Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem Nowy. Od kilku dni jestem szczęśliwym ? posidaczem MIII z 2010r z przebiegiem 41 tys km. Nie powiem ten przebieg mnie skusił. Ale do rzeczy.MOdel tebo MIII jest chyba najbardziej ubogi jaki może być. Meganka została sprowadzona z Belgii. Na początku nie zwróciłem na to uwagi, że w środku jest zamontowane inne radio niż radio Renaulta. Na wyświetlaczu widnieje tylko temparatura i godzina. Skontaktowałem się z serwisem a po nr VIN sprawdzili, że ten model w ogóle jest bez radia.Po wymontowaniu nie oryginalnego radia stwierdziłem , że są tylko dwie kostki gdzie na jednej sa podlączenia do dwóch głośników bez możliwości podłaczenia tyłu ( a nawet nie wiem czy w tylnych drzwiach sa głośniki- kratki są)a w drugiej kostce są piny standardowe 12V , +, uziemienie. Pytanie -czy można podłaczyć oryginalne radio, czy bedzie działał wyświetlacz i ewentualnie jak się dobrać do wyświetlacza aby sprawdzić ile przewodów jest do niego doprowadzone ( co i jak trzeba zdemontować). Może trzeba wymienić wyświetlacz?. Temperatura i godzina świecą sie na biało. Widziałem jakąś kostkę przejściową do radia, ale być może to zbyt uboga wersja i trzeba jakoś ja rozbudować. Ma ktoś jakiś pomysL albo wiedzę na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% da się zamontować fabryczne radio lub rozbudować o nawigacje czy radio z BT

Należy dobudować brakująca instalację do radia czyli cany , aktywacja multimediów i sygnałówka od wyświetlacza , zmienić kostkę na facra

 

Wyświetlacz "wyrywa' się do góry

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzięki cinas za podpowiedź. Gdybym mieszkał bliżej na pewno bym Cię odwiedził. Wyświetlacz jak napisałeś wyrywa się do góry. Nic przy tym wyrywaniu się nie uszkodzi? Gdzieś trzeba podważyć? Ile kabli powinno wychodzić z wyświetlacza i jaką kostką muszą być zakończone. Obawiam się, że w moim modelu wyświetlacz nie ma żadnej kostki i żadne przewody z niego nie wychodzą. Gdzie ewentualnie nabyć akcesoria elektroniczne potrzebne do montażu oryginalnego radia. Może masz kolegów bliżej mojego miejsca zamieszkania jest kumaty w tym temacie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Posiadam Scenic iii z 2011r. Chciał bym zamontować radio z bt. Zastanawiam się tylko co trzeba dokładnie wymienić/przerobić aby normalnie działał zestaw głośnomówiący.

Na pewno muszę kupić Radio z bt, mikrofon z wiązka, wyświetlacz chyba trzeba przerobić.

Czy coś jeszcze?

Dodaje zdjęcie mojej dechy :)

 

post-43441-1470644983,7521_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. wytłumaczcie mi jedno czytam o przeróbce radia w MIII 2009r z normalnego czarnego bez pokręteł na takie z bluetoothem i coś mi tu nie gra.

Mam złącze w samochodzie rys 1 a w wszystkich radiach z BT jest kostka takie rys 2.

Przecież to nie pasuje, rys 3 to kostka mojego starego radia. Uświadomcie mnie jak to połączyć.

post-58285-0-68550100-1472650130_thumb.jpg post-58285-0-73790700-1472650145_thumb.jpgpost-58285-0-04969400-1472650159_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Też się przymierzam do wymiany radia standardowego czarnego na radio z BT.

Nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi te radio z BT jest zakodowane?

Trzeba wpisywać kod? Niektórzy sprzedawcy piszą że radio sprzedają z kodem.

 

EDIT:

Ok radio ma kod.

EDIT:

 

Przeszczep udany :) Wszystko gra wyśmienicie.Pozostało mi jeszcze tylko do szczęścia dołożenie mikrofonu.

Jak ktoś potrzebuje przy wymianie clipa i reprog to można do mnie pisać na PW.

Podziękowanie dla kolego cinasa za wytłumaczenie jak to zrobić :)

post-92142-0-26387900-1473506893_thumb.jpg

post-92142-0-10117700-1473506901_thumb.jpg

Edytowane przez dyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, mam parę pytań odnośnie radia, otóż posiadam Renault Megane III z 2009r (radio oryginalne Blaupunkt z BT) kupiłem nie dawno subwoofer ze wzmakiem, lecz słabo to radyjko gra, oczywiście wsio połączone przez konwenter.

