszystkie usterki zostaly usuniete.

 

Pierwsza sprawa to bylo uszczelnienie instalacji, instalacja rozszczelnila sie przy zaworze rozpreznym, wystarczylo wymienic oringi i dobrze dociagnac (choc stare oringi nie byly zle). Wyciek mozna zlokalizowac przy pomocy lampy UV.

 

Kolejny etap to usuniecie usterki wolnego biegu wentylatora chlodnicy. Wystarczy sprawdzic przekaznik w skrzynce (pozycji nie pamietam, jest w WKŁ) jak dziala to usterka na 90% lezy po stronie rezystora, który znajduje sie w dolnej czesci mocowania wentylatora, po stronie kierowcy. U mnie nie było przejscia, przewod zasniedzial i odgial sie. Jesli nie ma przejscia, wentylator pracuje w trbie awaryjnym, pracuje na maksymalnych obrotach przez 3-5 , po czym wyłącza się na chwile i cykl sie powtarza.

 

Po usunieciu tej usterki i nabiciu klimy, wszystko zaczelo dzialac... jednak nie na dlugo. Jak tylko zrobilo sie goraco sprezarka zaczela sie wylaczac, jednak nie tylko to zle funkcjonowalo. Dziwne wskazania pokazywal czujnik temperatury cieczy. W momencie przyspieszania, zwlaszcza gwalatownego wskazania znacznie rosly ponad norme. Zauwazylem rowniez ciekawa prawidlowosc, w momencie wlaczenia jakiego odbiornika pradu pokazywana temp. rosła.

Aby sprawdzic, czy komputer uzaleznia prace sprezarki od temp cieczy zrobilem eksperyment, wracajac z dlugiej trasy sprezarka przestala chodzic, temp wzrosla. Szybko sie zatrzymalem, odpialem wtyczke od czujnika temp w termostacie i klima zaczela pracowac. Wiec sprawa problemow z wylaczaniem sprezarki byla juz jasna.

 

Pozostaly jedynie blegne wskazania temp., ktore powodowaly wylaczenia sprezarki, jako ze wskazania zmienialy sie przy wlaczaniu odbiornikow pradu, postanowilem przeczyscic mase laczaca silnik z buda. Polaczenie bylo kiepskie, po przeczyszczeniu wskaznik jak do tej pory pokazuje prawidlowa temperature. A od momentu usuniecia usterki zrobilem ok. 1500 km, na wlaczonej klimie.

Mam nadzieje, ze ten opis komus sie przyda. W razie pytan piszcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychu - problemy z nawiewem w renówkach serii I i I po liftingu to standard, na elektrodzie aż roi się od opisów usterek.

Zanim kupiłem renię II również miałem wersję I i również gdy ją kupowałem dmuchawa nie pracowała.

Pojechałem do elektryka i stwierdził, że do wymiany jest opornik - koszt w okolicach 400zł.

Nie daję łatwo za wygraną i zacząłem szperać. Doszukałem się, że jeśli uszkodzony jest opornik, to dmuchawa działa, ale wyłącznie na najwyższym biegu, który pomija opornik, u mnie jednak nie działała w ogóle.

Doczytałem się również, że najczęstszą przyczyną awarii jest upalenie przewodu zasilającego dmuchawę tuż przy skrzynce bezpiecznikowej. Nie chciało mi się tak głęboko kopać, bo dostęp jest raczej utrudniony do bezpieczników, poprowadziłem więc nowy przewód, oczywiście ze wstawionym gniazdem bezpiecznikowym i dmuchawa ruszyła.

Nie miałem klimy, ale układ zasilający dmuchawę jest z tego co pamiętam identyczny. Zanim więc zapłacicie 400zł za wymianę sprawnego opornika upewnijcie się, że to właśnie on jest powodem waszych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!