Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Aktualnie objawiło się skrzypienie z rejonu konsoli zegarów (nie, nie żartuję) oraz podszybia, tam gdzie schodzi się z deską rozdzielczą - za daszkiem zegarów i wyświetlaczem radia w kierunku szyby. Polecacie jakieś patenty na te przypadłości? Jakiś dobry sposób na wyjęcie i lepsze umocowanie konsoli zegarów lub wymianę przeźroczystego plastiku? Wystarczy dotknąć palcem i skrzypi, a co dopiero na polskich drogach.

 

Mam to samo, ASO twierdzi, że "musi bo jest zimno". Tylko czemu 13-letnia Toyota nie skrzypi... Wystarczy lekko ręką docisnąć i przestaje skrzypieć. Myślę że po prostu coś tam podłożę, bo lepiej tak niż żeby mieli to rozbierać i wszystko zaczęło skrzypieć bardziej. To nie konsola zegarów skrzypi; dociśnij lekko ręką, albo wsadź palec między szybę a deskę od góry, to przestanie póki dociskasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, u mnie skrzypi z kolei w desce rozdzielczej pod szybą od strony pasażera (zaznaczyłem na zdjęciu). W zasadzie to nie skrzypi tylko coś tam jakby lekko drży, jakiś luźny element, jakaś spinka może lub coś podobnego. Jest to bardzo denerwujące, nie słychać tego w zasadzie tylko podczas jazdy po idealnie równej drodze, czasami nawet na postoju słychać drżenie (jakiego plastiku prawdopodobnie). Dociskanie deski nie usuwa problemu, wyciągnąłem schowek pasażera aby dostać się od spodu ale nie znalazłem nic luźnego co mogłoby powodować takie dźwięki, na moje oko wszystko jest dobrze spasowane, bardzo możliwe, że nie dotarłem do miejsca wydobywania się dźwięków ale bez rozkręcania całej deski więcej już chyba nie dam rady zrobić. Macie może jakieś rady, może ktoś zmagał się z podobnym problemem?

post-92789-0-48816500-1489243030_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie taki sam dźwięk jak opisujesz, coś drga/cyka w tym miejscu po stronie pasażera. Na początku tylko zimą się odzywało, z czasem jest coraz gorzej, teraz praktycznie mam to non stop. Też demontowałem schowek ale tamtędy się nie da dostać w te miejsce. Przestudiowałem serwisówkę i wygląda, że żeby zdjąć deskę rozdzielczą to pół samochodu trzeba rozkręcić. Jak się zrobi cieplej to może przez otwór głośnika wysokotonowego spróbuję podejrzeć, może zdjęcie osłony słupka A da jakieś dojście chociaż wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% drży Wam plastik, który znajduje się między wycieraczkami, a zachodzi na szybę. Komora podszybia w megane III jest plastikowa. Położona na uszczelce. I z czasem odchyla się do wewnątrz komory silnika. Mi tak się zrobiło po wymianie uszczelki pod nią. Zdejmijcie środkową uszczelkę podszybia i coś podłóżcie pod ten plastik z siatką. Tak, aby dobrze był dociskany do szyby. I będzie po kłopocie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze Cię zrozumiałem to niestety chyba nie jest to ten plastik. Domyślam się, że plastikowe podszybie w wyniku występującego luzu miałoby pod wpływem drgań uderzać o szybę? Sprawdziłem, podszybie dolega do szyby bardzo dobrze i jest dość sztywno spasowane, nawet próbując nim ruszyć nie za bardzo się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy nie ma luzu jak zdejmiesz tą długa uszczelkę podszybia.

 

Po stronie pasażera jest jeszcze jedna możliwość. Ale tylko w autach PH1. Moduł CBOX. Zamontowany jest na kawałku blachy. Moduł jest tylko do niej wciśnięty i potrafi drgać. Widać go po wyjęciu schowka. Auta z radiem z pendrivem na froncie go nie mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie,

niedawno stałem się "szczęśliwym" użytkownikiem MIII phII Grandtour. Po przejechaniu kilku km moją uwagę zwróciły dwie rzeczy, o których zresztą pisano już na tym forum.

1. Piski/skrzypienie z okolic lewego słupka, tuż nad uchem kierowcy. Ktos kiedyś pisał, że problem jest znany w Renault Polska i jest jakaś procedura na jego usunięcie, ale do końca nie wiadomo jaka. Czy coś się zmieniło w międzyczasie lub ktoś wpadł na genialny pomysł, jak tę dolegliwość wyeliminować (oprócz prucia tapicerki i szukania winowajcy na łączeniach blach).

2. Hałas w kabinie słyszalny wyraźnie juź od ok. 70km/h. Czegoś podobnego nie przeżyłem jeżdząc MII przez 15 lat, a tu tymczasem mam wrażenie jakby okno kierowcy byo permanentnie niedomknięte, brakowało uszczelki nad szybą etc. Czyżby relingi były powodem takiego hałasu w kabinie, opony (orginalne Goodyear), słabe wyciszenie drzwi i ogólnie wnętrza (fakt, drzwi już przy zamykaniu wydają się jakby były super lekkie i z cienkiej blachy, co daje się usłyszeć w postaci metalicznego odgłosu puszczając klamkę po otwarciu).

Może Koledzy z Forum mają coś nowego do dodania w powyższym. Będę zobowiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Piski/skrzypienie z okolic lewego słupka, tuż nad uchem kierowcy. Ktos kiedyś pisał, że problem jest znany w Renault Polska i jest jakaś procedura na jego usunięcie, ale do końca nie wiadomo jaka. Czy coś się zmieniło w międzyczasie lub ktoś wpadł na genialny pomysł, jak tę dolegliwość wyeliminować (oprócz prucia tapicerki i szukania winowajcy na łączeniach blach).

Ostatnio byłem z tym w ASO (już nie pierwszy raz z resztą), ale wydaje się, że w końcu to naprawili. Na zleceniu napisali wymiana zaślepek, ale serwisant mówił, że wymienili spinki na większe i że powinien być spokój. Na razie jest cicho, jedynie na jak jadę bardzo wyboistą drogą, to coś tam słychać, ale wcześniej ten dźwięk był w zasadzie non-stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś z Was problem, ze skrzypiącym uchwytem zapięcia pasów od strony kierowcy? Praktycznie przy każdym ruszeniu ciałem uchwyt skrzypi. Szkoda mi kupować nowego w ASO...może da się coś podgiąć :)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dochodzi ze środka to bym spróbował psiknąć lekko do środka. Ale może być też tak, że hałas powstaje w wyniku tarcia np. o fotel - u mnie tak właśnie było. Przetarłem dokładnie uchwyt z zewnątrz szmatką nasączoną jakimś detergentem i ustało (musiał być tam jakiś nalot).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, mam problem z tym slupkiem B na nierównościach coś mi zgrzyta masakra, koło lewego ucha kierowcy, szczególnie na nierównościach. Czytałem, że winne mogą być te misiowate uszczelki, które tra o karoserie. Zastosowałem taśmę parciana po całości drzwi, przednich i tylnich, troszkę lepiej ale dalej zgrzyta jak cholera. Przeczytałem cały temat i kolega pisał coś o łączeniach blachy, czym to nasmarowac tam i jak zdjąć ten plastik od pasów? Proszę o pomoc bo masakra zamiast cieszyc się jazda to tylko na sluchuje co zgrzyta i nie długo w kogoś wyjadę xd jak ktoś ma jakieś info niech się podzieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!