Głośniki boczne 13cm wraz z tweeterami również oryginał, nie mogę wysterować tego sprzętu, słucham dość głośno muzyki, więc BASS na głośniki ściszyłem na -8 (bije sam SUB) ale wydaje się tak jakoś pusto, wyją tylko tweetery, aż w uszy razi (są na +4), w jednej piosence bass z SUBA bije w sam raz, gdy włączę jakąś inną nutkę, strasznie basem bije, co ściszę BASA na wzmaku to włączę delikatniejsza muzyczkę i już klapa za słabo.

Słucham przez BT z tableta, pomyślałem, że jak wymienię radyjko na jakiegoś Pioonierka lub cokolwiek lepszego niż dedykowane to lepiej to zagra.

Chciałem zapytać czy jakiekolwiek inne radyjko będzie współpracować z pilotem za kierownicą wraz z ekranikiem na kokpicie, jeśli tak to jakie ?? lub też co zrobić, żeby to zagrało sensownie na oryginalnym radiu.

Dodam również, że gdy stoję na postoju obojętnie czy samochód działa lub nie to jeeszcze jakoś gra, lecz to nie to co bym chciał, gdy kieruje tzn. jadę to sprzęt gra jakby gorszą jakością, źle to słychać.

Mój wzmak+sub: Skrzynia Magnat BS30 + wzm. Magnat Wzmacniacz 2-kanałowy Magnat Edition Special Two, możę polecicie jakieś 2 porządne głośniki z dwoma tweeterami na przód a dwoje tylnych drzwi bym całkiem odłączył, bo te co fabryka dała to lipka, jakieś suiestie ??

Edytowane przez eyf1992
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja dorabiałem nawet wyjścia RCA na wzmak i też lipa bo radio podobno ma na wyjściu 15Watt! Więc sygnał słaby! Miałem podłączony wzmak przez konwerter i była całkowita lipa więcej buczenia niż grania! Obecnie zastanawiam się nad zmianą wzmaka na mocniejszy i zostawieniu skrzyni lub zmianą głośnika na mniejszy i słabszy oraz zrobienie zabudowy boczku bo obecny głośnik ma 30cm i w boczek nie wejdzie!

 

Opisywałem już moje próby:

Opiszę moją zabawę w podłączanie wzmaka! Ja testowałem 3 sposoby i są to tylko moje opinie!

1-przez konwerter

mocny sygnał ale bardzo dużo zakłóceń i buczenia!

2-przez HI INPUT

słaby sygnał ale dużo mniej zakłóceń!

3-przez RCA

słaby sygnał o stosunkowo dobrej jakości!

Niestety żaden z tych 3 sposobów nie spełnił oczekiwań gdyż wiem jak ten sprzęt grał wcześniej w clio i jedyną różnicą jest: RADIO!!! Mała moc i to chyba jest problem!

Co do końcówek RCA jeśli ktoś będzie chciał u siebie robić to polecam kontakt z kolegą - damian-lewy :applause: uczciwie,szybko,profesjonalnie i naprawdę dobry kontakt! Można się dogadać! POLECAM!

Powiedzcie mi proszę czy do Megi III były jakieś mocniejsze radia np. tak jak w Megi II chyba firmy Cabasse?

Dzięki i Pozdrawiam.

Edytowane przez rafi666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma moc końcówki radia do jakości sygnału, jeżeli sygnał pobierasz przez "RCA"?

W tym przypadku, nie ma żadnego znaczenia czy końcówka ma 15 czy 200 watt.

Jeżeli masz już "wyciągnięty" jak piszesz dobrej jakości sygnał, to w czym problem? Jak rozumiesz "sałaby sygnał"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem! Miałem ten zestaw podłączony w clio pod inne (nie firmowe) radio. Dawało radę a podłączone obecnie pod firmowe radio przez RCA gra cicho. Wzmak rozkręcony na max. i szału nie ma. Dlatego nie ogarniam o co biega z tym radiem. Podłączałem ten zestaw na 3 sposoby i nadal to nie to co było w Clio.

 

Witam! jak się okazało ważne jest napięcie jakie jest na wyjściu RCA. Podobno od 0,8-8V. Im więcej tym lepiej!

Edytowane przez rafi666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

W razie gdyby ktoś chciał wymienić płaskie (czarne) radio na wypukle z BT i USB to oddam swoje. Ja rezygnuje z podmiany. Ma już przygotowaną przez cinas'a wiązkę plug'n'play do przeszczepu.

Uprzedzając admina, chętnie założyłbym wątek w dziale Sprzedam ale nie będę klepał 100 postów bez sensu tylko w tym celu - nikomu sztuczne posty się nie przydadzą.

 

Więcej info na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam radio BT z 2 gałkami, nawigację tomtom, cboxa też.

Czy możliwa jest wymiana radia na niefabryczne?

Nie zależy mi na komunikatach głosowych nawigacji. Chciałbym tylko zachować możliwość korzystania z nawigacji. Czy ktoś próbował coś takiego zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!