Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wrażenia z użytkowania FAP-a w Megane III/II


kataryniarz

Rekomendowane odpowiedzi

Problem tyczy się sposobu korzystania z auta. 4km w jedną stronę? I brać diesla? To nie ma co się dziwić.

A co ja poradzę na to, że auto było kupowane w innych celach, a najczęściej w innych było użytkowane.

Ot tak sobie pokombinował i kupił wypaśnego TOLEDO, na którym się przewiózł, a nie nim pojeździł..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam wszystkich użytkowników forum.

Fora raczej czytam, rzadko coś piszę ale wypada i coś z siebie dać z wiedzy lub doświadczeń jeśli one mogą kogoś uspokoić lub pomóc :)

Eksploatuję Scenica III 2010 1.9dci 130KM.

Kupiłem go ze znacznym przebiegiem, ponad 200tyś ale serwisowany od początku do końca w serwisie Renault w Niemczech, więc zaryzykowałem i nie żałuję.

Stam techniczny bardzo dobry. Przebieg realny.

Otóż, przejechałem juz ok 5 tys km i nigdy nie miałem żadnego sygnału o potrzebie wypalania filtra. Z pewnością te 5tyś to niewiele, żeby tylko o tym opowiadać ale podam więcej szczegółów.

Filtr FAP planowałem usunąć ale stwierdziłem, że może w pierwszym rzędzie zapoznam się jak to z nim właściwie jest.

Moje najwieksze obawy budził olej smarujacy silnik, który może zostać rozrzedzony paliwem z niedokońćzonego procesu wypalania i stracić właściwości. Jak napiszę poniżej, moje obawy były całkowicie nieuzasadnione.

Zakupiłem Clip'a.

Dojeżdżam ok 25km do pracy i z pracy. Trasa ciut "lżejsza" jak w mieście ale w każdym razie nie da sie na niej wypalić FAP.

Z Clip'a wiem, że poziom sadzy w moim filtrze, kształtuje się na poziomie od 3gr do 6gr sadzy. Podobno maks to 35 gr gdzie da się jeszcze wypalić a 45 gr to już serwis.

Nie zauważyłem, żeby przekroczył te 6 gramów. Żadnych komunikatów na desce rodzielczej na ten temat nigdy nie miałem.

Podczas moich jazd do pełnego wypalenia filtra nigdy nie dochodzi o czym Clip informuje w pozycji "Nieudane próby wypalenia filtra cząstek sadzy".

U mnie jest ich w tej chwili 7. Wynika z tego, iż dochodzi do prób wypalenia filtra ale tylko do poziomu 3gr.

 

Oleju nie przybywa.

Dodam, że Clip informuje nawet przy jakim stanie licznika doszło do ostatniego skutecznego wypalenia filtra oraz o stanie jakościowym oleju silnikowego. W moim aucie pełne wypalenie filtra miało miejsce ze stanem licznika tuż przed moim zakupem. Świadczy to o tym, że filtr jest całkowicie sprawny i da się go wypalić do zera.

W Clipie są pozycje mówiące o stopniu rozrzedzenia oleju silnikowego, u mnie 0,2% oraz o stopniu parowania oleju silnikowego, u mnie również 0,2%.

Można wysnuć wniosek, że ECU kontroluje cały proces wypalania oraz stan oleju.

Średnie realne spalanie kształtuje się poniżej 6l/100km. Jeżdżę dość delikatnie.

Piszę o tym, żeby uspokoić użytkowników, którzy może zbyt pochopnie podejmą decyzję o usunieciu FAP.

FAP jest bardzo dobrym wskaźnikiem stanu technicznego silnika.

Moje auto wcześniej miało wymienione wtryski na nowe w serwisie. Ilość sadzy jaka przybywa w filtrze jest sporo poniżej 1gr na 100km.

Teraz wiem, że nigdy nie kupiłbym auta, które ma usuniety FAP "bo tak jest lepiej" jak to czasami przekonują sprzedawcy.

Jak sprawdzić czy auto ma FAP? Jeśli końcówka rury wydechowej jest czysta w środku to FAP jest i działa. Jeśli czarna to nie działa, znaczy jest dziurawy albo go w ogóle nie ma.

Handlarze mogą oczyscić rurę przed sprzedażą ale wystarczy przyłożyć białą kartę papieru i przegazować parę razy :)

 

Witam ponownie po blisko trzech latach :)

Mój Scenic III ma już blisko 290 tyś km. Czyli przejechałem od ostatniego wpisu 60-70 tyś.

FAP działa, wypala się. Ostatnie wypalenie pełne filtra ok 2 tyś. km temu. Chyba jakś dłuższa trasa była, nie pamiętam. Teraz 7gr sadzy. Jazda krótka jak po miescie odcinki po 23km do pracy i z pracy.

Nieudanych prób wypalenia kilkanaście od tego pełnego wypalenia.

Oleju nie przybywa ani grama tylko narmalnie minimalnie ubywa. Olej zmieniam co 30tyś i może jak raz doleje z 0,5 litra to maks bo anwet dobrze nie mogę sobie tych czynności przypomnieć.

Grand Scenic III, 2009, 1.9DCI 130KM.

Edytowane przez asedio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź tak dla siebie czy gumowe przewody od czujników FAP są całe

Dzięki, sprawdzę. Mam Clipa, więc myślę, że jakikolwiek anomalie w układzie wtrysku byłyby od razu widoczne podczas diagnostyki a jak do tej pory żadnych błędów nie miałem. Mam wszystkie check listy z przeglądów sewisowych. Wiem, ze wtryskiwacze były wymieniane jeszcze w Niemczech i w Clipie widać, zę korekta wtrysków jest bardzo mała.

