Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ile wam palą lpg


cichy.waw

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

U mnie jazda w trasie, wersja "emeryt", wychodzi 7-8 litrów. Normalna jazda to około 10 litrów a przy jeździe 130+ potrafi spalić 15-17 litrów.

Natomiast miasto, w zależności od ewentualnych korków, 10-12 litrów. Muszę też sprawdzić sondę, chyba drugą, ponieważ czasami, aczkolwiek bardzo rzadko, potrafi mi pokazać się błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołączę się do tematu.

Auto nie to ale silniki taki sam.

Spalanie u mnie średnio 10 litrów. Chociaż, załadowany na mazury, 3 osoby, 3 rowery na dachu, klimatyzacja, 120 na tempomacie i poszło 15 litrów.

Mam jednak inne pytanie. Według karty zbiornik ma 53 litry. 80% daje 42,4 litra.

I teraz ciekawostka, gaz kończy się na poziomie 35-37 litrów.

Robię 350 km, tankuje 35 litrów. Nie ważne lato czy zima.

Te dodatkowe litry by się przydały a tak na autostradzie już po 300 km szukam stacji, a wiadomo że ceny tak sam wyższe niż normalnie.

Co może być przyczyną. Zbiornik chyba nie jest oszukany.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogadaj z dobrym gazownikiem niech Ci wyreguluje lub podegnie pływak w zbiorniku LPG u mnie w S3 jest zbiornik w kole 70L i wchodzi 65-67 w zależności od dystrybutora. W M3 Coupe mamy 60L z podgiętym ramieniem pływaka i wchodzi 55-57L.

Wcześniej jeździłem S2 2.0 F4R zbiornik 55L + podgięty pływak wchodziło 51-53, a raz zatankowałem w Chorwacji 54,4; aż się licznik na dystrybutorze zatrzymał ;-)

Wszystko jest nadal bezpieczne, wiadomo trzeba mieć świadomość, że jak zatankujesz do pełna to nie zostawiasz auta na rozgrzanym parkingu tylko wsiadasz i jedziesz, stosuję ten patent od przeszło 15lat bez najmniejszych problemów. Podczas tankowania obserwujesz szybkość napełniania zbiornika na dystrybutorze, jak już zaczyna mocno zwalniać to zwyczajnie kończysz tankowanie.

Mojemu znajomemu zaciął się pływak w zbiorniku co się czasem zdarza i teraz tankuje LPG prawie na maxa ;-)

 

Jeśli chodzi o spalanie to Scenic 1.4TCe~162KM w mieście 11-12/100 przy średniej prędkości 19-21km/h, długa trasa wakacyjna do Chorwacji 2350km głównie autostrada, 4 osoby bagaż i wyszło 10,57 LPG/100, a to 0,6 litra mniej jak mój wcześniejszy ScII 2.0 16V 135KM na tej samej trasie, a 1.4TCe ma 27KM i 40Nm więcej  ;-)

A Meganka III Coupe GTline 1.4TCe~158 pali około 0,8-1 litra mniej od Scenika.

 

 

 

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 7 miesięcy temu...

Pierwsze tankowanie gazu za mną. Wynik 8,72 LPG / 100 km (1.6 110KM), głównie trasa. Koszt przejechania 100 km wyniósł 18,57 zł co robi wrażenie gdyż przy ostatnim tankowaniu benzyny wynosił 37,83 zł.

Edytowane przez pbet
błąd w obliczeniach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 2,18zł tankujesz LPG ? ja dziś we Wrocku tankowałem LPG po 1,85zł.

U mnie ostatnia trasa 545km , Scenic 3 1.4TCe`160 główne autostrada A4 i A1 prędkość 130-140km/h wyszło 10, 47 LPG/100, a niedawno musiałem szybko brykać na lotnisko pod Krakowem 150-160 w porywach 180 i wyszło 12,3 ;-)

 

 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już mówiłem przeprowadziłem się, przez co auto stoi całymi tygodniami na parkingu na warszawskim osiedlu ( niestety wybrałem inne udogodnienia zamiast garażu). Wczoraj wracałem do domu na Podkarpacie, docelowo do siebie do domu niestety na 100km przed musiałem zrobić korektę na Rzeszów. Autem jak już mówiłem jeżdżę bardzo mało ostatnimi czasy dlatego jak już wsiądę to zupełnie nie patrzę na spalanie. 450km łącznie z czego każdy odcinek drogi ekspresowej jakieś 170/180km/h auto spaliło 11l gazu bo niestety większość to drogi lokalne prowadzące przez wioski wiec nie da się jechać więcej jak 90 i spalanie momentalnie spada. Co dziwne na BP/ Circle K w centrum Warszawy gaz 2.05 przy Warszawie nawet 2.30 w świętokrzyskim 1.85 na jakichś pehazach a na Podkarpaciu już 1.99 tankowałem. Nie wiem jak z benzyną zbliża się moja półrocznica, i w końcu za jakąś stówkę zaleje 98 szukam tylko póki co jak najtaniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!