Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ile wam palą lpg


cichy.waw

Rekomendowane odpowiedzi

Coś mi się wydaje, że geniusze z Tarnowa zrobili autokalibracje, ale auto jezdzi, a SZPEC z Podkarpacia polecany na forum LPG ( z pod Rzeszowa) jest zbyt dumny i w odwecie, że nie założyłem u niego instalacji BRC za 3.5koła którą pcha w tej cenie do każdego auta i silnika powiedział, że mojego staga 300 z AC w03 nie da się wyregulować po AFR .Także szukam kogoś z okolic Warszawy, bo ani na Podkarpacie ani tym bardziej do Tarnowa mi nie po drodze.

 

Świeczki wymieniłem przy ostatniej wymianie oleju w październiku, co prawda wydaje mi się, że na DENSO było lepiej, teraz są jakieś „dedykowane do 1.6” z intercarsu. Może je wymienię teraz bo znów zmiana oleju się zbliża. Na gazie zrobiłem już grubo prawie 50tys także to nie to

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie wszystkie instalacje da się dobrze dostroić przy użyciu sondy AFR, potrzeba to tego odpowiedniego sprzętu, a przede wszystkim wiedzy i doświadczenia, mamy w rodzie Scenika ze Stagiem, kupiony w PL od 1go właściciela już był z instalacją, początkowo średnio to jeździło, dopiero po strojeniu z AFRem zaczęło fajnie jeździć. Podobne doświadczenia mieliśmy z KME, BRC i Prinsem.

Nie spotkałem się jeszcze z taką instalacją w której by auto-adaptacja idealnie wystroiła wszystkie parametry jak należy. 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy jest ktoś godny polecenia z okolic Warszawy/Białegostoku ewentualnie. Raz wyregulowali mi auto na prawdę dobrze, szło jak głupie. Co z tego jak po wciśnięciu sprzęgła gasło... totalne nieuki nie mające pojęcia o strojeniu AFR. Pytałem i chciałem żeby mi tak auto wyregulowali to ani jeden chyba z 5 chłopów tam się nie odważył 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, witman napisał:

z taką instalacją w której by auto-adaptacja idealnie wystroiła wszystkie parametry jak należy. 

 

1 godzinę temu, czik3n napisał:

Coś mi się wydaje, że geniusze z Tarnowa zrobili autokalibracje

Przeważnie wszystkie BRC wyjeżdżają na auto-kalibracji. Mój również.

1 godzinę temu, witman napisał:

Nie spotkałem się jeszcze z taką instalacją w której by auto-adaptacja idealnie wystroiła wszystkie parametry jak należy. 

Bo w ogóle nie powinny wyjeżdżać po auto-kalibracji. Porządne strojenie na drodze po korektach, czasach wtrysku, obrotach przez doświadczonego montera da podobny efekt jak z afr. Przewagą sondy szerokopasmowej jest, że to zrobisz szybciej. Są również auta które sondą nie wyregulujesz.

 

1 godzinę temu, witman napisał:

Praktycznie wszystkie instalacje da się dobrze dostroić przy użyciu sondy AFR,

Nie druciarsko zamontowanych. Jak główny przedstawiciel BRC montuje na trytkach i na kilometrowych wężach to się nie dziwię drutom u ich partnerów.

  

2 godziny temu, witman napisał:

A kto niby miałby się czepiać instalacji, diagnosta na SKP, policja, dozór techniczny, masz wbite w dowodzie i ważne świadectwo homologacji zbiornika to tylko jeździć i cieszyć się tanią jazdą.

Nikt - ale lepiej mieć zamontowaną estetycznie i zgodnie ze sztuką, a przede wszystkim poprawnie, szczególnie w tych samych pieniądzach, niż wrzuta pod maskę.

Jeśli uważasz, że wszytko masz ok, to dlaczego usuwasz zdjęcia swojej instalacji z innych postów. Czyżbyś się wstydził? :mrgreen:

11.jpg.839dcd851f345680eedcd5ef0f6c2e1c.thumb.jpg.b982b4e04bc73efb5dbaa2268d4d42c9.jpg

 

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam instalacje stag300, co do strojenia AFR jak ktoś dobrego fachowca poleci to się przejadę, na słowo honoru sam nie szukam bo nie chce później mieć problemów z instalacja przez jakiegoś partacza. Jak mówiłem fachura z pod Rzeszowa zachwalany i oh ah na forum lpg odesłał mnie z kwitkiem geniusz :D. Co do tego czy mam ładnie pod maską „i don’t care” działa, wiec jest ok. Maskę i tak podnoszę raz na ruski rok. 
Przy okazji jak szukałem zdjęcia z pod maski znalazłem zdjęcie jeszcze na starych blachach na promie z Dover do Calais

55E84F21-B7DB-4E7F-9129-B56D7EC7BF8D.png

C6E8A3BF-6EA4-4F42-A528-9791C3B53F98.png

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, czik3n napisał:

Co do tego czy mam ładnie pod maską „i don’t care” działa, wiec jest ok.

