Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spryskiwacze "mgłowe" do Megane 3


Rekomendowane odpowiedzi

I już wszystko jasne. W Sceniolu III spryskiwacze, o których pisałem parę postów wyżej sprawdzają się tak na 4. Regulacja dysz zajęła mi ze 3 podejścia - głównie z uwagi na relację postój-jazda. Odpowiednie wyważenie proporcji sikania pomiędzy wolną jazdą a typowo drogową jest ciut irytujące, ale do ogarnięcia. Ustawiłem tak, że walą mniej więcej w 3/4 wysokości szyby patrząc od dołu. Przy wolnej jeździe jest ok, przy drogowej rzędu 90-100 km/h pęd powietrza "dociska" płyn do wysokości około połowy szyby i niżej. W praktyce wycieraczki i tak zagarniają od dołu, więc nie ma obory, że idą po suchej szybie. Z kolei na wolnej jeździe lub postoju dysze sikają na tyle szeroko w pionie, że wycieraczka również nie zgarnia suchej szyby.

Podsumowując - gdyby renault dawał ciut mocniejszą pompkę byłoby efektowniej i efektywniej. Mam odniesienie do nowego mondeo - tutaj działa to perfekcyjnie, dlatego oceniam akcję na 4. W porównaniu z fabrycznymi siurkami jest jednak kosmos.

Edytowane przez DaveLombardo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja po zamontowaniu nie regulowałem bo sikały właśnie na wysokość tak 3/4 wysokości szyby.

Jednak, tak jak napisałeś, silniejsza pompka spisała by się idealnie bo mgiełka byłaby obfitsza i szersza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Element dyszy do regulacji to plastikowa kulka, którą można obracać. Wszystko ilustruje załączony obrazek. Naciskając dolną część kulka z dyszą zmienia swoje położenie i trójkątna mgiełka idzie bardziej w dół. Naciskając górną część kulki kierujemy strumień do góry. Trochę ciężko to idzie, bo kulka jest dość ciasno osadzona w łożu, ale do ogarnięcia. Ja zrobiłem pewien myk, który lekko mi pomógł. Od przodu psiknąłem parę rady WD40 i nieco lżej chodziła ta kulka z dyszą. Ważne! Dyszę można regulować również w lewo-prawo, ale nie polecam, bo z praktyki widzę, że ciężko jest później wypoziomować strumień.

Na rysunku szary kolor to przekrój z przodu, czarny to ta kulka, żółty to dysza, z której leci płyn. Naciskając w miejscach oznaczonych 1 i 2 - kierujemy dyszę odpowiednio w górę lub dół. 3 i 4 oznacza w lewo i w prawo.

Czym to robić? Jedną dyszę ustawiłem płaskim śrubokrętem o szerokości mniej więcej 4 mm. Druga nie wymagała regulacji. Trzeba pamiętać, że minimalny skok powoduje duże zmiany w kierunku strumienia. Uwzględniając to, że sikamy spod maski - trzeba bardzo czujnie to robić, bo zbyt wysokie podkręcenie dyszy sprawi, że płyn będzie zatrzymywać się na krawędzi maski.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - Prezes

post-93574-0-75088700-1493484961_thumb.jpg

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No to mogę zapomnieć o trzech strumienia, choć uważam, że to idealne rozwiązanie. Mgłowe praktycznie zasłaniają widoczność na chwilę, dlatego ich nie tolerują. Ale przeżyję z jednym strumieniem, u mnie działa nawet nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Mam i jak

Dokładnie: d... nie urywa, aczkolwiek lepiej pokrywają całą szybę.

 

A wbudowany zaworek zwrotny sprawia, że nie można teraz za pomocą krótkiego pociągnięcia przetrzeć szyb jednokrotnie bo od razu leci płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dzięki. Wcisnąłem delikatnie płaski od strony szyby co lekko ścisnęło zaczep i wyszły. Montaż bez problemów ale z regulacją to zabawa... Śrubokrętem rozregulowałem je jeszcze bardziej i dopiero grubą igłą zaczęło to nabierać sensu. Na razie ustawiłem strumień, który idzie od dołu prawie pod górną krawędź i zobaczę jak będzie w trasie. Wąziutka ta mgiełka ale mgiełka :-)

Przeprowadziłem dziś testy drogowe więc dzielę się doświadczeniem. Wyregulowałem tak, że na postoju strumień pokrywa szybę, aż do jej górnej krawędzi i psika trochę na dach (możliwe, że siłą rozpędu). Podczas jazdy 50 km/h dochodzi niewiele niżej, a przy 100km/h do około 3/5 wysokości co uznaję za efekt zadowalający. Jutro sprawdzę na autostradzie. Ogromnym plusem są wbudowane zaworki zwrotne. Jak pisaliście wcześniej od razu po delikatnym muśnięciu manetki sprysków w moim kierunku z dysz leci płyn i wycieraczki nie mają szansy pracować na sucho.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Dynamiczny kierunkowskaz led - przód
      Witam, zamontowałem pasek led wewnątrz oryginalnego klosza na kierunkowskaz, wygląda dużo lepiej, jedyny problem jaki mam do rozwiązania to przerywnik, na awaryjnych działa normalnie natomiast przy używaniu jednego kierunku mruga szybko jakby była spalona żarówka, nie wiem czy bawić się w oporniki czy da się coś ustawić w ddt4all ?
       
       
      • 13 odpowiedzi
    • Co dziś zrobiłeś dla swojego autka?
      Pomysł zapożyczyłem z innego forum i wydaje mi się, że nie jest głupi
      Więc ja zacznę: zamówiłem 2 żarówki h4 Philips X-treme 8-)
        • +1
      • 5805 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!