Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kamera cofania Scenic III Megane III


Rekomendowane odpowiedzi

Po dołożeniu nawigacji aktywowałem w niej kamerę, podpiąłem tylko pin 18 i 19 do stacjonarnej kamery novusa, zasilanie z zapalniczki  i wszystko ładnie widać na testach (kolor i nie zrywa), pin 19 od synchronizacji zostawiłem nie podłączony. We wcześniejszych opisach zalecano podłączenie pinu 19 synchr. do masy, czy ma to jakieś znaczenie, bo u mnie bez tego ładnie widać.

Jeszcze mam pytanie co do przełączających ramek, jak wysyłam 0600ffffffffff nawi się przełącza na kamerę i potem próbowałem wysyłać 0100ffffffffff i nie było wyłączenia, ale jak wysłałem tylko 0100 to nawi wraca do nawigacji. Ile bajtów ma mieć ta ramka 01c0...  dla ELM a ile dla jakiegoś procesora który będzie ją w przyszłości wysyłał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dziękuję za wszystkie informacje zamieszczone w tym wątku, dzisiaj zakończyłem ostatecznie samodzielne  dodawanie nawigacji i kamery cofania (oprócz wiązki do nawigacji zakupionej od kolegi Cinas) . Szczególnie pomocne były informacje zamieszczane przez kolegów Qbak i Cinas. Mam wykształcenie elektroniczne, sam zrobiłem moduł wysyłający i czytający ramki, na własnej skórze mogę stwierdzić że zwykły użytkownik renówek nie jest w stanie samemu tego ogarnąć. Nie zamierzam moich zdobytych tutaj doświadczeń wykorzystywać zarobkowo. Proszę o więcej tak konkretnych informacji, jeszcze raz dziękuje. Pozdrawiam.

 

Zapomniałem napisać, że zaciekawiło mnie  klonowania kart SD z właściwym CID i podziałem partycji ( chyba nie jest to nielegalne), nie chcę korzystać z hurtowych gotowców z Chin.

Edytowane przez aferdzyn
pomyłka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam kolegów, próbuje zamontować kamerę cofania w megane. Siedzi w nim r-link doczytałem na forum ze w tym systemie nie potrZeba dokupować żadnych dodatkowych modułów wiec kupiłem sama oryginalna kamerę, i teraz moje pytania. Skąd wziąć do tego instalacje ? Doczytałem ze musza ta być 3 ekranowane kable ale jakie ? Pod co je w r-linku podłączyć ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Cześć wszystkim.

 

Mam pytanie do ludzi, którzy korzystają z chińskiej kamery (wraz z wiązka od użytkownika cinas). Jaka kamerę kupiliście i jak się Ona sprawuje? Podeślę ktoś linka?

Dodatkowe pytanie. 

Po zakupie wiązki od cinas-a podłączam ja, podłączam kamerę i działa?? Nie trzeba nic aktywować clipem?

Dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

 

Kilka słów podsumowania.

 

Moduł kamery powinien reagować na ramki:

548 000001000000BBBB - brak biegu wstecznego,

548 000002000000BBBB - włączony bieg wsteczny,

i tu jedna uwaga - w miejscach zer "00" pojawia się informacja o prędkości pojazdu (może to być użyte do innych celów)'

 

powinien wysyłać ramki:

647 05 (może być 647 05FFFFFFFFFFFFFF)
647 06 (może być 647 06FFFFFFFFFFFFFF)

jedna po drugiej w tej kolejności - bieg wsteczny,

 

647 01 (może być 647 01FFFFFFFFFFFFFF) - wyłączony wsteczny,

 

może reagować na ramki:

58F 890000BBBBBBBBBB - naciśnięcie kółka w manetce przy kierownicy (naciśnięcie  kółka nie zawsze jest wykorzystywane),

58F 890006BBBBBBBBBB - naciśnięcie przycisku wybierania głosowego (można zmienić manetkę na taką z tym przyciskiem);

58F 890007BBBBBBBBBB,  58F 890008BBBBBBBBBB - przyciski lewy i prawy z tyłu manetki (też nie zawsze są wykorzystywane).