 

Zamontowane masz bajka. Mi jak w K4M zamontowali  BRC to nie wiedziałem czy mam się śmiać czy płakać:

3.jpg.8327d1c1cdb500447768768b27d97ea7.thumb.jpg.460b677f96e498ed5b40f8599356132e.jpg

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli będziesz na śląsku, to w Katowicach mogę Ci polecić Davanti albo Silesia Cars, oboje równie dobrze się znają na LPG. Ci pierwsi mi montowali gaz i jest zamontowany i wystrojony bez zarzutu. Do tego wszystko pod maską wygląda tak:

 

GAZ.png

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.03.2020 o 11:37, MichalVTS napisał:

Bez osłony tak:

 

Ładnie.  

 

Dnia 18.09.2018 o 16:22, witman napisał:

Wiem, dobrze by było, aby wężyki były jak najkrótsze, ale przecież trzeba to jakoś dopasować do istniejących już warunków przy danym silniku ;-)

https://megane.com.pl/topic/78250-lpg-w-14tce-sciii-grand-7-osobowy/#comments

 

Czyli można zrobić 1.4 TCe na listwie i krótkich wężykach i bez użycia tony trytek.

MichalVTS Twoją fotkę trzeba wysłać do Czakramu. Niech się chłopaki uczą podstawowych zasad fizyki.  W drodze ewolucji silnika spalinowego: od gaźnika do wtrysku bezpośredniego, podawanie paliwa szło jak najbliżej komory spalania. Jakoś w BRC jest odwrotnie - oni się oddalają. :mrgreen:

 

Na opóźnioną reakcję na pedał gazu żadne strojenie po afr nie pomoże. Bo sonda szerokopasmowa pomoże ustalić skład mieszanki - ale drogi paliwa do komory spalania nie skróci. 

Tak to jest kiedy instalację wrzuca się w 6 godzin - zamiast poświęcić troszkę więcej czasu aby to wszystko poukładać:

https://megane.com.pl/topic/39748-ile-wam-palą-lpg/?do=findComment&comment=565300

 

Poniżej "motto" jednego warsztatu montującego, troszkę dłużej: 

111.thumb.jpg.c0c737c6211bda7423557929974f1bd7.jpg

 

 

11.jpg.839dcd851f345680eedcd5ef0f6c2e1c.thumb.jpg.1a8d69eb41833ac7e8da33d395295d10.jpg   VS 1.thumb.png.5ecc9692107d24e3d702f2595e519392.png

 

                   Instalacja Witmana BRC Tarnów                                              Lokalni montażyści.

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem znawcą, ale to co wyżej wstawił dla porównania @sylwekdm to faktycznie druciarstwo :D. Kurczę jak to możliwe, że w tych czasach są warsztaty które w taki sposób zakładają instalacje, albo które wiercą bez ściągania kolektora, i opiłki później wyrządzają szkody w silniku. Co najśmieszniejsze gaz zakładałem w firmie która jeszcze " za moich czasów" drutowała w starym serwisie, i podejrzewam że gdyby nie to, że kolega tam zakładał kilka miesięcy wcześniej i wszystko mu grało w życiu bym do niech nie pojechał. Jednak potrzebowałem instalacji na cito, a tylko Oni mieli wtedy czas by zrobić to szybko. Już na pierwszy przegląd po 1000km tydzień później pojechałem do ich nowego warsztatu więc tutaj na prawdę wszystko przynajmniej wygląda na profesjonale. Gaz zakładali mi w szopie, tak w drewnianym pół garażu, normalnie w życiu nie zostawił bym im auta :D bo bałbym się, że rozkradną :D , ale jak widać zrobili robotę, instalacja działa nie dotykam się zupełnie, poza wymianą filtrów. Nie jestem też osobą która tankuje tylko na jednej stacji bądź w jednej sieci, tankuje gdzie popadnie tak właściwie, najczęściej tam gdzie po prostu najtaniej, i nigdy nie miałem choćby szarpnięcia. Zastrzeżenia mam jedynie do regulacji instalacji, ale to już załatwię sobie bez ingerencji Panów z Tarnowa :). 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe ... nie wiem co wystawił, bo nie widzę jego postów (użytkownik ignorowany), a co do wężyków w instalacjach BRC, Prins i innych to można poczytać na forum lpg, jest tam sporo materiału, wśród samych instalatorów zdania są podzielone, jedni twierdzą, że jak najkrótsze inni, że nie ma to znaczenia, jeszcze inni, że wtryskiwacze tuż przy zaworach ssących też jest źle, jeszcze inni piszą, że musieli przedłużyć wężyki w charakterze bufora przy niektórych silnikach, bo nie mogli dobrze wyregulować instalacji.

