Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Droopy - spróbuj psiknąć w łączenia plastików olejem silikonowym w sprayu (jak nie masz to plackiem do kokpitu,

Śliczne dzięki za radę, spray do kokpitu pomógł w 100% na skrzypiącą dźwignię od ręcznego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w dwóch samochodach czarną parcianą. W jednym nie można było wytrzymać bo piszczało dosłownie na każdej nierówności. Jeżeli był parking i krzywo ułożona kostka (naprężenia karoserii takie jakby skręcanie całego samochodu) to w środku było słychać jakby wszystko się rozwalało. Od ponad 2 lat (3 sezon) mam święty spokój. Widać jedynie jak taśma i karoseria na długości pracują pod wpływem temperatury

 

fourier dzięki za potwierdzenie moich przypuszczeń :)

Możesz opisać jakiej taśmy użyłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nmzc.

 

Co do taśmy to czarna taśma parciana tesa (przeznaczona chyba do klejenia grzbietów książek czy czegoś takiego). Możliwe że standardowa też da radę, a jest tańsza. Ta, którą ja mam jest biała od spodu i czasem po myciu wychodzą jakieś nitki. Ogólnie wole to jak skrzypienie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja mam taką: http://www.tesa.pl/dom_i_biuro/tasmy_naprawcze/tesa_extra_power_tac59bma_naprawcza,c.html

Tylko tak jak mówiłem - ma biały klej i jest biała od spodu. Jeżeli teraz bym kupował to brałbym jakąś obustronnie czarną Na jeden samochód poszła mi chyba cała rolka (zmierz sobie przed zamówieniem). Co do samego skrzypienia - przejeżdżone kolejne lato i dalej spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szczegółowe info - taśma już do mnie idzie.

Zastanawia mnie tylko jedna sprawa, bo tam w drzwiach uszczelka jest jakby dwuczęściowa.

Starałeś się taśmę wkleić we wnęki drzwi, tak by stykała się z obiema częściami uszczelki czy tylko tą wewnętrzną?

Obie części uszczelki w sumie stykają się z karoserią na powierzchni szerokiej na ok 20 mm, więc w teorii powinno się udać zaklajstrować to jak należy.

Dałbyś rady wkleić foto, w którym miejscu na karoserii u siebie nakleiłeś?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

 

Dodano: 07 wrz 2016 - 15:59

Podklejone. Pierwsza przejażdżka po nierównej drodze i jest o niebo lepiej. Idealnie wciąż nie jest bo jak wjeżdżam na krawężnik to słychać lekkie skrzypienie z uszczelek.

Może przez to że, mam GT (sztywniejszy zawias), a może przez to że uszczelki maja jakieś drobinki piasku.

na wszelki wypadek "wyczesałem" uszczelki szczoteczką. Zobaczymy co będzie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich! Mam niemały problem :/ Który doprowadza mnie do szału. Otóż słyszę, ze słupka B albo z przednich lewych drzwi, trzask/stuk kiedy koło wjeżdża w dziurę. Czasem an w miarę równej drodze, czasem potrzeba polnej, a czasem znienacka nie wiadomo dlaczego (np. zakręt i małe wgłębienie w drodze). Efekt i uczucie jest trochę takie, jakby samochód się łamał :wacko: Ciężko to opisać. Myślałem że to trzaski z tapicerki, bo robiłem wygłuszenie i montowałem lepsze głośniki (16tki wchodzą pod tapicerkę bez przeróbek na dystansach o grubości 8mm, tak przy okazji), więc zdemontowałem: tapicerkę obu drzwi, listwy plastikowe przy podłodze, dolną (czarną) listwę słupka B... Za żadne skarby nie mogę tego zlokalizować. Jeździłem z otwartymi przednimi i tylnymi drzwiami - też stuka (chociaż wydaje mi się, że jak się otworzy przednie, to trudniej ten stuk zreprodukować, ale jest). Odchylałem/wyjmowałem uszczelki drzwi. Sprawdzałem czy to nie lata coś w drzwiach, po podklejałem co się da gąbeczką z klejem. Posprawdzałem wszelkie spinki, zatrzaski, trzymacze przewodów itp.

Co to może być? Pomocy bo oszaleję! :wacko:

Chcę jeszcze zdemontować górną (białą) osłonę słupka B, ale nie wiem jak zdjąć osłonę górnego mocowania pasa. Service manual mówi, żeby po prostu w górę pociągnąć, ale za żadne skarby tego zdjąć nie mogę - pomóżcie :/

Kolejny problem: coś trzeszczy w tylnym lewym słupku, zdjąłem osłony, po podklejałem gąbeczką co się da, ale to jakby coś w środku słupka :/

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czytał kolega moje posty o strzelaniu w słupku B ?? Może to ten sam przypadek trzesczących połączeń karoseryjnych -zamieściłem zdjęcia...

Swoją droga to karoseria w tym modelu nie jest wystarczająco sztywna - dziadostwo....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Po moim egzemplarzu MIII stwierdzam, że to auto skrzypi ... wszędzie i zawsze :mad: Gdy jest zimno i występują naprężenia, gdy jest ciepło też. Ogólnie, gdy wchodzi w grę praca temperaturowa materiałów. Wszystko pracuje. Abstrakcja.

 

Aktualnie objawiło się skrzypienie z rejonu konsoli zegarów (nie, nie żartuję) oraz podszybia, tam gdzie schodzi się z deską rozdzielczą - za daszkiem zegarów i wyświetlaczem radia w kierunku szyby. Polecacie jakieś patenty na te przypadłości? Jakiś dobry sposób na wyjęcie i lepsze umocowanie konsoli zegarów lub wymianę przeźroczystego plastiku? Wystarczy dotknąć palcem i skrzypi, a co dopiero na polskich drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko na poważnie, nie używasz jakiegoś plaka z marketu?, ja sam sobie narobiłem skrzypienia z kierownicy i airbagu, napsikałem kiedyś latem solidnie plaka na kierownice :lol: , dopiero kilkukrotne przepsikanie tego silikonem zrobiło spokój z tym.

 

Jak przyszły mrozy i wyskoczyłem w trasę, to jest jeden koncert ze słupków, uszczelek drzwi i reszty, tam plaka nie dawałem ;) .

Edytowane przez tomgrandtour
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie używam. Auto od czasu do czasu ląduje na gruntownym sprzątaniu w punkcie tym się zajmującym. Nie jest to jakieś drogie "auto-spa", nie patrzę im na etykiety środków, ale też nie łączę tych dwóch spraw. Za duża odległość w czasie.

Skrzypi ewidentnie przeźroczysty plastik/szybka od zegarów, a nie bardzo widzę opcję użycia silikonu, bo się wszystko tam wybrudzi. Także łączenie deski z podszybiem głównie reaguje na wstrząsy (dziury, tory, stuknięcie ręką). Nie odzywa się na koleinach czy progach zwalniających. Stawiam na jakieś luzy, wyrobienie materiału. Wrażenie mam takie, jakby ktoś wyliczył, że po 2 latach wszystko się we wnętrzu obrusza, poluzuje, odpadnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!