 

Wykorzystanie przycisków, wyłączenie kamery po pewnym czasie od wyłączenia wstecznego, wysyłanie ramek konfiguracyjnych do nawigacji, zależy już tylko o fantazji programisty.

A może by tak pokombinować i napisać kawałek programu włączającego światła przeciwmgielne i tym samym uruchomić doświetlanie zakrętów (w zależności od prędkości, kąta skrętu kierownicy i czujnika oświetlenia lub włączonych świateł pozycyjnych)?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi oczywiście o satysfakcję z tego, że zrobiło się to własnymi rękami jak najmniejszym kosztem. Można zawsze coś komuś zlecić bądź coś gotowego kupić ale to nie ten poziom zadowolenia :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jakie kamerki wykorzystaliście w swoich przypadkach?

Mam moduł od Cinas i muszę jeszcze dokupić  kamerę. Szukam kamery wpuszczanej w otwór na śrubie z wbudowanymi diodami IR oraz żyroskopem. W takiej konfiguracji linie w kamerze są dynamiczne jeśli pojazd jest w ruchu. Taką kamerę na ten czas znalazłem tylko jako kamerę w ramce od tablicy rejestracyjnej. Mnie interesujący montaż ma tylko albo żyroskop albo IR.

 

https://allegro.pl/oferta/kamera-cofania-w-ramce-tablicy-z-zyroskopem-4-ir-7300831234

sa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jestem po montażu dwóch kamer. Pierwsza zamontowana została w Megane i tu wszystko jest OK.

20190823_211016.thumb.jpg.c200ca1751a4a045e210fa932e825c0a.jpg

 

Po miesiącu przyszła pora na Lagunę i ta sama kamera zakupiona później jakby nie wyświatlała wszystkich koloró prawidłowo. Kolor czerwony jest fioletowy. WIdac to na liniach pomocniczych. 

20190908_200829.thumb.jpg.6e6048a673641bc24924960c35f8b71a.jpg

 

Czy winna będzie kamera czy moduł lub wyświetlacz nawigacji?  Nie chce mi się samych kamer zamienić na chwilę, bo jest dużo roboty aby się dostać do nich i je wymontować.  Macie pomysł jak to zweryfikować? Ja na ten czas myślę aby sygnał wideo z błędnej kamery podłączyć do innego wyświetlacza z wejściem wideo. Rozłączę złączek, która jest koło schowka od modułu i podłącze ją do innego wyświetlacza.

Edytowane przez Woytus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dołożyłem do modułu kamery funkcję doświetlania zakrętów.

Może taki pomysł komuś się przyda. Działa to trochę inaczej niż klasyczne doświetlanie. Włączenie lewego lub prawego światła przeciwmgielnego odbywa się przyciskami manetki sterowania radiem (lewy i prawy z tyłu manetki). Można to zrobić gdy są włączone światła pozycyjne i samochód jedzie nie więcej niż 25 km/h. Doświetlenie wyłącza się po określonym czasie lub po przekroczeniu 25km/h.  Zrobiłem tak z dwóch powodów: nie namierzyłem informacji o kącie skrętu kierownicy lub włączeniu kierunkowskazu w sieci multimediów  i mogę sterować dowolnie włączaniem doświetlenia (nie dzieje się to przy każdym skręcie kierownicą lub/i włączeniu kierunkowskazu). Ciekawa funkcja to także możliwość włączenia na stałe widoku z kamery przyciskiem wybierania głosowego.

Ciekawe czy jest możliwość odczytania informacji czy działa tomplayer czy nawigacja? Dobrze by było oprogramować jakoś zmianę utworów w tomplayerze kółkiem w manetce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!