Kupiłem go jak miał ponad 200tyś. Serwisowany od początku w sewisie Renault bo właścicielem była firma. Olej zmieniany co 30tyś. wiec bez sensu byloby skracanei wymain bo co miałoby sie stać to juz się stało i silnika z pewnoscią nie uratowałbym gdybym ten olej zaczął częściej wymieniać.

Jaki olej...ba nawet nie pamętam ale jakiś Castrol syntetic,dokładnie to Elf Evolution oczywiscie do FAP.

W Clipie można podejrzeć parametr "stopień rozrzedzenia oleju silnikowego" Mam 20tyś na tej wymainie oleju i ten parametr to niecałe 2%.

Edytowane przez asedio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie po blisko trzech latach :)

Mój Scenic III ma już blisko 290 tyś km. Czyli przejechałem od ostatniego wpisu 60-70 tyś.

FAP działa, wypala się. Ostatnie wypalenie pełne filtra ok 2 tyś. km temu. Chyba jakś dłuższa trasa była, nie pamiętam. Teraz 7gr sadzy. Jazda krótka jak po miescie odcinki po 23km do pracy i z pracy.

Nieudanych prób wypalenia kilkanaście od tego pełnego wypalenia.

Oleju nie przybywa ani grama tylko narmalnie minimalnie ubywa. Olej zmieniam co 30tyś i może jak raz doleje z 0,5 litra to maks bo anwet dobrze nie mogę sobie tych czynności przypomnieć.

Grand Scenic III, 2009, 1.9DCI 130KM.

 

Jako, że Twój post został przywołany w innym topiku, to opowiem z własnego doświadczenia z silnikiem 1,5 dCi w SCIII. Wydaje mi się, że nie wiesz, że w Twoim pojeździe wypalanie DPFa jest niezależne od pokonywanej trasy i DPF może wypalać się na postoju samochodu z włączonym silnikiem. To nie jest generacja DPFa znana z poprzednich modeli Reno, gdzie trzeba było mieć odpowiednią prędkość i zapalała sie kontrolka.

 

U siebie robię dokładne pomiary i od momentu założenia kontrolki DPF wypalał się kilkanaście razy, średnio co 340 km zapala się kontrolka, najczęściej podczas jazdy, ale jak zatrzymuję się na skrzyżowaniu, to też kontrolka świeci i silnik "twardo" pracuje Wypalanie trwa ok. 5-6 minut, zarówno podczas jazdy jak i jazdy + postój z włączonym silnikiem. Zatem widać, że wypalenie DPFa jest procesem niezależnym od prędkości pojazdu.

 

Zaobserwowałem również, że kontrolka się zapala czasami pomiędzy "normalnymi" wypaleniami. Świeci się z pół minuty albo i krócej - jak spada obciążenie silnika to gaśnie.

U mnie eksploatacja pojazdu to IMHO 90% jazd na tempomacie, przy prędkosci obrotowej 2000-2500 RPM. Poniżej tych prędkości obrotowych staram się nie jeździć z uwagi na pompę olejową. Może jestem niepotrzebnie przewrażliwiony, ale to pozostałość z poprzedniej generacji silników 1,5 dCi.

 

Dodano: 21 lip 2017 - 07:47

(...)dokładnie to Elf Evolution[/i] oczywiscie do FAP(...)
a dokładniej to ten z normą RN0720. Też taki stosuję, ale zmieniam co 10 kkm. Niedawno rozpocząłem badanie oleju po wymianie. Aktualnie czekam na badania trzeciej próbki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 1 rok później...

U siebie zauważyłem że podczas wypalania pracuje jeszcze wentylator na chłodnicy. Jak ktoś nie używa klimy i się zatrzyma po trasie to może to być oznaka wypalania filtra.

Czy ktoś obserwował licznik prawidłowych regeneracji filtra? Parametr PR914 w clip.

Zauważyłem ze u mnie nie liczy każdego wypalania ale tez nie dodaje nieprawidłowego wypalania. Ostatnio na drodze ekspresowej rozpoczęła się procedura. Doszło do 4g chwile się tak utrzymywało i spadło na 0,2g i skończyło się wypalanie a licznik nie dodał 1. po przejechaniu około 100km mam około 2,5g.

I ostatnie pytanie:) jak dociśniecie mocniej gaz np wyprzedzanie czy szybki rozpędzanie się to też wam spada na chwile ilość gramów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz auto z silnikiem który ma ;

     -  fap przy turbinie

    -    nie ma piątego wtryskiwacza,

    -   przepustnice na wydechu z niskociśnieniowym EGR-em,

Warunki pracy takiego fap-a pozwalają na automatyczne wypalanie sadzy, bez uruchamiania procedury wypalania;

   -  to licznik wypaleń będzie pokazywał  0,

   - warto przestudiować temat ; Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam takiego silnika. Mam taki jak w stopce czyli 836 z 5 wtryskiwaczem i dpf po autem. na początku liczył komputer wypalenia a teraz tak od roku widzę ze jak się mu spodoba :). Myślę że jest to zależne przy jakim poziome skończy wypalać a nie musi to być 0g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nie wypala do zera, czasem dość długo trzyma na 2-3 gramy a potem nagle robi np. 0,2g i wyłącza wypalanie. Zawsze dodaje 1. A ciśńienie różnicowe też trochę skacze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!