Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grzałka elektryczna w nawiewie kto posiada


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Grzałki w końcu działają (co prawda szału nie robi) ale działają szyba zaczyna odparowywać jeszcze podczas skrobania.

Winnym bałaganu z grzałkami był alternator. ( informował komp że ładował na max więc komputer nie pozwalał ich załączyć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę miernikiem to cosik skrobnę, altek wymieniłem w sobotę. Kończyłem składać ok 2 w nocy więc tylko podpiełem pod komputer i zobaczyłem obciażenie altka szalało pomiędzy 45-50% było 99%.

Po wyłaczniu grzałek program pokazywał jeśli dobrze pamiętam 14,2 V z mikro haczykiem.

Poprzednio założony miałem alternator mitsu coś tam.

Na moje oko miał coś nie tak z sprzęgiełkiem bo obrócenie kółka pasowego nie przekładało sie bezpośrednio na obroty wałka w altku. Tak jakby kółko kręciło się samo sobie.

 

Wracając do prądu

Stan obecny

Aletek VALEO ( ten co był zanim kółko pasowe się mu rozpadło) max nateżenie 110 A

Napięcie pokazywane przez program 14,2 V podczas pracy bez grzałek ale z oświetleniem.

 

Na poprzednim pokazywał 13,9 V i nie chciał nic więcej mimo zwiększania obrotów.

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie organoleptycznie. Ja u siebie podczas wymiany silniczka klapki recyrkulacji wyciągałem licznik i lewą kratkę nawiewu. Przez otwór po wyjętej kratce nawiewu widać dwa przekaźniki sterujące grzałkami. A jak są tylko dwa to moc grzałek wynosi 1000 W. Przy trzech przekaźnikach moc grzałek to 1800W. Alternator mam Boscha 150A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie organoleptycznie. Ja u siebie podczas wymiany silniczka klapki recyrkulacji wyciągałem licznik i lewą kratkę nawiewu. Przez otwór po wyjętej kratce nawiewu widać dwa przekaźniki sterujące grzałkami. A jak są tylko dwa to moc grzałek wynosi 1000 W. Przy trzech przekaźnikach moc grzałek to 1800W. Alternator mam Boscha 150A.

no to już się pogubiłem...

za licznikiem kilometrów, po lewej jego stronie, mam taki jeden przekaźnik:

 

thumb_hosting_zdjec_1418239636__przekaznik_grzalek.jpg

 

to od czego on jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mrarek- ten jest od plusa po zapłonie, gdzieś jest zwany przekaźnikiem osprzętu czy jakoś tak.

I faktycznie w tym czasie go słychać jak zapłon się włącza.

Co do tego trzeciego od ogrzewania to gdzieś go widziałem w serwisówkach i jest na zespole nawiewu.

Choć z drugiej strony... gdzieś na forum czytałem, (chyba nawet w tym temacie) że grzałka elektryczna 1800W w sceniolu też jest na 2 przekaźnikach podłączona, a działa najpierw jeden, potem drugi lub obydwa równocześnie pozwalając na maksymalną moc grzałek i tylko prąd alternatora i zaprogramowanie tego progu w UCH za to odpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zerknąłem do serwisówki i jest taki zapis:

 

Skrzynka bezpieczników i przekaźników w komorze silnika:

Skrzynka ta znajduje się w skrzynce połączeń silnika, poniżej modułu zabezpieczeń i połączeń.

przekaźnik (7) w zależności od wyposażenia:

- 40 A Przekaźnik dodatkowego ogrzewania 1000 W

- 60 A Przekaźnik dodatkowego ogrzewania 1800 W

i tu by można się szybko dowiedzieć, co się kryje za konsolą :)

 

i dalej:

Wersja z ogrzewaniem dodatkowym 1000 W (2 przekaźniki)

Wersja z ogrzewaniem dodatkowym 1800 W (3 przekaźniki)

 

gojgien - to o co pytam to przekaźnik akcesoriów (serwisówka 81C)

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!