Ja byłem zadowolony i jestem zadowolony, nie krytykuje i nie będę krytykował żadnej instancji, a widziałem już w naszym warsztacie wiele dziwnych rzeczy, mam nawet zdjęcia i nie zamierzam ich publikować, nie chcę wywoływać zamętu wśród użytkowników naszego forum.

Niech ktoś wrzuci pomiary z zestrojenia AFR z poszczególnych instalacji lub pokaże jak wyglądają denka tłoków po przejechaniu 80~100tys.km na LPG to ocenimy i podyskutujemy.

@czik3n A których Panów z Tarnowa masz na myśli ?

Poniżej wypowiedź jednego z instalatorów forum lpg.

Niestety znowu odbiegliśmy od głównego wątka, za co przepraszam pozostałych kolegów mających jeszcze ochotę obserwować ten temat  :-)

Zniechęconych zapraszam na PW.

     

 

   

długość wężyków .jpg

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, witman napisał:

innych to można poczytać na forum lpg,

 

Jak na forum-lpg piszą źle o BRC to kłamiesz, że to forum Staga. Jak Tobie jakaś jednostkowa opinia pasuje to ich przytaczasz. Może wrzuć tam zdjęcia swojej instalacji i poproś o opinię. A później pochwal się screenami:mrgreen:

Będzie niezła polewka. Zobaczymy co napisze kolega gregor0819,  na którego się ciągle powołujesz. Jak większość opinii, będzie, że masz instalację założoną zgodnie ze sztuką to Cię przeproszę.

 

1 godzinę temu, witman napisał:

że jak najkrótsze, inni, ze nie ma to znaczenia, jeszcze inni, że wtryskiwacze tuż przy zaworach ssących tez jest źle. j

 

Jakoś u kolegi MichalVTS, można było zamontować na krótkich wężykach przy tym samym silniku i nic się nie dzieje. Pewnie technicy BRC po badaniach na politechnice stwierdzili, że u Witmana będzie lepiej i można zrobić wrzuta w 6 godzin, wtryski na ponad 0,5 metrowych różnej długości wężykach i bez demontażu kolektora.

Słusznie panuje opinia podzielana również na tym forum, że to dobra instalacja dla monterów idiotów:

https://megane.com.pl/topic/78250-lpg-w-14tce-sciii-grand-7-osobowy/?do=findComment&comment=533254

 

 

11.thumb.jpg.5b57e2b03ad2bfc359a2afa2e0ae9521.jpg

Jakieś opracowanie naukowe na powyższe stwierdzenie? Może źródło? Czy może sam napisałeś albo dostałeś od techników BRC?

 

Co do długości wężyków polecam poniższe artykuły:

https://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja/Montaz-dysz-wtryskiwaczy-LPG,artykul,5736.html

http://www.instalacje-gazowe.info/8-motoryzacja/37-dlugosc-wezykow-lpg

 

 

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@witman ja wiem, że nawet "wrzucić" instalację pod maskę to trzeba "umić". Wujowi w Fabii kilka lat temu montowali gaz w pewnym łódzkim warsztacie (nie będe pisać jaki, bo nic o nim nie wiem i może to jednostkowa sprawa), ale kabelkologię tak wrzucili pod tę maskę, że wszystko się potopiło na silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, witman napisał:

 

@czik3n A których Panów z Tarnowa masz na myśli ?

 

Krakowska 230

Teraz tam urzędują, jak mówię co do poprawności montażu czy serwisu jako tako zastrzeżeń nie mam ( choć raz musiałem wracać po przeglądzie bo coś pozmieniali i auto gasło przy każdym wciśnięciu sprzęgła co było niebezpieczne), jednak pewien jestem ze auto jeździ na autokalibracji bo nigdy nie siedział ze mną Pan, ani też nigdy nie potwierdzili by realnie w czasie jazdy coś wyregulowali, wymiana filtrow podpięcie pod komputer, i do kasy.

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!